Mutasd

>> Egyéb2009-01-03

Elérkezett az ideje a blokk teljes szétszedésének, felújításának. Szimmeringek, tömítések cseréje, teljes felületkezelés, alapozás, festés. Ez utóbbi kettő még hátra van, túl hideg volt a műhely a festéshez flakonból.... (merthogy a kompresszorom letérdelt.:( )

>> Egyéb2008-12-25

Hallgatok az okosokra: Mindkét hengerfej szétszed, szelepvezetők gépműhelyben kiprésel, új szelepvezetők beprésel, új szelepek betesz, becsiszol, új szelepszár szimmeringek, új veztengely szimmeringek mindez = új hengerfejek.
Két ünnep közé jó volna belőni (bárcsak Zé olvasná) a motorcserét. Dejóvolna cca 130le-vel kezdeni az új évet!:))))
Ma este felgyorsulnak az események.:)

>> Egyéb2008-12-04

Abszolút minden a tervek szerint alakul. Leugrott a két hengerfej. Eredmény: 2-4 oldalon van pötimálőr: 2-es henger két kipufogószelepe, 4-es henger két szívószelepe fáradt el a vezérlés szakadástól.
Nem vészes, ez szinte semmi, így megnyugodtam, főleg, hogy a hengerfal álomszép. Semmi váll, sehol ovál kopásra utaló jel, tiszta hónolás mindenhol.
Hétvégén level3: szelepek ki, átvizsgálás, majd mehet össze.
(Erhard nevét előre imába foglalom, ha tényleg tud hozni nekem 16v-s szelepvezetőket, mert azok bizony fehér holló jellegűek...bár még meg sem rendeltem, előbb látnom kell a szelepeket...:) )
Szelepvezetőkön kívül cserélve lesznek a szelepek (mily meglepő?!), a szelepszár szimmeringek, esetleg 1-2 tőke, és a hfej tömítések (ez is meglepő...miért is írtam le ezeket?!....mindeggggy:) )

>> Egyéb2008-10-23

Megvan az új szív, hála Mulder cartársunknak és az Ő 145-ös donor Alfájának!
Gyári 1.7 16v, 129Le + a hozzá tartozó legutolsó szériás boxer váltó.

A kasznival is lesz meló bőven:
- nyúlványok megerősítése,
- teljesen más/új futómű és fék
- leömlő....és még ki tudja mi, majd alakul....

>> Esemény2008-10-15

Az előzőről, vagyis a M.O.S.T. 1-ről - leginkább működőképes sprintovics hiányában - lemaradtam, de ezt nem lehetett kihagyni.
A típus jellegéből adódóan (miszerint ez nem egy tömegautó) nem voltunk túl sokan, szám szerint 6db sprint találkozott, de ez a találkozó nem is a mennyiségről, inkább a minőségről szólt....és persze 6db sprint együttes látványa is már önmagában kuriózum, melyet igencsak tükrözött a bámészkodó nép reakciója egész utunk során.
Szerencsénkre az őszi időszak ellenére is a műszerfalon csokiolvasztó meleg fogadott minket a találkozó helyszínén, és egész idő alatt gyönyörűen sütött a nap.
A cél Sukoró volt, megnéztük a Pákozdi emlékművet, majd felmentünk gyalogtúra keretében a kilátóhoz.
Szuper találkozó volt Whiteskull és kislánya Zsófi, Szegecs, Face, Pedrito, Krecsi és barátnője, Kacorka, Kesa és barátnője, Milán fiam és jómagam részvételével.
Egyszóval szuper volt, de reméljük, hogy a M.O.S.T 3 ennél már csak jobb lesz, a további, most meg nem jelent sprintmániás részvételével.:)

>> Szerviz2008-10-02

Felnik festve, felgumizva, felszerelve. Fura lett ez a fekete szín, lehet, hogy Whiteskull-nak volt igaza és ezüstre kellett volna, de már mindegy.:)

>> Egyéb2008-09-11

Ma lecsaptam 4db BWA gyári alufelnire. Télire pont jó lesz, nem kell nagyobb.:)
Rájuk fér egy festés, de egyébként rendben vannak.

>> Szerviz2008-08-23

További fotók a hajtókar cseréről. Közben volt próbakör is, hibáltan a vas!:)

>> Szerviz2008-08-23

Miután 2x meg lett hengerfejezve, és másodikra már gyanús volt, hogy nem a hidrotőkék szólnak, Zé tippje kezdett egyre inkább valószínűvé válni, miszerint cspaszeges a blokk. Az is volt.
A hang egyértelműen jobbról jött, így jobb hfej leszed, olajdekni leszed, dugattyúk+hajtókarok ki, ellnőrzés.
Tisztán látszott, hogy a csapszeg a hibás, de melepett, hogy a csapszeg maga nem kotyogott vészesen, annál inkább elforgott a hajtókaron belül a szapszeg réz perselye, melyen kersztül a szapszeg olajzást is kap (3 kis lyuk a hajtókaron+a perselyen is), pontosabban kapott volna...nem kapott olajt, mivel elforgott, így hatványozottan romlott a hajtókar csapszeg állapota.
Jah, és repedt volt a dugó oldala is:(
Ha már ott jártunk, a 3-as hatókar is ellenőrizve lett. Semmi baja nem volt, egy kompressziógyűrűt azért cseréltem mindkét dgón, mert találtam jobbakat azoknál, amik fent voltak.
Tehát új hatókar, csapszeg, új dugó össze, hajtókarok vissza, hengerfej vissza, összerak, indít, és csend van...:)))

Meglepően rövid időn belül (de. 10-től du. 16-ig) sikerült ezt a kis műtétet végrehajtanom.:)

>> Szerviz2008-07-28

Adott volt egy elfekvő váltóm, amiről semmit nem lehetett tudni. Még a legelső donorban volt, serie 1, 6 évet állt a földbe félig besüppedve, ez kb nem sok jót sejtetett.
Aztán adva volt a katasztrofális kuplung az autóban, úgyhogy gondoltam cserélek egy kuplungot+kipróbálom a váltót egyszerre.
Padon nem látszódott sok baja a váltónak, volt egy kis gond az egyik kulisszánál, de megoldódott. Eredmény: hibátlan váltó!:) Nem tudom megreccsenteni egyik sebességet sem, minden passzentos! Ki gondolta volna ezt?!:)
(Azért egyedül elég herót meló ez a váltó le-fel, kifingatott egy kicsit.:)) )