Blog >> 2

>> Szervizaranytl // Alfa Giulia Q // 2023-12-28

Ezek az olaszok még egy gumit is milyen gyönyörű hangzású szavakkal tudnak elnevezni.

Lassan elkopiknak az első szerelésű gumik. A hátsónál belül már kopásjelzőn fut, az elsőkben még van 0.5 mm :D.
AR gumik beszerzése a Q csoport tapasztalatai alapján nehézkes, az elsőké különösen. Egy ideje nézegetem a kínálatot és az übbepek előtt feljött egy találat. Minden paraméter stimmelt. Érdeklődtem a gyártási idő felől: ha 3 évnél idősebb, azt jelzik, pontosabbat nem tudnak mondani. Szóval lutri, de 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldhető. Megrendeltem.

Elég spéci gumi, kis szériás gyártás, gondolom évente egyszer állítják rá a gyártósort. Amit akkor kiadnak, azt lehet vásárolni. A hátsó 1 éves lesz, amikor használatba veszem, az első friss gyártás. Ha tavasszal veszem is ezt kaptam volna. Talán a hátsóból lenne áprilisban friss, de így is hamarabb kopik el, mint hogy megöregedne.

Hasznos profil csupán 5 mm!

Egy túrát tavasszal még lenyomok a használt gumikkal, hogy kimaxoljam az élettartamát. De szépen teljesített eddig is, 32 ekm-nél jár a számláló.

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2019-07-30

Hátsó fékmunkahenger, talpas gömbfej, munkadíj, vizsga, új forgalmi kikérése.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-06-21

Mivel esőt is mond holnapra, kelleni is fog az autó (ha már van, inkább ezzel rohangálok a városban holnap), úgy döntöttem nem húzom halasztom, összerakom.
Lent volt a lökös, láttam mi van alatta. A két oldalsó "létra" szokásos módon rozsdásodik, de nincs atomjaira rohadva.
Kapott a legyezőkoronggal ahol elértem és egyelőre levédtem rozsdagátló festékel a lecsiszolt helyeken.
Gondolkoztam, hogy mi legyen a sárvédőkkel, de egyelőre nem álltam neki. Annyira nem vészes még egyik sem, ezt inkább majd kasznisra bízom.
A lökhárítót feltettem, ami csavart kellett cseréltem.

Az eredmény? Gyönyörűen fut az autó vonala, minden mindennel passzol. A lökhárító is, sárvédők eleje, motorháztető, ajtók-sárvédők találkozása.
146-nál ezt az állapotot nem könnyű elérni az a tapasztalatom, de ez most tökéletes. Az eddigi legszebb vonalú 146-om ez most így.

Pont ez az egyik ami miatt megálltam, és nem rántottam le a sárvédőt. Az a gondolatom, hogy a két rozsdamentesnek le kéne vágni csak az alját, és rátoldani a gyári sárvédőkre. Így tuti megmarad az eredeti szép vonala az autónak, és megszabadulok a rozsdától is. Mellesleg csak alul kell belefújni. Nem új autó már, nem szabad a makulátlanságra törekedni.

Erre jutottam. Legyen az autó vonala tökéletes, nézzen ki igényesen, normálisan, rozsda ne legyen rajta, de belefújás lehet, kicsi karc, épp észrevehető színeltérés lehet. Lassan 22 éves autó, gyári fényezéssel, nekem ez így "romantikusabb", mint egy csitt-fittire restaurált autó. Lehet hogy nincs igazam persze.

De most örülök, mert jól néz ki :-)

Örömömben a váltógombot és bőr szoknyákat is feltettem, hiszen nem azért vettem, hogy majd eladjam. Fogni akarom, kapcsolni vele a sebességet. Egy élmény :-)

Az autó most vállalható, ha így marad is jó. Nyilván nem tökéletes, pár dolgot, apró rozsdát majd kasznisnál orvosolunk. Csak módjával, ésszel, amennyi kell ahhoz, hogy szép is legyen és el se porladjon.

