Blog >> fogyasztás

>> EgyébTtK // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-22

Ez az autó ugyan nem a fogyasztás-minimalizálásról szól, de azért érdekel, hogy mennyit eszik. Az első értékelhető teletankos mérés 8.75-re jött ki, fele országút, fele város, DNA N-ben. A fedcomp. 8.5-öt mutatott, azaz itt is az van, mint a 159-nél: 2-3 decit csal lefelé.
Nagyon elégedett vagyok, hasonló üzemben a TBi egy literrel többet evett..

Megtörtént az első szervíz. Első lépésbe egy motoröblítőt töltöttem az olajhoz. 10 perc járatás, olaj+ szűrő le. Hengst szűrő fel, mannol motorolaj+motoröblítő. Újabb 10 perc, olaj le, szűrő csere Mann filter fel, Motul 5w40 x-clean a vegleges olaja. Többi szűrő is Mann filter, kapott új szervo-fék olajat. Motul váltó olaj csak 2 hét múlva jön meg, így az várat magára. Map szenzor takarítva. Kapott új exide premium akkut plusz egy lámpa polírozast is. Kiváló lett :) Megvan az első fogyasztási adat is. Csereérett szűrőkkel, ellustulva 7.3 literre jött ki. Omw maxxmotion diesel-t kap csak. 70%város 30%pálya. Meglássuk mit produkál szervízelés után.

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-02-09

Meg volt az első közös valóban hosszabb utunk. Szerdán fel Budapestre, másnap vissza Szófiába. 800 km oda és 800 vissza. Odafele 8 óra volt a menetidő, vissza már csak 7 és fél. :) Silverfox hibátlanul teljesített, pályán 140-150 között mentem, néha kicsit gyorsabban. Nagyon jó, hogy mindig van tartalék ebben a motorban, iszonyú kellemes vezetni ilyen hosszú távon is.
Átlagfogyasztás 10 liter.

>> EseményCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-01-07

Amiota nálam van Bella kiváncsi voltam mekkora lehet az étvágya. Bár nem teljesen pontos, de 90%-ban az.

Meg tett kilóméter: 750km
Tankolt üzemanyag: 49,6L
Átlag fogyasztás: 6,7L

Ehez hozzá jön, hogy reggel és este minimum 15 percet ketyegett az autó indulás elött.

>> Egyébsutyi70 // Alfa 159 sw 2,4 TI // 2016-11-04

Egy nagyobb út után vagyok és szeretném megosztani fogyasztási tapasztalataimat, mivel autóvásárlás előtt én is sokat kutakodtam a 159es alfák fogyasztásával kapcsolatban, remélem tudok segíteni másoknak.

Budapest-Olaszország-Budapest távot egy siklóernyőt túra kapcsán abszolváltam a kocsival, 3 fő +120kg csomagok, telepakolva, 2,4 210LE motor, nagy szerviz után, 19"os 235/40es kerekeken, a sebesség adatok GPS szerint értendőek (mondjuk nálam nincs különbség az órán mutatott és a GPS között)

Az odafele úton társasággal mentünk, több autóval, kisbusz, átlag 95-100-as tempó. 650km 5,8L/100km (óra szerint 5,4)

Ezek után jött egy 200kmes 130-as etap majd Olaszországban 4 napot töltöttünk, többször mentünk hegyi szerpentineken, 1500m szintkülönbségeket, kb 200km autóztunk így.

200km város, piroslámpákkal, falvak között 70-80 tempó.

Hazafele dinamikus 140-150 között, néha beleszaladva egy egy 170-be is.

Végeredmény:

1684km 6,85L/km átlagfogyasztás (óra szerint 6,5L)

Nagyjából ezekből:

95-100km/h 5,8L / 100km (óra szerint 5,4L)

140-150km/h 6,8L / 100km (óra szerint 6,4L)


A fentiektől függetlenül városi fogyasztás sem vészes, csak ha dugóba araszolós, itt simán lehet 11L is.

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-06-06

Mostanában ritkán használom hosszútávokra az autót. Legutóbb pénteken volt egy utam Budapestre, onnan Budaörs, majd Pilisvörösvár felé, Csobánka, M3 és haza. Odafelé nyugis 140-150 közti tempón gurulunk, zenét hallgattam, kellemes volt autózni az öreg géppel.
Hazafelé kicsit későn indultam, elbeszélgettem az időt (amit nem bánok, mert jó beszélgetés volt), belefutottam a péntek délután 5 körül kialakuló őrületbe. Ilyenkor az autópálya is olyan, hogy ha szabad a pálya, gyorsan taposni kell, vagy beállni a 110-120-ra amivel a többség gurulgat.
Én a taposást választottam, ahol felszabadult a belsősáv, ott hasítottunk. Olyan nyomatékkal indul meg, hogy egyébként is külön élmény vele így haladni. És ilyenkor ahogy szokott, összeáll pár hasonló tempójú autó, így én is egy 3-mas csoportban "vonatoztam". Észrevétlenül húztuk egymást egyre nagyobb tempókba. Párszor megnéztük hogy 5-ösben is leforogja a 4500-at. Nagyon szép hangja volt a motornak, egyáltalán nem zajongott, nem erőlködött, csak száguldott.

