Az Alfa Romeo 1976-ban mutatta be a Sud család legújabb, és egyben legsportosabb modelljét, az Alfasud Sprintet.
Habár névlegesen ez a modell a kupé verziója a már ekkor nagyon sikeres Sud Saloon-nak, az Alfasud Sprint kívülről csak pár elemében egyezik meg padlólemez társával.
Az Alfasud Sprint megörökölte családtagjaitól a szinte szétverhetetlen, robbanékony, vízhűtéses, az autó hosszirányára merőlegesen szétálló boxer motorok specifikációját, így a rendelhető motorok szinte teljesen megegyeztek a Sud-ok boxereivel.
Az Alfasud Sprint sem élte túl a Sud család elmúlását. 1983-ban ő is az örök vadászmezőkre lépett a többi Sud társával együtt. Azonban a koncepció még sokáig túlélte a Sud korszakot, ugyanis 1983-ban megszületett az Alfa Romeo Sprint, mint önálló modell!
Az átfogó modellfrissítés során a Sprint ha új formát nem is, de új megjelenést kapott. A krómozott lökhárítókat fekete műanyagra cserélték, és körben fekete műanyagozást kapott az autó oldala is, a kor divatjának megfelelően. Az autó elejét is kissé átalakították, azonban továbbra is megmaradt a 2*2 lámpás első megjelenés.
A Sprint belső kárpitozása is megváltozott kissé. Ezeknek a változtatásoknak a célja nem volt más, mint hogy a Sprintet beleillessze az ekkor a Sud helyén debütáló 33-as vonalba, kiegészítve egy kis, kétajtós modellel a típuspalettát.
Ekkor a műszaki tartalom is változott kissé. Többek között az első féktárcsák is kikerültek a féltengelyek külső oldalára, a hátsó tárcsafékeket dobfékek váltották fel - habár ez visszalépésnek tűnik, gyakorlatban semmilyen hatással nem volt a fékerőre - és a kézifék is áttevődött a hátsó kerekekre.
1989-ben az Alfa Romeo utód nélkül szüntette meg az akkor már a kategóriája nagy öregjének számító Sprint gyártását.
Típusok >> Szériaautók >> Alfa Romeo Alfasud Sprint
- Gyártási év1976-1989
- Gyártott darabszám 121434
- Tagok, akik ezt a típust birtokolják
Kapcsolódó írásaink
- Alfa Romeo Sprint 1.7 QV '88 2010. 09. 25. BeeGee