Tagok >> Ferke >> Alfasud Sprint narancssárga :) >> Blog
- Típus:Alfasud Sprint narancssárga :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1985
- Színe:pirosso
Sikeres műszaki vizsga és zöldkártya....mindkettő 2 évre, 2012 januárig! :))
9000 km.
Szervó kormánymű csere. Eldurrant. A meló kb. mint a szemfenéktükrözés végbélen keresztül. De kész van. MEgint 1000 hála és köszönet Májsztró-nak, megint csak nem tudom mi lett volna, ha nem segít ki:)))
Olaj+szűrő csere: 1 hét állás után maga alá dobta a vas a 4 liter Seleniát. Kicsit fájt, de az még jobban, hogy nem tudtam, mekkora a baj.
Kiderült, csak az olajszűrő tömítése ment szét/fordult be, ki tudja mitől!?
Új szűrő, új olaj, mehet tovább:)
Másodjára is megszűnt az olajnyomásom létezni...már a legrosszabbra gondoltam: főtengely, hajtókar csapágyak...szerencsére minden rendben volt, egyszerűen csak annyira peches vagyok, hogy az ötödik(!!!) olajszivattyú volt jó, a többi keveset nyomott...
Megint űbernagy hála -Maestro-nak, aki ismét önzetlenül kisegített, elővarázsolt egy hibátlan olajszivattyút a raktárából...most már össze kellene számolni, hogy mennyi mindennel jövök neki, bár ez már szinte lehetetlen.:)))
Az első indítás után a hidrotőkék azonnal elhallgattak, ami mély megnyugvással töltött el:))
Gyönyörűen jár az erőmű, 500km van már benne, komolyabb gond nélkül. Mindez max. 3k ford./min alatt.
Kisebb anomáliák azért akadtak, de egy szívátültetés már csak ilyen:)
Pötimalőr 1:
Egyszer csak nincs olajnyomás...16v-nél ugye tudjuk, hogy nem olyan könnyű a beépített moci alját bontani, de sebaj, olaj le, olajdekli le, szivattyú ki, másik szivattyú be, olaj vissza = olajnyomás ismét van...de valami nyikorog...mivel a rotoros verziójú szivattyú felső tengelye szinte szárazon forog...másnap megint olaj le, olajdekli le, szivattyú ki, rotor tengely levág, szivattyú be, olaj vissza = olajnyomás hibátlan, és semmi sem nyüszög, ez tehát kipipálva:)
Most:
Hidegen alapjárat: 40 psi
Melegen alapjárat: cca. 15-20 psi
Melegen, 3k ford/min.-nél cca. 50 psi....
(....mééérnemlehet bar-ban műszert csinálni vajon?!?!)
Pötimalőr 2:
Injektor lámpácska egy idő után úgy marad, világít. Valszeg a lambda szonda meghosszabbított kábele miatt...vagy elköszönt a lambda, de ezt hamarosan kiderítjük. :)
Pötimalőr 3:
Hármas beavatkozást igényel majd:
1. kinyomócsapágyam visszakerült, hiba volt, cserélendő, új kell, mert nyüszög.
2. Ha már itt vagyunk, akkor a 45/46 elektronikus kmóra jeladóját kiszolgáló féltengely kihajtás is mehet vissza, mert mint kiderült, ez a jel is kell a 45/46 motorvezérléshez, tehát nem maradhat a sprint bowdenes verziója.
3. Jobb oldali féltengely csere, mert beépítéskor már látszódott, hogy elköszönt, úgyhogy ennél a pontnál ez is cserélendő lesz.
Pötimalőr 4, de ez már csak upgrade terv:
Sprint elektromosság szép, lassú kiszorítása és átvezetése a 146 biztosítéktáblába, melyen most csak a motorvezérlés "fut". Kijelzők beapplikálása a sprint műszerfalba (injektor, immo ikon, forráspont jeladó, stb.)
És igeeen, eljött a pillanat: saját lábán jött haza, a maga kis 129LE-s 33401-es motorjával! (pb_ monnya: nem 30747!!!:)) )
Örök hála, és 1000 köszönet ZÉ-nek, nélküle semmi nem jött volna össze, rendesen felborítottam mindent, amit csak lehetett az otthon hagyott, vagy be sem szerzett alkatrészekkel + kórházi akcióval, miegymással...
Mi mutatná jobban a boxeres csapat összetartását, mint az, hogy:
- ha kell egy leömlő, 50db bilincs, kb 50db váltófedél csavar, 2-3db 146-os műszerfal, fékcső, kuplungcső, és még kb 50 féle dolog, azokat Maestro csak leveszi a polcáról, és beszereli, miközben én a kórházban agonizálok, vagy
- pb_ Mester összerakja a váltómat, miközben én a kórházban agonizálok, vagy
- Zé és pb_ mesterek kihuzatózzák a naaagy hirrraulikussal a nyúlványaimat, és beépítik a szervómat, ami most annyira faxa, hogy elájulva vagyok!:)...én eközben továbbra is a kórházban agonizálok, vagy
- Scott, Föci napokig bújja a manualt, és órákra felhív, hogy fényt derítsenek az immo problémákra, majd végül MÉGISCSAK MAESTRO jön rá, hogy mi a rossebb nem lett rádugva, és miértnemvilágít az innyektor, de mééérvilágíít az immokulcs?!?!.....és 1 hét után végre beinduljon a friss cuore:)))
...mindeközben folyamatosan megy az oltogatás és vérszívás rendesen, van, aki a tetőre mászik, miközben a sapkáját veszi le, de van, aki a polifóóómon térdel, mert az is kötelező.....szóval a srácok nélkül fasorban sem lennénk, és így nyilván nem jöhetett volna létre az Amore legerősebb sprintje sem!:))
Szóval sok pénz volt, rengeteg idő, és még több fáradság a fiúk részéről, így nagy-nagy köszönet pb_-nek, Scott-nak, Dekka-nak és Föci-nek az együttérzésért, segítségnyújtásért!
Betyár lett a vas!:)))
Sok még az utómunkálat: visszajelző lámpák bekötése, AC végleges bekötése, kábelek rendezése, stb, stb, de ez már igazán csak a sallang!:)))
ui.: (főleg pb_-nek!:) )
1. Nem kell szólni, hogy nincs meghúzva a bilincs a pókon és az alapjáratin!:)
2. Nem kell beszólni a speckó direktszűrőmre sem!:)))
3. Már van fűtésem is! :)))
Teljes fűtés felújítás, több okból: rengeteg izé-sárral volt tele a fűtőradiátor, így emiatt nem volt fűtésem + nem akartam, hogy az új motorban keringjen ez a sok dzsuva.:)
Szóval a nem szétszedhetős fűtőradiátor szét lett szedve, és ki lett takarítva.
Ez kerül vissza, így remélhetőleg lesz fűtés, és szép tiszta hűtőközeg.:)
- 16v elektronikához szükséges kábelkötegek helyének előkészítése
- Kábelkötegek befűzése
- Elektromos üa.szivattyú és szűrő helyének kialakítása + elektromos előkészítése