Blog >> v6
Néha félig lent maradt a kuplung pedál és mintha nehezebb is lett volna váltani. Az itteni cartársak segítségével sikerült is azonosítani a hibát, de az elhárítást szakemberre bíztam. A mostanra már bevált Rumen, gyorsan és szakszerűen orvosolta a dolgot, a felső kuplung munkahengert kellett cserélni.
Most már minden pöpec. :)
Nem így terveztem, de úgy hozta az élet, hogy kelleni fog. Kleber Krisalp HP3 lett végül, az olcsóbb, de még gyári 205/55r16 méretben.
Elvittem az alkatrészeket Janihoz. Ha minden igaz, akkor néhány héten belül elkészül az autó.
Az autó a mai napon forgalomból kijelentésre került.
Kicsit már fáradtak voltak az eredeti teleszkópok a csomagtartó tetőn, kétszer-háromszor fejbe is vert mikor behajoltam a csomagtartóba.
Kapott új marelli teleszkópokat, gond letudva.
Megérkezett a csomag, ugyan kibontani még csak holnap lesz időm, de már felcsillanni látszik a remény, hogy ebből valaha még autó lesz! 3 hónap garancia van a cuccokra. Figyeltek a csomagolásra, még a fadoboz is körbe van vastagon tekerve buborékos fóliával! Holnapi program a csomagbontás!
Nagy nehezen sikerült találni emberi áron főtengelyt és hajtókarokat az autóhoz. Reményeim szerint hamar megérkezik a szeretetcsomag, és végre egyenesbe lendül a javítási fázis. Az autó hét hónapja áll. Az alkatrészeket Hollandiában sikerült fellelni egy erre szakosodott cégnél.
Megejtettük a vásárlás utáni első nagy szervizt:
Amik cserélve lettek:
Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60
Váltó olaj: Tutela ZC 75
Hidraulika olaj: Tutela GI/A
Fékfolyadék: Tutela dot4
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu
Így most már nyugodtan használhatom.
A szervízt egy helyi alfa guru (Rumen) végezte, meg vagyok vele elégedve. Összeírt még egy kis listát, leginkább a futóműben kell ezt-azt cserélni és egy felső motortartó bakot. Egyébként azt mondta rendben van a a kocsi.
Következő a klíma töltés és a gumik cseréje lesz.
Hát ez a nap is eljött. A nagy vágyálom valósággá vált. Lett egy Busso V6 om,és hamár lúd legyen kövér, így a 3.2. Hosszas agyalás után hogy kell e ez nekem belevágtam. Egynyolc civicnek indult ez lett belőle. :) Úgy döntöttem felreteszek minden racionalitást ami jellemző rám és valami nagyon irracionalisat teszek. Kell egy kocsi ami csak az autózásrol szol. Hát tessék itt van. Egy 3 ajtós gyönyörű kék színben pompázó aszfaltra hasaló hubogó valami. Beülsz, vezeted, mormog élvezed, vidaman szippantja be a majd horpado tankbol a benzint ha a jobbos pedalt megsimogatod, semmi értelme és mégis van, mert ad valamit a benzingőzös fejednek és ennyi elég. 10 év dízel pusztitás után először emeltem le a benzines pisztolyt a kútfejről ami epp egy Agip kút volt es Ciao felirat koszontott a bejaratnal hogy rendezzem a számlát.talalkozni fogunk meg parszor gondoltam...
Remelem sokszor es gond nélküli utak közben, végén...
Hát hajrá 3.2 V6