>> Tuning és extraalfarkas91 // Alfa 147 1.9 jtd 8V Ti // 2017-04-10

2017.04.02.
Az Ebayről vásároltam egy 2 din-es méretű multimédiás fejegységet amin Android 6.0 fut így a Google Play alkalmazással minden-minden applikáció letölthető - úgy működik mint egy tablet. Rengeteg csatlakozóval ellátott, tolatókamera bemenettel és egyéb extrákkal. Sajnos nem vagyok nagy Ebay vásárló így meglepően 3 nap alatt megjött a csomag Hong Kongból amire a DHL csomagküldő szolgálat rárakott egy "kis" vámot. Legközelebb okosabb leszek ;)

Képek a beszerelésről! ;)

>> Egyébsutyi70 // Alfa 159 sw 2,4 TI // 2016-11-04

Egy nagyobb út után vagyok és szeretném megosztani fogyasztási tapasztalataimat, mivel autóvásárlás előtt én is sokat kutakodtam a 159es alfák fogyasztásával kapcsolatban, remélem tudok segíteni másoknak.

Budapest-Olaszország-Budapest távot egy siklóernyőt túra kapcsán abszolváltam a kocsival, 3 fő +120kg csomagok, telepakolva, 2,4 210LE motor, nagy szerviz után, 19"os 235/40es kerekeken, a sebesség adatok GPS szerint értendőek (mondjuk nálam nincs különbség az órán mutatott és a GPS között)

Az odafele úton társasággal mentünk, több autóval, kisbusz, átlag 95-100-as tempó. 650km 5,8L/100km (óra szerint 5,4)

Ezek után jött egy 200kmes 130-as etap majd Olaszországban 4 napot töltöttünk, többször mentünk hegyi szerpentineken, 1500m szintkülönbségeket, kb 200km autóztunk így.

200km város, piroslámpákkal, falvak között 70-80 tempó.

Hazafele dinamikus 140-150 között, néha beleszaladva egy egy 170-be is.

Végeredmény:

1684km 6,85L/km átlagfogyasztás (óra szerint 6,5L)

Nagyjából ezekből:

95-100km/h 5,8L / 100km (óra szerint 5,4L)

140-150km/h 6,8L / 100km (óra szerint 6,4L)


A fentiektől függetlenül városi fogyasztás sem vészes, csak ha dugóba araszolós, itt simán lehet 11L is.

