Blog >> v6

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Első féktárcsák és betétek is cserélve (Meyle tárcsák és betétek).

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Bár nagyon jól nézett ki ültetve, már "ütköztem" problémába Bp-en az ültetéssel. Szerencsére semmi komoly nem történt, de így nem lehet használni.
Ezért amellett döntöttünk, hogy megkapja a gyári magasságot.
Kapott négy db Suplex rugót ill. négy db Bilstein lengéscsillapítót.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Selenia 10W60 került bele
103e km

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Végül cartárshoz vittem az autót, hogy ki legyenek cserélve a cserélendő dolgok.
Óra állás: 103300km

>> Eseménysüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-09

Már kb. egy éve nézegettünk 2. autót, mivel a 155 eléggé ki lett használva az elmúlt 4 évben, és nem akarom széthajtani, valamint, kellene a karosszériával foglalkozni..
Több családtag, barát és ismerős "Biztos, hogy olaszt akartok megint?" kérdése ellenére, én olaszt akartam, leginkább alfát. Asszony ennyire nem volt határozott.. :)
Az én vágyam alapvetően 156 SW FL vagy 166 V6 volt, de nézegettem 2.4jtd-ket is. Persze piros vagy fekete szinben. :)
Még a németeknél mentünk el először megnézni két 156ot (SW és sedan), melyek egy kereskedésben voltak, hogy ismerkedjünk vele. Az alapján tetszett.. a csomitartó mérete persze kicsi (a 155-höz képest), de ezt tudtuk már.
Aztán, még kint nböngészgettem többször a mobile.de -t, de 1-2 olyat láttam, ami árban jónak tűnt és megfelelt az igényinknek, de végül egyet sem néztünk meg és időközben hazaköltözünk. Így már annyira nem is volt égető az autóvétel..
Aztán megláttam eme 156-ot a h.a. hírlevélben. Se nem piros, se nem fekete, se nem SW, se nem külső FL, de mikor megláttam a képeket, meg, hogy szervízkönyves, 2002es, belső FL, gondoltam, ezt azért meg kellene nézni. Így is tettünk, másnap elmentünk megnézni. Asszony egyből elolvadt, mikor élőben látta.. :)
Én próbáltam, objektív maradni, így, annak ellenére, hogy az eladó srác mondta, hogy beindítja, mondtam, hogy várjunk még, hadd nézzek meg rajta ezt-azt. A kereskedő mondta, hogy a comp valami hibát jelez.. no, mondom, ez nem alakul jól..
El voltam vele kb 30 percet (a srác már nagyon be akarta indítani: ).. Eme 30 perc alatt is azért látszott pár dolog, mint pl. hogy a klímaradiátorból az egyik cső nincs bekötve, volt fényezve is az autó, hűtőradiátor felfogatása nem 100as, szóval nagy valószínűséggel volt vmi az elejével. Első féktárcsák cserések, két hátsó gumi belső széle slickre kopva stb.
Aztán elmentünk kipróbálni.. Jajh.. nem tudom meddig lesz meg a varázsa, de nagyon nagyon qrva jó a V6 hangja.. :) Azért közben figyeltem a futóműre is, voltak hangok, valamint az sem volt jó előjel, hogy ültetve volt az autó. A motorja viszont szépen járt, nem dadogott.
Megnéztük a szerzívkönyvet, 2008ig volt vezetve svájcban, akkor volt benne 83e, most óra szerint 103e.. Nem annyira tűnik arányosnak, de ezzek sokat nem is akartam foglalkozni, a km számlálóra nem lehet sokat adni, mindenki tudja ezt. Svájcban 2 tulaja volt elvileg, Megtaláltam még a felnik vételi igazoló papírját és egy svájci műszaki vizsgalapot.
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy két nap múlva visszamennénk, és az ő aknájukra ráállunk és átnézném az alját. Közben lebeszéltem egy diagnosztikás sráccal is, hogy jöjjön oda és faggassa ki a compot.
Így is lett. Három hibakód volt, ebből kettő keverékképzés ill. egy katalizátor hatásfok. Ezeket kitörölte, azóta pedig nem jött vissza egyik sem. Ezen kívül még megnéztünk jó pár adatot.
Majd én alámerültem.. az alja nagyon szép.. a kipu rezonátorok kicsit le vannak húzva az ültetés miatt, BE gumiharangok cserések stb. Asszonynak pedig kiadtam, hogy ő addig üljön be és ami eszébe jut nézze meg.. 1 órát voltam alatta.. :)
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy megbeszéljük asszonnyal és visszaszólunk. Mondta, hogy OK, de, ne sokat gondolkojunk, mert ketten jönnek megnézni. Ez igaz vagy sem, persze sosem derül ki.. :) Mindegy is, mert aznap estére eldöntöttünk, hogy belevágunk.
Így rá következő héten meg is történt az átiratás és elhoztuk.. már a miénk. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-17

Ugyan átnéztem az autót vásárlás előtt, és már akkor sokmindennel kapcsolatban világossá vált, hogy cserélni kell, főleg a futóműben, azért úgy gondoltam csináljunk egy részletes és hozzáértőbb felmérést is, így elmentünk az alfariumba.
Kb. egy órás művelet volt, közben mutattak pár kuriózumot, amik náluk pihennek.. Jó fejek a srácok.. :)
Az eredmény húzós, megmondom őszintén húzósabb, mint amit én "rossz eset"-nek kalkuláltam.. de, hát ez egy ilyen "játék"..