És ma ért a meglepetés. Gondoltam megtankolom, mert bár nem jelez a sárga, de nem hiszek neki, ilyen tolós üzemben 800km-nél inkább már tankolok. Nyugodtan hihettem volna neki. 6.8l-t fogyasztott. Ilyet 5 éve csinált utoljára kb, amikor még fiatal volt és üde. És nem volt chiptuningja.

És most megint visszajöttek az alacsony fogyasztások, csak közben még jobban is megy. Egész hihetetlen. Sokszor az az érzésem, hogy ez az autó képtelen megöregedni és elhasználódni, inkább érik az idővel és egyre jobb lesz.

>> EseményBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-10-14

Örömmel jelentem be, hogy minimum fogyasztási rekordot döntöttem a V6-ossal, vegyesben 10,2 l/100 km. :)) Ez a mérés még mindig sportos vezetési stílus mellett történt. Eddig 11,3 körül volt, bár hozzá kell tenni volt egy termosztát csere (Mahle), most gyorsabban melegszik a motor mint előtte.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-01

Az elmúlt pár napban többször is előkerült a 156 V6 fogyasztása. Eddig csak ködös emlékeim alapján tudtam hozzászólni, de ma kurvára ráértem vettem a fáradságot, és felhoztam a kesztyűtartóból a tankolós blokkokat. Bő 14000 km után ez jött ki:
Naponta átlagosan 55,29 kilométert autózom. A munkábajárás majdnem pontosan 2x20 km, szóval itt nincs meglepetés.
Az egy tankra vetített legjobb fogyasztásom 8,53 l/100 km. Ez február végen sikerült. Már nem emlékszem, hová mentem.
A legrosszabb 11,4 l/100 km, amit pár napja sikerült összehozni. A munkábajárás mellett viszonylag sok budapesti szívás is volt benne.
Az eddigi összátlag pedig - dobpergés - kereken 10,0 l/100 km! Mielőtt lecseréltem a JTS-t, 12 liter körüli átlagot vártam, de ha kicsit több lett volna, akkor se fakadok sírva. Azt hiszem, nagyon is elégedett lehetek. :)

Persze másnak nem biztos, hogy ennyi jött volna ki. Ehhez az átlaghoz általában nyugodt vezetési stílus kell (de nem lassú!) és relatíve kevés belvárosi dugózás. Az automata váltó valószínűleg literekkel dobná meg.

Érdekességképpen megemlíteném, hogy a JTS legjobb átlaga 8,3 volt, a legrosszabb pedig felülről karcolta a 13-at. Úgy tűnik, országúton ellensúlyozza a V6 elavultabb konstrukcióját és plusz két hengerét a hatfokozatú váltó. A 13 viszont egyáltalán nem mérvadó. Ahhoz 4-5 kilométeres városi utak kellettek télen. A V6-ot még nem használtam hasonló körülmények között.

>> EgyébKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-08-21

Voltunk Horvátországban Brac szigetén Bol városában az Alfával.
Összesen 211liter benzinnel mentem 2410km-t.
Ez 8,75liter átlagyfogyasztás.
Általában 4ember+csomagok az út nagyobb részén. Autópályán szinte végig kb 120as tempót tartva néha 140ig elengedve.
0 hibával ami a legfontosabb, egyedül az összkilométer kijelző aludt el nem tudom miért lehet a ledek feladták a harcot benne.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-07-29

Ma voltam a flexi csövet cseréltetni. Egy amolyan öreg róka akihez kipufogó ügyben szoktam menni, az a szimpatikus fajta. :-)
A flexicső nem volt kérdés, vagy három helyen volt teljesen szétesve belül, fújt ki orrán-száján. Plusz még a szaki talált egy felfüggesztési pontot ahol elnyílt a függesztő kampó és egy lyukacska tátongott alatta.

Pikk pakk megcsinálta. Ami érdekes az a végén egy rövid megjegyzése volt:
"majd figyeld meg, majd egy literrel fog kevesebbet enni"

Na erre rácsodálkoztam, mert pontosan ez az egyik ami idegesít, a legutóbbi pesti utamon 7.7-et evett az autó, ami extrém sok. Ezek után kíváncsi vagyok. Ennyit számítana egy szanaszét ment flexicső?

Javítás után már alapjáraton hallható hogy csendesebb, tisztább a motorhang. Menet közben pedig teljesen eltűnt a morgás, újra hallom a turbo sziszegését (és azt a ##censored## csörgést is mégjobban ).

És...a legérdekesebb, hogy hiányoltam az alacsony fordulati nyomatékot. Olyan nehézkesen indult mostanában, és a gázra is lomhábban reagált. Na ez feljavult, ennyitől.

Volt alkalmam alulról jól átnézni az autót, ideje egy alvázvédő kezelésnek, főleg a hátsó űléssor alatti részen.