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-18

Hosszas egyeztetés után a 4 jóbarát el határozta, hogy újra találkoznak.
Kazes, Csongi, Jorjie és jómagam. Ismét el látogattunk Téténybe Kazes barátunkhoz egy kis kerti partyval egybe kötött szervízre. Mivel mostanában rendetlenkedett a túrbóm meg kértem a fiúkat legyenek segítségemre ennek orvosolásában.
Szombat reggel a csapat nyagyja már korán reggel össze gyűlt az érdi piacon, hogy pár lángos és némi sör mellett el kezdjék a napot. Jómagam sajnos nem lehettem ott mivel itthoni reggeli teendőim sajnos nem engedték, így sajnos csak 10 óra után értem oda. Bár a fiúk még a piacról tartottak haza fele mikorra oda értem, de meg vártam őket.
A nagy örömben és üdvözlésben gyorsan leszaladt pár gyümölcs párlat.
Ezután neki álltunk a munkának. mivel még nem csináltunk még ilyet sokszor kellett megállni egy kis tanácskozásra. ilyenkor valahogyan mindig a kezünkbe került egy-egy üveg finom csiki sör :-)
A sok pihenőt látván Jorjie úgy itélte meg, hogy a csapat fáradt, így aztán magára vette a nemes feladatot, hogy levegye a terhet rólunk és el ment, hogy kipihenje azt :-D bár ez a hétvége folyamán sokszor előfordult még....
mindeközben Kazes neki látott hogy el készítse a csapat éhségét elmulasztó bográcsban készült szalonnás, tojásos lecsónak ami elkészültével el is fogyasztódott és nagyon ízletes lett :-D
nagy nagy munka és szenvedés után végre csak le került az a túrbócska. Gyorsan neki is álltam a tisztításnak. Vettem egy flakon Winns Turbo Cleanert ami nagyon hatásos szer a megbontás nélküli turbó tisztításnak. Mivel közben ránk esteledett és az eső is el kezdett esni úgy határozott a csapat, hogy ideje befejezni a munkát és átadni magunkat a beszélgetés és üditőzés élményének.
Elpakoltuk a szerszámokat el raktuk aludni az autót és az est hátralévő részében élveztük egymás társaságát. Sajnos Csonginak és kedves Feleségének haza kellett menniük amit nagyon sajnáltunk.
Másnap kora reggel a csapat újra neki látott a munkának. A reggeli teendők elvégaztével Jorjie úgy határozott, hogy a még kicsit álmos és fáradt csapat helyett megint magára vállalja a nemes és nehéz feladatot, hogy kipihenje a fáradságot :-D
Így hát Kazes barátommal neki álltunk, hogy össze szereljük a paripár. Első körben minden egyes darabot át/el mostam benzinben. Turbó, csavarok, alátétek, takaró lemez és kitudja még mennyi mindent........
Délben aztán Jorjie is el hagyta a helyszínt mert hívta őt a munka :-( elköszöntünk egymástó és útnak eresztettük.
Folytatódjon a munka.....
Sajnos nem ment minden olyan jól ahogy terveztük. A turbónyomás szabályzó szelep egyik kis része ugyanis megadta magát és el tört. Kazes próbálta meg menteni és úgy tűnt sikerül is neki ám a beszerelésnél sajnos végleg meg adta magát :-(
miután minden a helyére került és végeztünk mi is el köszöntünk egymástól és óvatosan nyugdíjas tempóban elindultunk hazafelé. Az autó érezhetően jobb volt, szebb lett a hangja és bár nem tudtam rendes kipróbálni mégis érezhető volt a változás rajta.

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Egy újabb remek és nagyszerű találkozón vehettem részt. Csodás hangulat, remek barátok... Így jellemezném a II. T.C találkozót.
legközelebb nálam talizunk barátaim ;-)

KM: 280.511

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos, végre eljött az idő nálam is, hogy neki essek ennek az utálatos alkatrésznek a tisztításához. Utána olvastam sok blogban itt az Amorén mi ennek a menete.
Jelentem, kész lett..... Bár azt olvastam, hogy könnyű művelet lesz, hát nekem azért nem volt az :-)
Na sebaj, majd a kövi könnyebb lesz mert már tudom mit hogyan kell :-)
Sajna a nagy izgalomban el felejtettem képet csinálni hogyan is nézett ki, de aki már csinálta az tudja.
Nem mellesleg hamár EGR szelep, akkor a pillangó szelepet is leszedtem és azt is kipucoltam.

Hozzá valók:
- egy flakon féktisztító (had menjen neki :-) )
- fél flakon hideg zsíroldó ( well done )
- és egy kis benzin

Kiváncsi leszek hogy fog muzsikáli most az autó és mennyire lesz észre vehető. Azt olvastam, hogy sokkal jobb lesz... Na majd kiderül :-)

Km óra állás: 279.416

Új Nokian iLine 205/55/16 gumik beszerezve felnire,autóra szerelve.

>> Tuning és extram35076 // Alfa 156 Alfa 156 2.4 JTD (1997-2002) // 2016-03-29

Megérkeztek az új felnik, hamarosan gumizunk.... 5*98 16"

A csomagtartóban, a kesztyűtartóban "sötét" volt és a sminktükör világítás sem volt túl fényes (ezt harmincon túli férfiként kardinális problémának tartom XD ).
Nagy örömömre csak az izzók voltak kiégve. Itt is. Cserélve.