Blog >> v6
Sok km-t nem tettünk még meg együtt (kb. 100-at :) ), mivel eddig pihent ill. szervízen volt. A hátsó gumikat mindenképpen cserélni kell még, addig nem kockáztatunk feleslegesen. :)
Eddig csak városban és főúton mentem vele, autópályán nem.
Nem egy rossz érzés, amikor előzésnél kirakod az indexet, odalépsz, s már húzódhatsz is vissza. Mindezt általában legalább két sebességi fokozatban simán meg tudod csinálni. Amikor először közlekedtem vele, akkor az jutott eszembe, hogy úgy érzem magam, mintha egy fehér cápa fejében lennék és én irányítom, hogy mit kapjon el és, ha azt mondom, hogy "Szedd szét!", akkor megteszi. :) A 6 sebességes váltó adagolását még szoknom kell, hogy mikor mennyire kell/érdemes visszaváltani. 6. sebességben egyébként simán lehet főúton nagypapásan utazni. A motorhangja b@szott jó, kb. 3000től már szépen hallani, addig meglepően csöndben van és az egész autó jóval csöndesebb belül, mint a 155. A kormányzás, stabilitás nagyon jó.
A bose hifi nagyon szépen szól, a TI ülések (ha jól tudom ezek azok) nagyon kényelmesek.
Viszont vannak dolgok, amik szerintem a 155-ben jobbak. Ilyen pl. a szellőztetés irányának variálhatósága ill. a szállított légmennyiség. A 155ben leviszi a fejemet, ha maxon van, a 156ban viszont, hallani, hogy dolgozik a venti, de nem érzem. :) Valamint (lehet, hogy én vagyok béna), de nem tudom a rostélyokat úgy beállítani, hogy rám fujják a levegőt. Se a fedélzeti comp mellettit, se az oldalsókat.
Ezen kívül szerintem a 155 illesztései szebbek, belül is, kívül is.
Azt viszont örömmel tapasztaltam, hogy a 156 hátsó kerékjáratában van dobbetét, valamint a motortérben is könnyebben hozzáférhető sokminden, mint a 155 TS-ben. :)
A jobbos teleszkóp egyik feje eltört.
Kapott 6 új NGK-t. Zé szerint a régi gyertyák szépek voltak, nem látszott nyoma égési, keverékképzési problémának.
A hátsó hengersor szelepfedél tömítésénél szivárgott az olaj, ez pasztázva lett (Zé).
Ékszíj is cserélve lett, Zé szerint a görgők jó állapotban vannak, azokat nem cserélte.
A hűtéssel sem kockáztatunk, ezért a vízpumpa is cserélve lett. Természetesen kapott friss fagyállót is a rendszer.
Mivel használt autóról beszélünk, így alap, hogy a vezérműszíj + feszítők is cserélve lettek.
A tartályon a csonk, amire a folytószeleptől érkezik a cső, meg volt repedve és könnyezett, ezért ezt is cserélni kellett. Csak jobbos tartályt sikerült beszerezni, úgyhogy ez került bele.
Ezek is cserélve lettek Zé által.
Szakadt volt, kicsapta a zsírt.