Blog >> kuplung

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-05-12

Már tényleg nem akartam tovább halogatni az egyre inkább gyengélkedő kuplung cseréjét, így a héten egy laza másfél napos körrel a szopórolleren sikerült abszolválni a dolgot. Már tavaly megvettem a komplett szettet, de tartva a cserével járó tortúrától halogattam amíg csak lehetett. Durván egy hónapja érte el azt az állapotot, hogy az egyre durvább induláskori remegés már elszakította a felső motorkitámasztót, s folyton érezhető volt a rezonancia a kuplungpedálon is.
Írnám, hogy pikk-pakk lejött a váltó, s megvolt a csere, de ezt csak egy masszív félnapos bontást követően sikerült elérni. A szétakasztott futóműben is mindjárt adta magát, hogy kell két új lengőkar a bal oldalra. Nem lepett meg a dolog, hisz a felsőt mindig csak szilentcserékkel javítgattuk - várható volt, hogy lassan a gömbfej is lógni kezd. Sebaj, kapott újat alul felül egyaránt.
Remek alkalom volt ez a futómű hibáinak feltárásán felül a motor és váltótartók cseréjére is (háromból kettő alsót cseréltünk) - ha már úgy is el volt választva a gépezet a kasznitól. Ezt követően már csak a felső motorkitámasztó, valamint egy futóműállítás volt hátra, hogy sikeresnek tekinthessük a beavatkozást. Most, hogy műszakilag egészen közel került a tökéleteshez, még rendbe kell tenni az ideiglenesen kókányolt fenéklemezt, s bár eredetileg nem terveztem, de kicsit próbálunk javítani az autó által nyújtott esztétikai élményen is. Tervbe van a küszöbökön levő horpadások javítása, valamint ezek, a motorháztető, és a lakkhibás tető újrafényezése, hogy ha hunyorítva is, de végre ki is nézzen valahogy. Ennek a fene nagy csinosítgatásnak előszeleként kaptam három egészen hibamentes dísztárcsát (Köszi Laci!), így végre ki tudtam válogatni négyet, amik tényleg jók.

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2018-03-04

A történet úgy kezdődött, hogy egyik nap nehezen indult a kocsi. Na mondom lassan lehet venni új akkut. Aztán a lassan gyorsan lett, mert másnap már be se indult. Tűzoltásként beletettem a GTV aksiját (az ilyenkor úgysincs használatban).
Beindul, örül.
Aztán jött a másik pofon. Nem emel ki a kuplung.
A hiba hamar meglett. Az alsó munkahenger megadta magát. Gyorsan rendeltem egy újat (TRW), kicseréltük, megint jó a kocsi. Egész könnyű lett a kuplungpedál. Talán sose volt ilyen könnyű, mióta megvettük a kocsit.

km állás: 196.852km

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2018-02-02

Indítás után a kuplung fémesen nyikorgott amikor a pedál ki volt nyomva illetve a jobb első futúmű kopogott így irány a szerviz.

Mivel kinyomócsapágy miatt le kellett bontani a fél kocsit, kuplungszettet is kicseréltettem megspórolván egy munkadíjat.

kuplundszett 54000
kinyomó csapágy 30000
2db stabrúd szilent
világítás 2500
váltóolaj 7800
2db bizbasz anya 3200
fékolaj 1000
munkadíj 50000

109.000 km

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD Remap // 2017-12-22

A blogomban szerepelt nemrégiben egy 156 Jtd. Most újra nálam járt.
Tünetek: fogy a fékfolyadék, jelzi is a műszerfalon, a váltás nehézkes, kuplung nyomáspontja bizonytalan.
Diagnózis: kuplung munkahenger lesz a baj, akárki meglássa :-)
Megoldás: csere vagy felújítás

Csere:
1. Vegyük ki az akksit.
2. Vegyük ki az akksitálcát.
Megvan a munkahenger. A diagnózis helyesnek bizonyult, a porvédő kiszakadva, ereszti a fékfolyadékot (ugyanazt a tartályt használja, amit a fékrendszer), a pedált megnyomva a kiemelés nagyon gyatra.
3. Szereljük ki a munkahengert a konzoljából: lazítsuk le a hollandert, vegyük le a seeger-gyűrűt, és húzzuk ki a munkahengert.
4. Régi és új.
5. Szereljük vissza, majd légtelenítsük.

Felújítás:
3.-as pontig ugyanaz. Ha a kezünkben van, vizsgáljuk meg, ha a fém háza nem sérült, vigyük el felújítattni. Ha kész, akkor 5.-ös pont.

Eredmény:
Reccsenésmentes váltás, puhább kuplungpedál, határozott fogáspont.

