Blog >> v6

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-02-01

Akik ismernek tudják, meg már párszor be is jegyeztem ide, hogy allergiás vagyok a piszokra és a neszekre egy autóban. Úgyhogy most, hogy Lola szét van szedve ízeire, kaptam az alkalmon, hogy kiélhessem kattanásomat. Belső tisztítás Bege módra.

Áldozatok:
Kalaptartó, hátsó oldal panelek, kapaszkodó, kézifék- és váltószoknya illetve kilincs illetve küszöbök.

Hogyan:
Első körben mosogató szeres vizes átmosás szivaccsal. Száradás után a Felice gyártó Car Leather Care Kit tisztítójával való tisztítás új kendővel. Ez a termék azért jó, mert olasz, tényleg tisztít és nem fényesít. Színtelen és szinte szagtalan. És a legjobb szakemberek ezt ajánlják, nem csak bőrre :) Másik kendővel felvittem rá a protektort, majd egy harmadik tök tiszta kendővel szárazra töröltem.

Ezzel egészen gyorsan és látványosan lehet haladni.

Aztán a hátsó kárpiton az elvált belső szivacsokat visszaragasztottam, biztos ami biztos. Ehhez vékony, kétoldalas szőnyegragasztó szalagot használtam. Végül felkerültek a textilszalagok minden olyan élre, ami másik elemel találkozik. Ettől remélek nyikorgás csökkenést. Ez szöszölős munka, pláne, ha az embernek életlen az ollója. Ezt a ragasztószalagot a Tesa gyártja, lelőhelye ritka, jellemzően Homasita. Előnye, hogy könnyen felvihető, nyom nélkül eltávolítható és jól formálható, illetve fekete. Tehát láthatatlanul felhelyezhető, eligazgatható.

Az itt szerzet rutint a belső összeszerelésnél tervezem kamatoztatni, mikor is minden drótot, csövet, bizbaszt szeretnék elegyengetni a kárpitok visszahelyezése előtt. Az lesz a kemény..

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-02-01

Eddig itthon általában ha "mester emberhez" fordultam, aki valami speciális vagy nekem speciálisnak tűnő foglalkozást űzött, általában megjártam, mint sokak már. Ismerős, mikor a határidő a duplájára nő, miközben az ár is több lesz valamiért, és a végén még hibát is találsz? Szemét egy érzés, és szemét egy ember.

Most határozottan nem ilyen szakemberrel volt dolgom.

Egy hét plusz a két hétvége telt el azóta, hogy leadtam a bútorzatot. Bő két hetet kaptam munkaidőre, azaz e hét végét, jövőhét elejét vártam. Ehhez képest hétfőn jött a telefon, hogy kész van, sikerült mindent megoldani, amit kértem. Sőt, még többet is.

Azaz combtámasz, bőr restaurálás, ajtókárpit összerugdosások eltüntetése. Ezen felül kérdés nélkül: 3. féklámpa takaró eleme újrafújása és a két kifakult hangszóró fedél is le lesz, ha beviszem, valamint a tipikus-GTV-betegség övcsat által okozott beszakadás eltüntetése.

Mindezt a megbeszélt árban. Illetve vártam még némi plusz költséget a combtámasz-szivacspótlása miatt, de az grátisz lett az apróságok mellett.

Úgyhogy másnak is ajánlom őt.

De hogy ne legyen olyan reklámszagú a történet. Az enyémen kívül vittem még egy piros Spider ülést, csúnyán kikopva az egyik oldalon. Az az ülés valamiért nem sikerült olyan szépen, több helyen észre vehető a javítás nyoma. Csodák nincsenek, fenntartások legyenek.

A terv szerint csütörtökön kerülnek vissza a kárpitok, addig be kell fejeznem a kalaptartó, oldalelemek és egyéb kiszerelt apróságok mély tisztítását és zajcsillapítós előkészítésüket. Jól esik saját kezűleg babrálni ilyen "komoly" dolgokon :)

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-01-21

Első lépés: belső bútorzat elválasztása a karosszériától valamint a műanyag és a bőr részek rövidtávú, de érzékeny búcsúja egymástól.

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-01-15

Elérkezett az idő, hogy a tervezett téli megújítást elvégezzem. Illetve a menedzselését :)

Jogos a kérdés, hogy mit akarok felújítani egy 2003-as autón, ami ránézésre teljesen rendben van. Meg amúgy is. Hát, mégis van mit. Egyrészt, az eddigi nemtörődömség nyomait szeretném eltüntetni, másrészt van ami tényleg megfáradt és van amit nekem sikerült leamortizálni. Ma fogtam a gépet és dokumentáltam a mostani állapotot. Csak a képeket nézve eléggé harcos példánynak tűnik, szegény Lola.

Nézzük sorra, hogy meglegyen egy helyen.

Karosszéria

Szélvédő csere
(kavics berepesztette)

Jobbos tükör csere + színre fújás
(garázsajtó győzött)

Hátsó lámpa csere, előtte felpolírozva
(alul berepedt és párásodik, már így vettem)

Lökösön jobb oldali húzásnyom elpolírozása
(szintén garázs..)

