Blog >> 1.8
A mai nappal egy Alfás családhoz került Guszti, a szerelője marad ugyanúgy Zsolti. Sóskút környékén láthatjátok ezentúl.
Egyik szemem sír, a másik nevet, mert jó helyre került.
Most határozatlan időre elhagyom nem csak az Alfások, hanem az autósok táborát is.
Ma voltam műszakin, a srácok mindent rendben találtak, így Guszti újabb 2 évre megkapta a plecsnijét.
Újra a Csepel Művekben szorgoskodó csapatra esett a választásom, Olman Zsolti közvetítésével.
Műszaki érvényessége: 2024 Január 8.
Időnként jött a rettegett sárga tengeralattjáró és riogatott, na elvittem Zsolthoz kiolvasni mi a bibi, hát 3-as henger gyújtáskimaradás volt a probléma. Mai napra beszéltem meg Zsolttal, hogy akkor a gyújtás trafó csere legyen meg, valamint egy apró hiba elhárítása is megtörtént, a kormányban lévő alsó gyűrű megadta magát, így nem volt dudám már egy ideje, de most újra életre kelt.
Kérem is az időpontot a műszakira, szerintem még karácsony előtt megejtem.
Költségeim :
Gyújtás trafó (Bosch) 25 000 Ft
Kormány átvezető (Gyári) 15 000 Ft
Szerelés Olman Zsolt 20000 Ft
Sajnos a kipufogó rendszerem megadta magát (gyári volt, élt 16 évet), így megbeszéltem egy drága randit Tibivel, aki az előző Alfim kipufogóját is megcsinálta.
Kiderült, hogy sajnos a flexibilis cső, a középső dob és a hátsó dob is az enyészeté lett, így ezeket mind cseréli nekem Tibi, a közép és hátsó dobok egyedi gyártásúak lesznek, a gyári hátsó dobról lejön a krómozott vég, majd az megy fel vissza az új dobra díszelegni. Így gyakorlatilag úgy fog kinézni, mint eddig, csak sportosabb hangja lesz, mert egy kellemesen hangolt dob megy hátra.
Szervíz: Florek Tibor (Forma 88, Vác)
Ma felrakattam a téli gumikat, a szokásos helyen. Most tavaszig pihennek a gyári felnik a nyári gumikkal fent a lakásban letakarva, állványon.
Szerviz: gumidirekt.hu, Budapest
Km állás : 117046
Nyári gumi km idén: 5845
A nyári gumik (Viking) után új téli gumikat (Barum) is kellett vennem, amikkel kaptam azok botrányosak voltak. Ezek most hétvégén fel is kerültek, ~117.000 km-nél. A nyári gumikba ~12.000 km ment egy szezon alatt, egyébként pedig elégedett vagyok velük, az én vezetési stílusomhoz pont jók. Most majd meglátjuk az új téliek hogy viselkednek.
+ Eddig az egyik téli gumim volt a pótkerék, ahelyett most lett egy bontott 16-os felni + kerék, ez még pont befér, a 17-es már nem...
Egy ideje hidegen nehezen, később pedig már egyáltalán nem bírtam a váltót befeszegetni sebességbe. A diagnózis szerint a váltóolaj elvesztette a viszkozitását, emiatt van ez, úgyhogy kapott egy cserét. Elsőre megijedtem, mert másnap hidegen ugyanúgy nehéz volt sebességbe tenni, aztán mentem az autóval kb. 200 km-t és a következő hideg reggelen már teljesen jól működött. Úgyhogy csak át kellett járódnia a rendszernek.
Egy másik probléma is felütötte a fejét, miszerint eleinte csak néha néha, majd végleg nem volt hajlandó bekapcsolni a belső ventilátor, természetesen a legnagyobb melegek közepette. Ugye így klíma sincs... Első próbálkozásra cseréltünk egy ventit, motorral együtt, bontott-ra. Első blikkre jónak tűnt, majd másnap már ez se volt hajlandó működni. Ezután megindult a keresgélés a csatlakozóknál, és meg is lett a hiba, nem a motor közvetlen csatija, hanem amibe az vezet, egy nagy fehér csatlakozó-ba volt beleolvadva az olcsóbb fekete műanyag csati, és emiatt volt érintkezési probléma. Kapott kis farigcsálást, meg kontakt sprayt, és életre kelt. Úgy látszik nem mindenhol bírják a nagy melegeket a csatlakozók, pedig takargatom bőszen a műszerfalat, ha már csillaggarázs...
Km állás: 112.400
Eljött az ideje, hogy az apránként összeszedett extra dolgok bekerüljenek az autóba. 2 nap reggeltől estig ráment egy jóbarátom segítségével, mire minden a helyére állt és összeállt a technika. Amik bekerültek:
- Hangszórók, mélynyomó, erősítő
- Tolatókamera
- USB-s töltő szivargyújtó helyére
- Új akkumulátor
A legnagyobb munka természetesen a hangrendszerrel akadt. Jól szólt a gyári is, de nem Bose rendszer volt benne, és bár a fejegység csere is már segített a hangzáson, az igazi élményt most sikerült elérni, igaz még ezen is bőven lehetne mit fejleszteni.
