Blog >> kuplung

>> Tuning és extrapedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-05-13

A hiányzó kuplung pedál gumi pótlásra került. Közben kiégett a másik helyzetjelző is, uh cseréltem.

>> EseményKadalfi // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2015-04-23

Kuplung,kettőstömegű.
Több mint egy éve tagja vagyok a közösségnek,és még nem írtam semmit a csodáról,most egy kicsit pótolom.
Már mikor megvettem az autót,vacakolt a kuplung,de akkor még lehetett orvosolni,egy főmunkahenger cserével.
Eddig bírta.:-(
Így elérkezett a teljes kuplung cseréjének ideje.Legalábbis ez volt a terv,de a szerelőm.mivel már 205000 km tekeredett az órába,azt javasolta,cseréljük a kettőstömegüt is.Könnycseppek csordultak ki a szememből,mikor elárulta a költségeket,de rábólintottam.meg is érkeztek hozzá a cuccok,"képek alul :-)
Ezalatt a kicsit több mint 1 év alatt,ezek történtek még velünk.:
-olaj,természetesen selénia. kétszer mióta nálam van.
-olaj,gázolaj,levegő,pollenszűrő.szintén kétszer
-aksi,kicsit nagyobbra mint volt.85ah
-motortartó bakok
-bal kilincs zsanér
-bal első sárvédő.motorháztető,lakatolás-festés(sérüléseket,előző tulajtól kaptam)
-hátsó lökhárító hegesztés-festés(ezt is)
-teljes polír
-4 nyári gumi,Vredestein SPORTRAC 5, 195/65R15 Giugiaro design
-4 téli gumi,Dayton DW510E, 195/60R15
-termosztát
-hátsó kipufogó dob
-két első doblemez
-ablaktörlő mechanika+lapátok
Hát kb ennyi.Lehet kifelejtettem 1-2 dolgot.:-)
Össz költség:kb 600k.Nem számoltam pontosan,mert az asszony kinyírna :-)
Hátralévő projektek,:
-chiptuning,esetleg ez ügyben ha tippeket tudnátok adni,megköszönném!
-két első ülés elég ramaty állapotban van,azzal is kéne valamit kezdenem!
Örülök,hogy ennek az olasz csodának lehetek a gazdája!

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2015-04-20

Külföldi kiutazásom előtt egy héttel kezdte az autó azt, hogy hidegen lent ragadt a kuplungpedál. Ettől függetlenül működött, csak kb 1cm pedálúttal. Ott, ahol normál esetben holtjáték szokott lenni. Konkrétan majdnem kivittem a garázsajtót egy ilyen esetben. Elsőre el is múlt napokra, de az autó alatt egyértelműen egyre nagyobb folt keletkezett. Úgyhogy bejelentkeztem a szerelőmhöz. Jól tele volt melóval, de pont kapóra jött, hogy elutazok. A TD lepihent a szerelő háza elé, a család meg tudott a jtd-vel szaladgálni.
Mi más lett volna a gond, a fő kuplung munkahenger eresztette az olajat. Mire hazaértem pont sorra is került és el is készült az autó. Ügy megoldva.

Lazításként a hétvégén kitakarítottam az ablak előtti takaróműanyag alatt és a hangfogó szivacsok mögötti részt, kapott olajat, vizet, átnézést, mehet tovább.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-04-17

Az előző szerviz alkalmával az Alfárium gárdája kiszúrt egy - akkor még enyhe - zörgést, amit lokalizálni is sikerült: a váltóból jött. Nekem nem nagyon van fülem hozzá, nem is hallottam semmit, amíg Alex nem mutatta, hogy mire kell figyelni. Pár nappal később már nem volt ilyen visszafogott a dolog. Motorféknél vagy hátramenetben olyan csörgést rendezett a váltó, hogy a szomszéd utca is hallotta. Nem volt mese, le kellett bontani.

Az tisztán látszott, hogy nem apróságról van szó. Valami elszabadult a váltóban, és kitartóan rombolt, amíg használtam az autót. Nem mentem sokat, de az a néhányszáz kilométer sem tett jót neki.

Hétfőn hagytam az autót az Alfariumban, és még aznap két lehetőséget kaptam. Az egyik egy 90 ezret futott váltó sok pénzért, a másik a saját váltóm felújítása még sokkal több pénzért. Végül az anyagiak miatt a bontott váltó mellett döntöttem. Elméletben a felújítás többet ért volna, csakhogy alapból másfélszeres szorzóval indult az ára, amiben nem volt benne minden kicserélendő alkatrész.

A kuplungom sem volt mai csirke. Működni működött, de nagyon fent fogott már és nehezen is járt. Gondoltam, úgyis le kell venni a váltót, itt az ideje a kuplungcserének is. A rugócserekor hívták fel a figyelmemet egy csereérett lengőkarra és egy kutyacsontra: ha már szerviz, ezek helyett is kértem újat.

Péntekre készült el minden. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Sokkal jobb a váltó, mint eddig bármi, amit Alfa V6-ban próbáltam, tökéletesen adagolható és vajpuha a kuplung, csendes és atomstabil a futómű. Mintha az egész autót kicserélték volna. :)

Kilométeróra állása: 132 632

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

A kuplung a próbaúton megint elkezdett ereszteni. :(
Szépen engedte el a nyomást és amikor hazaértem csöpögött a váltóharang aljáról a hidraulika folyadék...
Amikor felnyitottam a motorházat, akkor láttam, hogy a váltó tetejéről folyik a folyadék.
Szerencsére, csak a hidraulika cső végén lévő tömítő O gyűrű eresztett (valószínűleg légtelenítés közben, vagy berakáskor csípődhetett el). Vasárnap nem tudtam újat szerezni, így a légtelenítéshez használt második O gyűrűvel megcseréltem. Kuplung remélem már nem vacakol többet...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

Végre elkészült a gép, a kuplung vajpuha. Öröm és boldogság! :)

>> Eseménycsokagm // Alfa 166 2,4 JTD // 2015-04-12

Sajnos a péntek 13. engem is utolért. Hungárián megtörték az autó elejét. Így kénytelen voltam beállni a szervizbe. El is gurultam időpontot kérni. Azt egy másik jeles napra Bolondok napjára kaptam.
Amik sorra kerültek: - első lökhárító fényezés + műanyagozás
- bal első sárvédő fényezés+ egyengetés
- bal-jobb ajtó fényezés
Ha már ott jártam kuplungot is cseréltettem mivel néha csúszkált.
- Az új kuplung+ alsó kuplung munkahenger csere történt.
Szépül az autó :)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-11

Csavarok meghúzva nyomatékkulccsal, váltó feltöltve olajjal, kuplung lelégtelenítve, akksi töltőn. Már csak az akksitartót, légtömegmérőt és a kerekeket kell visszarakni.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-10

Csavarok a helyükön. Jöhet a nyomatékkulcs, aztán a folyadékok meg a szívó rész visszarakása...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-09

Váltó a helyén és a segédvázba is visszakerült pár csavar.