Blog >> kuplung >> féltengely

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2012-02-02

Lila köd, ezért csak röviden:
Komplett féltengely, komplett kuplung, kettőstömegű lendkerék, váltóolaj (3,2l). EGR és turbó tisztítva, bár Zá szerint nem volt koszos. Kipufogúnál vmi rezgéselnyelő bigyó csere (8e körül volt ára).
Zénél volt szerelve.
Km óra: ~135.000,-

Ma szétesett a váltó-kuplung. De nagyon. Alig értem be dolgozni....hétvégén váltó le, aztán majd meglátjuk...
Valószínű, hogy a katasztrofális szinkrongyűrűk állapota hatványozottan romlott a szétszakadó kuplung miatt...
Eddig sem volt bíztató, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, hogy hirtelen lehetetlen lett váltani...1-es sebességet nagyon nehezen veszi, kettest egyáltalán nem. Hármasban talán eljutok a műhelyig...:((
Tetézi a bajt a féltengelyek állapota...nagyon durván szólnak, remélem legalább azok kibírnak még 1-2 napot...:(

No, a szervíz megvolt.
Elment egy jó húzós nap, mire járóképes lett a vas megint.
Kiderült, hogy:
- a kuplung szett úgy, ahogy van kukás (tárcsa, szerkezet, és a csapágy is)
- az összes kuplung munkahenger kukás;
- a kipufogó rendszer a leömlőtől hátrafelé kukás;
- mindkét oldalon a külső, és a belső féltengelyek is kukásak;

Amik cserélve lettek:
- komplett kuplung szett;
- komplett váltó;
- komplett kipufogó rendszer;
- kuplung alsó munkahenger (felsőt is lassan cserélni kell);
- komplett jobb- és bal féltengely (külsők-belsők)

+ kapott a vas egy Sebring króm hátsó dobot + véget...gyönyörű hangja lett, és most nagyon szééép!!:)))