Bal oldali ajtó gumi kéderének cseréje
(előző tulaj nem igazán tudott beszállni, ezért a lábával szép lassan kiszakította - gondolom én. További bizonyítékok lejjebb)

Belső

Vezető ülés combtámaszának helyrepofozása
(visszautalnék az előző pontra. Ugye pont ide helyezte a popsiját, mielőtt a lábát nekicsapta a küszöbnek...)

Ajtó kárpitok karcolásainak eltüntetése
(még mindig beszállunk: ...majd a küszöbről lepattanó lába nekicsapódott az ajtóknak)

Az egész már azért nem zavar, mert a teljes belső szét lesz szerelve, a bőrülések fel lesznek újítva (repedések kisimítása, újrafestéssel) és velük együtt az összes műanyag kárpit elem újra lesz festve. És akkor már a kormányt is újrabőröztetem. Itt mondjuk eltérek a gyári designtól, mert a Q2 GT kormány bőrözés mintáját kapja meg: alul felül sima bőr, két oldalt pedig lyuggatott. Fekete varrás azért marad. Ja, a kézifékkart is illik hozzábőrözni. A váltógombot is, de azt csak felújíttatom, mert a belenyomott sebességfokozatokat nem tudják reprodukálni.
Ehhez az egészhez a komplett belsőt ki kell bontani. Adja magát, hogy egy olyan kárpittisztítást kapjon, amit máshogy nem lehetne. Ezt mind az utastérben, mind a csomagtartóban tervezem. A reményeim szerint így kapok egy olyan GTV belsőt, ami olyan lesz, mint 0 km-es korában. Vagy mégjobb, mert


Bőrülések felújítása tehát
(szín marad, de a lakkozás matt-selyemfényű lesz, illetve tapadós. Mert nagyon csúszkálós az ülés most)

Kormány bőrözés
(a fogása kicsit meg fog vastagodni)

Szőnyeg
(Valami applikációt tervezek, ami a kivehető szőnyeget, vagy a sarkait a helyén tartja.)

Műanyag kárpitok
(újra fényezve, és beszerelés közben zajcsillapító dolgok felhelyezése a potenciálisan zörgő elemekre, vagy közé)

Műszaki feladatok

Váltóolaj csere
(próbaképp kapott félszintetikusat, azt visszacseréljük)

Hátsó fék
(esélyes a betétek cseréje, lehet hogy a tárcsa is kivan már)

Első futómű
(Kezd dobolni rossz úton)

Futóműállítás
(így is, úgy is kell)

Motortér
(Szívócsonkok, szelepfedelek és egyéb fém bizbaszok megtisztítása, polírozása, amit éppen igényel. Most eléggé gatyás külsővel rendelkezik. Enni szeretnék róla.)

Motortér tűzfal tömítése
(a felső gumikéder több helyen elszakadt már)

Hát, röviden ennyi. Menet közben még számítok nem várt cserélni, javítani valóra.

Az a célom, hogy egy olyan GTV-m legyen, mintha újonan vettem volna és én tekertem volna bele mind az összes (55K km) kilométert.

Jövőhéten kezdődik a közvetítés.

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-01-15

Lolán valamiért nem volt "F" embléma a felirat felett oldalt. Vagy lelopták vagy a gyárban felejtették el feltenni. Lényeg, hogy most pótoltam.

Mivel a saját munkámban mindig sokkal könnyebben észreveszem a hibát, mint máséban, precízen felméreteztem az embléma helyét. Celluxszal :)

Kicsit feljebb tettem, mint a gyári elhelyezése, mert nekem az szemre "ragad" a felirathoz. A felirat tetejétől számítva 5 mm helyett kb 8-9 mm lett a távolság.

>> Tuning és extraTotti (NagyVad) // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-12-20

Mivel a csak fél elektromos ülések voltak a vasban és Andy már régóta szívta a vérem hogy nem rendes autó ez így! Múlthéten hirdetek ocsóért (ingyen) elektromos ülést gyorsan le is csaptam rá! Volt némi szépség hiba is a tervben még hozzá hogy szövet volt ráadásul szürke ehez még hozzá jön hogy az egyik ülésfűtés kapcsoló hiányzott a másik pedig rossz volt! Tehát nem passzolt a bézs belső térhez és keltetek hozzá alkatrészek is! De leleményes a magyar alapon először szét szedtem a plüss üléseket ezzel némi rutint szerezve a kárpitos szakmában hogy a bőrössel még véletlenül se történjen semmi baj! Előtte persze ki lettek próbálva a motorok és az ülésfűtés is! Minden működik! Sikeres volt a bőr átültetés!De itt ugye még nincsen vége a műanyagok ugye szürke színűek és a kapcsolókat is felkel hajtani ebben Rohodi Misi volt nagy segítségemre ez úton is köszi neki! Ezek a héten meg is jönnek egy része egyenesen Torinóból! Kellet némi elektromos melót is végezni szerencsére csak a fűtésnek kellet delejt szerezni mivel gyárilag fél elektromos ülés lévén a mozgatás hogy ott volt a csati. Helyükre kerültek az ülések! És ha meg jöttek a rendelt cucok akkor a hétvégén teljesen készen lesznek!