Tételesen a bekerült cuccok:
- Alpine SPG-17C2 (2 közép/mély)
- Alpine SPG-17CS (2 magas, 2 közép/mély)
- Alpine SBG-1244BP (mélynyomó)
- Alpine BBX-F1200 (erősítő)
Az ötlet az volt, hogy az erősítő hajtja majd meg az elejét és a ládát, hátul a magasak maradnak gyáriak, és csak a közép/mélyet cseréljük, és ezeket továbbra is a fejegység szólaltatja meg. Plusz fontos volt, hogy ha úgy van, a láda kivehető legyen könnyedén. Ilyenkor nyilván csak a hátsó ajtókban lévő hangszórók szólnak majd, de ilyen esetek ritkán lesznek. A tervtől annyiban tértünk el, hogy végül az elejéből kiszedett magas hangszórók kerültek be a hátsó ajtókba, mert meglepő módon nem ugyanaz volt a 4 csipogó minősége, az első gyáriak elég jó cuccnak tűntek. Az első hangszórók hangváltóit bőven sikerült elrejteni a műszerfal alatt, a középkonzol jobb oldalába. Kábeleket szépen sikerült befűzni, elvezetni. Amikkel kicsit megszívtuk:
- Az ablaktörlő lapát karok irgalmatlanul rá voltak szorulva a tartórúdra, az egyik el is törött miközben próbáltuk lefeszegetni. Bontóból gyorsan sikerült pótolni.
- Az ajtókba szerelt hangszórók csak fejjel lefelé tudtak bekerülni, mert elég rövid a kábel + csati. Valamint mivel gondoltuk profik vagyunk, és egyből jól sikerül mindent berakni, és úgy csináltuk, hogy ajtónként egyesével mentünk végig a ki,-és beszereléssel, végül próbánál kiderült, hogy 2 hangszóró is kontaktos lett, és vissza kellett bontani.
A szivargyújtó cseréjét már régóta szerettem volna, mert több szivargyújtóba dugható usb töltőt is próbáltam, mindegyik lötyögött benne, és idegesített. Így most szivargyújtó ki, helyette pár ezer Ft-os usb töltő. A kellemetlenség csak az volt benne, hogy totál darabokra kellett szedni a könyöklő részt. Kicsit hülyén van ez megoldva, de ha már totál szétkaptuk az autót, belefért.
Tolatókamerától kicsit féltünk, de aztán ezt volt a legegyszerűbb beszerelni. Vestys oldalról rendeltem, tökéletesen illeszkedik a rendszámtábla világítás helyére, a kapott kábelek igaz nem elegendő hosszúak, a tolatólámpa és a kamera kábele közé kellett bőven áthidaló kábel, de sikerült elvezetni mindent a lökhárító leszerelése nélkül szépen bújtatva, és hála a magyar bekötési útmutatónak elsőre össze is állt a dolog a fejegységgel.
És végül új akkumulátor. 60 Ah-s volt benne, ennyi extra kütyühöz és hangrendszerhez már keveselltem, és már amúgyis rakoncátlankodott, így bekerült egy Exide Premium 77Ah-s akksi.
Második nap estéjére össze is állt minden, az autó egyben volt, és már csak a megfelelő hangzást állítgattuk. Annak örülök, hogy minden csavar, patent visszakerült a helyére, semmi extra nem maradt a művelet végére. Innentől már csak élvezni kell az extrákat. :)
Végre eljutottam oda, hogy felrakattam a nyári kerekeket. Mivel nemrég megcsináltattam a két felnim, igy most csak a másik kettőt kellett centíroztatni, ezzel is lehetett spórolni. Ezúttal is a gumidirekt csapatát választottam, kedvesek és profik.
Téli gumikba ment ebben a szezonban 5201 km.
Km állás : 111201
Időszerű lett már az első fékek komplett cseréje, ezúttal is Boschra esett a választás, így betétek és tárcsák is mentek bele.
Legutóbb egy hosszú út után a garázsban pihenés után vettem észre, hogy picit enged a kiegyenlítő tartályom, főként a kis csőnél ami a blokk felé megy, hát akkor most ennek a cseréjét is megejtettük, így ezzel sem lesz gond.
A duda helyreállítása az kicsit nehezebb lesz, mint gondoltam, így ezt elnapoltuk.
Aztán ha az is megvan, akkor már csak a kipufogó rendszert kell újra cserélni és mehet decemberben műszakizni Gusztávom... :)
Szerelő Olman Zsolt ismét, megint remek munkát végzett
Km állás : 110085