Blog >> v6

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-12-01

Nemrég léptük az a 10.000 kilométert Lolával, így illendő lenne megemlékezni erről. Most ezt máshogy teszem.

Bár nem vagyok zöld, szöget ütött a fejembe, hogy vajon mekkora lehet Lola ökológiai lábnyoma. A kerek kilométer pedig pont jó alkalom, hogy a teljesség igénye nélkül kiszámoljam és elképedjek rajta.

Szóval, tízezer kilométert mentem, átlagban 13,5 literes fogyasztással és jóindulatúan a gyári értékkel számolva 315 gramm CO2-t eregettem ki kilométerenként.

A benzin fogyasztásom összesen 1 350 liter lett, ami nyolc és fél olajhordó méretének felel meg. Ez mellett 3 150 kg (!) széndioxidot gyártott a kocsi. Ez több, mint az autó önsúlyának a duplája!

Naponta már nem olyan sok ez, "csak" 5,3 liter benzin, azaz 16 doboz üdítő és 12,4 kg CO2, azaz egy szép görögdinnye súlya.

És ez csak én vagyok. Vajon mi itt összesen mit termelünk?

2 720an vagyunk az Amorén. Tegyük fel, hogy mindannyian autóban ültünk és évi átlag 10 000 km-t mentünk, mondjuk 8,5 literes fogyasztással és 220 gramm széndioxid kibocsátással. Ezek az adatok nem lehetnek túlzóak az átlag 14 éves autóinkhoz képest.

Nos, gondolj bele, hogy 2 312 000 azaz kétmillió-háromszáztizenkétezer liter üzemanyagot égettünk el, azért hogy 9 928 000 azaz kilencmillió-kilencszázhuszonnyolc kg CO2-t pöfögjünk ki.
Ha ezt a kormot el szeretnénk takarítani a földről, akkor egy átlag űrsiklónak 496szor kellene fordulnia a Föld és az űr között.

Egyébként élveztem az első tízezer kilométert. Ha már a gyerekem úgyse fogja..

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

Na ez is megvan. Sosem világított, zavart. Először is kimértem a vezetékeket (sárga-fekete) amikről a 12V-t kell kapnia, az megvolt. Így szétszedtem mindkettőt. A checkpanelnél csak a foglalatot és izzót kellett cserélni a vezérlőnél már nem volt ilyen egyszerű. Igazából nem is tudom mi volt a rossz. Cseréltem a foglalatokat, az izzókat, megtisztítottam a csatlakozókat, és forrasztottam a diódákra. Ezután már működik. Az üzemmód gombok kicsit halványabban világítanak de a képhez képest erősebbek persze, teljesen jól láthatók "élőben".

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

VÉGRE, VÉGRE, VÉGRE! Az előző 155ben is ilyen sportcsomagos műszeregység volt. Számomra ez az egyetlen fajta ami elfogadható benne.. :)
A történet hosszú, de leegyszerüsítem: még 2008ban vettem az ebay-ről ilyen műszeregységet igaz, TS-be valót. Akkor olcsónak számított a 20.000 Ft-os árával, de ebben benne volt a fém váltógomb és kézifékkar is. Csakhogy akkor nem tudtam hogy a TS-é nem lesz jó, sajnos a ford. mérő nem valós adatot mutatott. Így elcseréltem egy V6ba való egyszerű, de legalább süllyesztett számlapos egységre.
Aztán még 2009ben Marklar kollégához került egy széleskasznis V6, amiben ilyen egység volt. Azonnal lecsaptam rá, de elkövettem a hibát hogy nem "foglalóztam" le, így mire 2 hét múlva mentem a cuccért már eladta Gery83nak. Csalódott voltam.
Gerynek elég lassan (de alaposan) állt össze az autója, míg kb. 3 héttel ezelőtt levizsgázott. Így kiderült hogy a V6 egység meg nem jó a Q4-be szintén fordulatszám jelzés a probléma. Így végre lecsaphattam.
Egyébként mindig is ritkaság volt és az is lesz a V6ban való sport egység, jelenleg ha van épp az Ebay-en, 170EURnál nincs olcsóbb..

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

Elkészült az olajhűtőm. Ez egy GTV V6 TB ből való. Formára jobban passzol, mint a 164-esé, meg az enged sajnos, tehát igen időszerű a csere. Sajnos mikor szedtem le, akkor a hollander menetes része lenyalódott. így újat kellett rá készíttetni, de nem olyan egyszerű. A mentes "csöcsöket" viszonlyag olcsón megúsztam, csak a felhegesztése nem volt annyira olcsó, + nyomáspróbánál kicsit engedett így javítani is kellett.

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-08-14

Készítettem egy kis videot, bemutatandó az autó jelenlegi hangját, ami remélem már nem sokáig lesz ilyen, teljes átalakuláson esik át.. :)
Íme :)

>> Tuning és extraTotti // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-08-10

Már rég ota terveztem és most meg is valositotam hogy mind két oldalon legyen kipu! Ugy volt hogy meseter ember csinálja de mivel büdös volt neki a meló igy ránk marad a vég erdemény tökéletes egyeletes mind a négy csövön a kipufogás ! Még a közép dob fog cserélödni valamikor és akkor nyeri el végső hangját a gép állat!

>> EseményTotti // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-06-09

Tavaj nem sikerült idén kicsit még fargtam a vason és igy már sikerült el hoditani az első helyet ! Itt szertném mindenkinek meg köszönni akki közremüködött abban hogy az Ember Evő nyert!

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-06-06

Néhány aktuális kép "őkelméről"

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-06-02

Lecseréltem a gyári idióta külsejű kipufogóvéget egy szebbre.
Kicsit szenvedtek vele, mert a kör kiömlőt át kellett formálni téglalapúvá, ráadásul nagy emelkedéssel. A megoldást végül a hátsó dob pár fokos elforgatása jelentette, így felső állásba került a kiömlő nyílása.
Az eredmény nem lett rossz, de most meg valahogy túl átlagos :)

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-06-03

Most, hogy minden karbantartás befejeződött, megmértük a gyári állapotot.
Az eredmény nem okozott csalódást: 239 LE / 281 Nm.
1 ló és 8 nyúl hiányzik, ami nem mondható soknak. Minden mért paraméter kitűnő értéket mutatott.

Meg van a viszonyítási alap a tervezett optimalizáláshoz. Cél alsó hangon a GTA teljesítmény, de elégedett afelett lennék igazán - bár csodákra nem számítok.