>> Tuning és extraTotti (NagyVad) // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-10-06

Kicsit kicsinek találtam már a 17"polírozott felniket így neki álltam keresgélni mi is állna jól a vasnak és végül a 159 patkós gyári 18" felniére esett a választás de mivel a snassz ezüst szín nem igazán állt volna jól a Nuvolanak így kicsit át lett alakítva! Mivel a felni kupakok hiányoztak azokra is keltett egy alternatíva a legkézenfekvőbb ugye az lett volna ha szerzek hozzá de itt is be indult a fantázia mi lenne ha egy kúp lenne a felni közepén így is lett esztergályoshoz el vittem a rajzot méretekkel hogy mit is szeretnék és el is készítette! És Kul 10-en debütált az új felni ahol mindenkinek el nyerte a tetszését!

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-12-01

Nemrég léptük az a 10.000 kilométert Lolával, így illendő lenne megemlékezni erről. Most ezt máshogy teszem.

Bár nem vagyok zöld, szöget ütött a fejembe, hogy vajon mekkora lehet Lola ökológiai lábnyoma. A kerek kilométer pedig pont jó alkalom, hogy a teljesség igénye nélkül kiszámoljam és elképedjek rajta.

Szóval, tízezer kilométert mentem, átlagban 13,5 literes fogyasztással és jóindulatúan a gyári értékkel számolva 315 gramm CO2-t eregettem ki kilométerenként.

A benzin fogyasztásom összesen 1 350 liter lett, ami nyolc és fél olajhordó méretének felel meg. Ez mellett 3 150 kg (!) széndioxidot gyártott a kocsi. Ez több, mint az autó önsúlyának a duplája!

Naponta már nem olyan sok ez, "csak" 5,3 liter benzin, azaz 16 doboz üdítő és 12,4 kg CO2, azaz egy szép görögdinnye súlya.

És ez csak én vagyok. Vajon mi itt összesen mit termelünk?

2 720an vagyunk az Amorén. Tegyük fel, hogy mindannyian autóban ültünk és évi átlag 10 000 km-t mentünk, mondjuk 8,5 literes fogyasztással és 220 gramm széndioxid kibocsátással. Ezek az adatok nem lehetnek túlzóak az átlag 14 éves autóinkhoz képest.

Nos, gondolj bele, hogy 2 312 000 azaz kétmillió-háromszáztizenkétezer liter üzemanyagot égettünk el, azért hogy 9 928 000 azaz kilencmillió-kilencszázhuszonnyolc kg CO2-t pöfögjünk ki.
Ha ezt a kormot el szeretnénk takarítani a földről, akkor egy átlag űrsiklónak 496szor kellene fordulnia a Föld és az űr között.

Egyébként élveztem az első tízezer kilométert. Ha már a gyerekem úgyse fogja..

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

Na ez is megvan. Sosem világított, zavart. Először is kimértem a vezetékeket (sárga-fekete) amikről a 12V-t kell kapnia, az megvolt. Így szétszedtem mindkettőt. A checkpanelnél csak a foglalatot és izzót kellett cserélni a vezérlőnél már nem volt ilyen egyszerű. Igazából nem is tudom mi volt a rossz. Cseréltem a foglalatokat, az izzókat, megtisztítottam a csatlakozókat, és forrasztottam a diódákra. Ezután már működik. Az üzemmód gombok kicsit halványabban világítanak de a képhez képest erősebbek persze, teljesen jól láthatók "élőben".

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

VÉGRE, VÉGRE, VÉGRE! Az előző 155ben is ilyen sportcsomagos műszeregység volt. Számomra ez az egyetlen fajta ami elfogadható benne.. :)
A történet hosszú, de leegyszerüsítem: még 2008ban vettem az ebay-ről ilyen műszeregységet igaz, TS-be valót. Akkor olcsónak számított a 20.000 Ft-os árával, de ebben benne volt a fém váltógomb és kézifékkar is. Csakhogy akkor nem tudtam hogy a TS-é nem lesz jó, sajnos a ford. mérő nem valós adatot mutatott. Így elcseréltem egy V6ba való egyszerű, de legalább süllyesztett számlapos egységre.
Aztán még 2009ben Marklar kollégához került egy széleskasznis V6, amiben ilyen egység volt. Azonnal lecsaptam rá, de elkövettem a hibát hogy nem "foglalóztam" le, így mire 2 hét múlva mentem a cuccért már eladta Gery83nak. Csalódott voltam.
Gerynek elég lassan (de alaposan) állt össze az autója, míg kb. 3 héttel ezelőtt levizsgázott. Így kiderült hogy a V6 egység meg nem jó a Q4-be szintén fordulatszám jelzés a probléma. Így végre lecsaphattam.
Egyébként mindig is ritkaság volt és az is lesz a V6ban való sport egység, jelenleg ha van épp az Ebay-en, 170EURnál nincs olcsóbb..