Blog >> téli

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-11-06

Felkerültek a téli kerekek, még 6 mm mintával rendelkeznek.
Km: 190.507
A nyáriak futottak ebben a szezonban és összesen 8.073 km.
Ki lettek centírozva a nyáriak is, tavasszal csak fel kell tenni őket. Plusz kapott a téli is és a nyári is egy mosást.

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-10-19

Felkészültünk a télre. Kapott 4db Jó állapotban lévő Michelin Alpin 4. Téligumikat.
Plusz egy teljes alvázvédelmet egy kis hegesztéssel. A hátsó kipufogódobot tartó konzol letört a helyéről ez pótolva lett és az anyósülés alatti padlólemez hossztartó részét is javítani kellett,de most már olyan mint gyárilag volt. Megjött az MOMO övpárna is színben a bőrkárpithoz hasonlító színben ez is a helyére került

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-01-26

Mivel egész jó idők vannak mostanában, ma neki álltam egy nagytakarításnak. Először kapott egy alapos mosást és porszívózás után,bőr és műanyag ápolást majd ezt követően, ablakpucolást amit utána vízlepergetővel is bevontam főleg,hogy új SCT ablaktörlő lapátokat is kapott. Ez után kicseréltem a hátsó hangszórókat is az ajtókba.
Pioneer TS 1712 -re esett a választásom,mivel 3 utas és jó áron volt.
Gumiápoló :Berner
Bőrápoló:Petronas
Vízlepergető: Rain X

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-24

Az előző posztban említett defekt után úgy döntöttem, hogy veszek egy pár új abroncsot az első tengelyre, mert egyébként sem voltam túl elégedett a mostani téliekkel. Legkésőbb ősszel leváltottam volna úgy is.
A választás a Vredestein Wintrac Extreme S-ekre esett. 225/50R17. Kíváncsi leszek rájuk, hogy milyenek lesznek.

>> EgyébHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-08-19

Meg lett a téli szettem is. Milán cartársnak köszönhetően jó áron.Felkerültek rá a Fulda 205/55r16-os téli gumik.

>> EgyébMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-12-05

Pár napja elvittem a téli kerekeket centríroztatni, mert a gumis műhelyeknek most nincs kapacitása másra, két hetes várólisták vagy a halál. Centrír után gondoltam akkor felrakok én mindent, legalább alapos leszek, réz pasztázás meg minden. Rendeltem is egy 2.5 tonnás ültetett kroki emelőt, 2 tonnás bakokat és egy Yato keresztkulcsot, kértem havertól egy garázst is kölcsön. Levettem a jobb első Ti kereket, felraktam a 17", egy csavar és körbeforg.... Porca madonna! A ragasztott súly beleér a féknyeregbe. Kerék le, Ti fel, két első kerék be a csomiba, irány a gumis. A srác átragasztotta beljebb, ott már csaknem fog hozzáérni, de még beljebb nem meri, mert elmehet a centrír. Garázs, emelő, Ti kerék le, másik fel, egy csavar és forg... akku*va jó ... beleér. Kerék vissza, csomi, bezár, gumis. Mondom tegyük be középvonalra. Vonakodott, dehát én temetésem, ha majd ráz visszajövök. Harmadik próbára már jó lett, elfordul kényelmesen a nyereg mellett a súly. Kerekeket felraktam, minden csavart rézpasztáztam szépen, az emelő is jól szolgált. Az egyik ideges elforgatásos körben sikerült odacsuknom a mutatóujjam a küllő és a féknyereg közé, lendületből. Én mondom, ezeken a nagyfékes autókon kevés ott a hely :)) még most is fekete a körömágy.
Az eszes német gumis után takarítva lepucoltam a kréta írást a gumik külsejéről (!), izopropyl alkohol, szivacs és szilikonzsír a végén, hogy ne szárítsa.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-11-29

Tegnap meló után begurultam a szervízünkbe és lecseréltem a nyári szandikat téli bundás csizmára :-) kerekeket kicentíroztam. 20-30 gramm kellett csak rájuk a belső oldalra. Majd végre kicseréltem a kézifék bowbeneket. Mind a hármat. Szerencsére a hátsókat nagyon egyszerű, szinte adja magát. Egy tapasztalatlan emberke is simán megbírkózik vele. A rövidet már kicsit nehezebb, ha nem tudja az ember mit és hogyan kell.
Szóval ennek a menete a következő:
Kézifékkar behúz, alatta a csavart elkezdeni kitekerni teljesen majd bowden kiakaszt
Autó felemel, tartó konzolon lévő két kis csavar kiteker. Ezután azt hinné az ember, hogy hopp hopp kihúzza. Én is ezt hittem.... No, de nem így van. Van egy kicsike kis csavar alul a műanyag tartó elött egy inbusz fejű (lásd 5ik kép), azt ki kell tekerni teljesen mert a rövid bowdenen lévő kis pöcök meg akad benne. Semmi más funkciója nincs annak a csavarnak egyébként.
Ezután bowden ki, új vissza fűz és össze rak, aztán már csak be kell állítani.

Km: 296.662

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-11-15

Használt Dunlop Wintersport 3D (205/55 R16) szett, 7 mm, kiváló állapotban.

>> Autóápolástnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2017-11-18

Új 205/60r16 Goodyear UG9 téli gumik kerültek fel.
KM 132.370

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-11-18

Végre volt időm ezt is elintézni. Péntek délután elindultam, remélvén, hogy lesz gumis, aki tud segíteni. A negyedik helyen jártam sikerrel. :-)