Blog >> gumiabroncs

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-31

A gumik amikkel vettem az autót eléggé oda voltak, főleg a hátsók, amik persze, lehet, hogy elöl voltak valamikor. A JH ráadásul szálszakadtnak is tűnt, szóval nem volt mese, le kellett őket cserélni, mert így nem is mertem használni az autót, az meg nem jó.. :)
Az opcionális gyári méretű gumik voltak rajta 215/45R17 méretben. Megmondom őszintén nekem túl kevésnek tűnt az oldalfal magasság, így elkezdtem nézelődni valami alternatív méretet. Mivel a felniket nem akartam cserélni, ezért adott volt, hogy 17"os gumi kell 8"-os felni szélességhez.
Először 215/50R17-ben gondolkodtam, de azt tapasztaltam, hogy nem egy elterjedt méret, nincs kínálat belőle, ráadásul az ára is elég borsos (ez gondolom az előbbivel van összefüggésben).
Így aztán, 225/45R17-et kezdtem el keresni, igaz, szélesebb, de ez sokkal népszerűbb méret, így van kínálat is belőle valamint magasabb az oldalfala is.
Nézegettem árakat, olvasgattam teszteket és csak a Fulda-nál kötöttem ki megint. A 155-ön is használtam és nagyon bevált, persze kisebb méretben.
Így aztán a Fulda SportControl mellett döntöttem. Meg is rendeltem 4db-ot, szerencsémre az AutoMax-nak van egy szervízpartnere itt a munkahelynél (www.gumi.hu), ezért kézenfekvő volt, hogy ide kérem. Rendeltem a gumikhoz egy kerékőr szettet is.
Gumi leszedés után kiderült, hogy két felnit görgőzni is kellene. Ha már le vannak szedve a gumik, hülyeség lett volna nem megcsináltatni a görgőzést, így meg lett az is csinálva.
Ezek után ajánlottak még egy ingyenes autó átnézést, azt is elfogadtam. Nem kell komoly dologra gondolni (folyadékok ellenőrzése, futómű, világítások stb). A futóműben nem volt semmi, ami nem is meglepő, mivel most lett a fél futómű kicserélve. :) Viszont a fékfolyadék már nagyon rossz minőségű volt a mérőműszer szerint. Szerencsémre azt is elvállalták.
Az első képen, jobb oldalon láthatók a régi gumik, bal oldalon az újak.
Az utolsó képen már ültetés nélkül látható.. hát igen.. pofásabb volt ültetéssel, de nekem többet ér a tudat, hogy biztonságban van az alja, mint, hogy sportos-ültetősen nézzen ki. :)
A szervízben egyébként nagyon kedvesek voltak, miközben dolgoztak a gépen, én folyamatosan az alját vizslattam, hogy találok-e valamit, mikor fel volt emelve. Még ők kérdezték, mikor végeztek, hogy felemeljék-e még az autót, akarok-e még valamit árnézni rajta. :)

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2011-02-09

146.400 km-nél lecseréltem a négy nyári gumit egy garnitúra használt, de sokkal jobb állapotú gumira.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-07-14

2007.03.24-én új nyári papucsokat kapott az autó, Firestone Firehawk SZ80-as típus 195/60R15 méretben.
Nem volt betervezve, de a jobb első gumiban volt egy pukli, ami csak akkor derült ki, amikor felraktuk őket, mivel én még úgy vettem meg az autót, hogy a téli volt rajta. A sérült gumi Continental ContiEco típusú volt, míg a hátsó kettő Uniroyal volt, de ezek már nagyon el voltak kopva. Így inkább mind a négyet cseréltem.