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-12-02

Már kb egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungom. Visszahúztam, működött egy darabig, majd újra beesett. Elvittem szerelőhöz, de nem igazán jutott vele semmire. Sokat fáradozott vele, így bár nem kért pénzt, de kapott valamennyit.
Ezután egy újonnan megismert baráthoz fordultam, aki szinte azonnal megcsinálta nekem, a felső munkahenger (becses nevén főhenger) adta meg magát. Csere megvolt, TRW-re, azóta kuplungpedálom furcsa karakterisztikája is szép lineáris lett. Ezen felül megcsinálta a motorhűtésem 1-es fokozatát is, természetesen nálam is az előtét-ellenállással volt a baj.

>> SzervizB.Norbert // Alfa 147 1.9 jtd 8v // 2017-10-12

Hello mindenki. Leírom nagyvonalakban a problémámat remelem valaki tud segíteni rajtam.
Kemény volt a kuplungom így egyértelművé vált egy kuplung csere, kettőstömegűm még tűrhető volt így mivel nem volt keretem cserélni azt kihagytam. Meg is történt szerkezet tárcsa es kinyomó szerkezettel eggyütt. 2 napig volt jó elkezdett csúszni. Szerelőm gyári hibára gyanakszik. Viszont most taknyol a váltó és kuplung környékén így szét kellesz szednem mindenképp. Merjem meg reklamálni a kuplungot vagy a szerelő elronthatott valamit? Kettőstömegű közrejátszhat ennyire?Válaszaitokat előre is köszönöm.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-09-07

Kapott egy új kuplung pedálgumit :)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-05

A motor csere alkalmával a váltót is kicsit frissítettük Kazes barátommal. Friss olaj, friss hidraulikus kinyomó csapágy, friss szimering, friss kuplung tárcsa szett és friss hidraulika olaj. Bontóból beszereztünk gyári bontott bovden csatlakozást a szétesett helyére és egy hátsó váltótartó bakot a törött helyére.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-07-14

Gyári volt még benne, a kinyomócsapágynak már hangja volt, lamellákba bele volt már marva kicsit.
Valeo került bele.

Javítva volt még, illetve hibafeltárás:
-Légzsák kontakthiba
-Elakadásjelző. Nem jó az index relé amit múltkor raktak bele. Másikat kell bele szerezni.

Km: 181737

>> SzervizMarseus // Alfa 159 sedan // 2017-07-10

Kb. 10 hónapja vette a 2.4-est azóta vagyok tag és azóta készülök irkálni...
Első szervizem a vásárlást követően 2 hétre volt,az apropója egy surlodó fémes hang kuplungolás közben. Irány szerviz! Alfa szerelőhöz vittem,de mint kiderült a lelkesedése volt a legnagyobb. A hangra azt mondta,h talán a kettőstömegűm van fellazulva de ezzel még sokáig elmegy,gyűjtsem a pénzt mert kemény lesz és ha már ott voltam egy kis rutint megejtettünk: pollenszűrő,olaj,üzemagyag és légszűrő,váltóban olajcsere ( átmosatás nélkül mert akkor még nem tudtam,h azt sem ártana), motorban is olajcsere ( Selénia WR 5W 40 részecskesz. off EGR kiírva de már úgy vettem) és nyekergett a generátorszij körül is valami. 2 hétig volt a szerelőnél mert rendelt rá hoszbordásszijat meg az elasztikust (a rövid szíjat)amit nem tudott feltenni és ezért volt sokáig nála de végülis sikerült,igaz a nyekergés maradt tovább a szerelő széttárta a kezét.. meg sikerült az üzemanyagszűrő fűtőbetétjét (ha van ilyen) letörni de végülis visszakaptam a kocsit 2 hét múlva. Oda többet nem vittem. Használtam még tovább 2 hónapig a hang kuplungolásnál erősödött ugyhogy úgy döntötem nem várok vele tovább. Másik szerelő (vágja a pitét) Ő is kettőstömegűt mondott de végstádiumot sőt még azon is túl volt már hangról ítélve. LUK lendkerék és LUK kuplungszett ment bele + alsó hátsó lengőkar szilent mindkét oldalon + főtengely szimering lendkerék felől.A doktor jelezte,h a nyisszegés a generátortól az a generátor szabadonfutó és nem szíj (de legalább az is új) és a jobb féltengely lassan cserés lesz ill. felújítós. Lendkerék csere utén a hang megszünt,kuplunk tökéletes bár annak előtte sem volt gondja.Következik a pénzgyüjtés a folytatáshoz. Tettem ide képeket a váltószoknya előtte-utána meg a főtengely szimering csere előtte-utána képeket a többi a drágaságok.