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-16

A benne lévő akksi elég gatya volt, néha már nem is indított.
Kapott egy Exide Premium-ot (72Ah).

>> EseményRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-02-01

Mivel a 146 kicsit korosabb időszakába lépett -bár az együtt töltött 8 év alatt hű társ volt- ezért a csere gondolata merült fel.Ez olyan 2012 februárjában le is ülepedett. Nyomtam egy csomó entert és minden reggel mohón néztem az email fiókomat mit küld az autóvadász funkció a hahu-n.

Ment is az agyalás mire lenne szükségünk. Az fix volt 5 ajtós kell. 147 v. 156 lesz amit enged a pénztárca. Motorban én szerettem volna 1.6-nál nagyobbat. Az, hogy benzines vagy dízel nem volt szempont. Nem a fogyasztás alapján veszünk Alfa Romeot,nemde? :DD Mivel nem megyünk olyan sokat így a dízelt nem erőltettem.

Még külföldön tartózkodtam került előtérbe egy gyönyörű 156 2.5 V6 motorral 900ezer forintért. 99-es évjárat kitudja mennyi km, képről gyönyörű volt. Intézkedések sora következett, páromat ráállítva izgalommal követtem az eseményeket.
Elvitték. Hm. Sebaj lesz másik.
Várunk.

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2012-06-27

Annyi idő alatt, ameddig kattogtam a kormányon és a váltógombon, egy komplett Overhaulin évadot leforgatnak, de sebaj, nem hajt a tatár :)

Váltógomb: eléggé kifényesedett már, mondjuk más baja nem volt, azért vágytam a cserére. Végül a páromtól kaptam ajándékba, nem kis tortúra árán, ahogy mesélték (kb három hónapot vártak rá, mire megküldték a fekete bőr-piros varrásos, fa, fém váltógombok után azt amit rendeltek). Mint kiderült, nem volt butaság ez, mert az utolsó gyári váltógombokkal bohóckodtak. Akár másé is lehetett volna ez, és akkor keresgélhettem volna az aftermarketen.. A közbenjárást köszi Gudmannak és Rohodinak.
De ha már, akkor a kormányt is cserélni kellene, mert nagyon elütne a kettő.
Ollahtól jött az alap, Föcköstől az ajánlás (Horvát Peti bőrös), így szép lassan az is elkészült. Először alcantrával akartam behúzni, hogy kényelmes legyen, végül maradtam a teljesen gyári utánzatnál. A textúra és az árnyalat csak 90%-ban azonos a váltógombéval, de pont ugyanolyat lehetetlen találni. A kocsiban úgysem fog látszódni. Lakkot kérésre nem kapott (amennyit használom, kibírja évekig), így egyforma matt minden és egy réteggel vastagabb lett a fogása, mint volt.
A bőröst ajánlom, de csak akkor, ha nagyon ráérsz. Míg máshol egy nap és 20-25K egy kormány, itt két hét és 14K. Ám a minőség kifogástalan.

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2012-06-24

Mostanában nem vagyok olyan autóbuzi, mint régebben. Begyűr maga alá az autósok ellen irányuló állami utálat, vagy valami hasonló oka lehet. Mostanában már azon is elgondolkoztam, hogy mégis eladom valakinek Lolát, aki jobban kihasználná, és nem csak garázsban tartaná, hogy csendben elöregedjen.
Majd az a gondolat ütött szöget a fejembe, hogy talán plusz két henger és plusz egy liter visszahozná a régi rajongásomat. Na de ki az aki szőrén elcserélné a Maseratiját egy Alfára? :)
Aztán ma, jó hosszú kihagyás után elmentünk a fiúkkal egy autós kirándulásra, és helyreállt a világkép. Sokat segített ebben, hogy egy etapra kipróbáltam a 3.0 V6 24V Spidert és rájöttem, mennyire különbözhet két V6 is. Nem azt a 200 köbcit vagy 20 Le-rőt érezni főleg. Ez a motor sokkal jobban hasonlít a 147 GTA-k vagy a 3.2 GT-k viselkedésére, hangfekvésére. Finoman, határozottan lendületesen kezd bele a gyorsításba. A motor orgánuma is hasonló, szép, teli, gazdag hangzású, olaszos igazi motorhang. Lola meg nem ilyen. Gondolkodás nélkül kibassza alólad a széket, megfogja a grabancot és nekitol a falnak. Közben ordas szívóhanggal fejeli meg a fenti motorhangot. Egy udvariatlan geci.
Eközben olajat egyáltalán nem eszik, benzinből is épp hogy 12 litert elcsipeget (idén eddig rendre meglepett, hogy mennyit elmegyünk egy tankolással). A múltheti váltókar nyikorgás is megszűnt, csak a csomagtérajtó zsanérja és a motorház zárja kíván némi zsírzást.
Szóval hova ennél jobb hobbiautó?