Blog >> téli

>> EgyébA. // Alfa 147 JTDm 16v Distinctive // 2018-11-17

Az autóhoz kaptam 4db kicsit csúnyácska lemezfelnit, viseltes dísztárcsákkal és 2005-ös (!!!) Pirelli téligumikkal. Mondanom sem kell, a gumiknak habár még egész jó profilmélysége van, közúti közlekedésre alkalmatlanok. A dísztárcsák is kicsit csúnyácskák a padkázásnyomok miatt. Téligumi vásárlás is aktuális tehát, 15" méretben. Egyik fórumon viszont éppen eladásra kínáltak 4db aránylag korrekt állapotú tojástartó alut. Bökkenő az volt, hogy négyévszakos gumik vannak rajta, mégpedig 2016.os Apollo Alnac 4g All season-ok, 195/65R15 méretben. Mivel árban kedvezőnek ítéltem a szettet, végül megvettem és fel is szereltettem télire. Hogy miért? Úgy voltam vele, hogy alapvetően nem rossz gumik. Amerre én megfordulok, jellemzően elég változékony télen az idő, hó, jég ritkán van, így be mertem vállalni.
Annyi bibi volt végül, hogy felrakáskor a gumis jelezte, hogy következő szezon előtt egy lightos görgőzés nem ártana majd a felniknek, de egyébként rendben vannak. Ennek annyira nem örültem, de így jár, aki nem vizsgáltatja át a portékát fizetés előtt.
130 felett tényleg érződik kicsit, alatta nincs semmi.
Ezt a postot kicsit később írom, így mondom a tapasztalatokat is:
Friss és letaposott, jeges havon csúszik. De ez nem meglepő, ilyen körülmények között minden gumi csúszna. Száraz körülmények között, akár hidegben is, semmi negatívumot nem tapasztaltam a gumikkal. Vizes aszfalton, hegyről lefelé nagyobb fékezésnél volt, hogy váratlanul bekattogott az ABS, de egyébként mivel alapvetően nyugisan közlekedem, minden körülmény között megfeleltek számomra. Ennek ellenére, ha jövőre úgyis le kell szerelni őket a görgőzés miatt, sanszos, hogy új téli gumik fognak a helyükre kerülni, mivel nincs értelme külön nyári gumik mellett télre négyévszakost használni. Alapvetően egy szezonra terveztem őket fenthagyni, mintegy próbaképpen. Állítom, hogy keveset, többnyire városban, néha országúton közlekedő autóra egy jó négyévszakos gumi tökéletes választás két szett másik helyett, ez számomra bebizonyosott. Autópályán, habár egyszer sem éreztem bizonytalannak a gumikat, jobbnak látom a rendes, szezonnak megfelelő abroncsokat.

Végre majdnem teljesen kész lett a GTV garázsa, így el tudtam tenni alukálni egy kicsit.
Tavaly szinte napi használatban volt a kocsi így 6.788km-t sikerült belecsavarni.
Az idén biztosan sokkal kímélőbb üzemmódban fog működni a kocsi, hála az új családtagnak.

Km állás: 113.378km
A tavalyi évben megtett km: 6788km

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2018-11-27

Rábukkantam erre a pontra is, úgyhogy írok egy gyors összefoglalót az elmúlt 7 hónap és 18 ezer kilométer tapasztalatairól és az elvégzett karbantartásokról.

Alapvetően jó állapotban volt az autó. Sajnos a belseje kis törödést igényel(t), de szépen lassan haladok a dolgokkal. Első sorban az utólagos fejegységet cseréltem vissza a gyárira. Így működik jól minden és nekem is jobban tetszik a középkonzol.

Mivel az autót németből hoztuk, ezért az első napokban kapott egy alapos alvázmosást Csepelen (3000 Ft) majd alváz és üregvédőt az egész alja. Így reménykedem benne, hogy nem lesz probléma a rozsda továbbra sem. Ugyanis a német papírokat átböngészve, az autó 4 éves koráig csak április és október között közlekedett.

Az autóba be volt építve egy mélyláda, erősítővel minden sallanggal. Mivel visszaraktam a gyári fejegységet, így a mélyláda is repült. Elégedett vagyok a gyári (nem Bose) rendszer hangzásával, szépen be lehet állítani.

Kormány újra lett bőrözve, valamint a vezető oldali ülés is kicsit javítva. Az ülést valamikor szeretném teljesen felújítattni.

Az autó 174500-nál kapott új olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és üzemanyagszűrőt.

Volt egy klíma hiba is. A szokásos "csak tölteni kell" szöveget kaptuk az eladótól. Sajnos jóhiszeműen fel is töltettem, 12 ezerért. 2 hét alatt elszivárgott a gáz... Újra töltés színezett cuccal, megint 12 ezer. Meglett a hiba, egy cső repedt el. Csere alkatrész 15 ezer volt bontva. Beépítés és újra töltés már csak egy 10-es volt.

A cooler után elrepedt a szívósor felé menő cső. Ez cserélve lett. Közben kitakarítottam az EGR-t és MAP szenzort. Ráfért, mert az előző tulaj elég sokat ment vele rövidtávon.

Első fékbetétek és váltóolaj is cserélve lett. Fékbetétből TRW, váltóolajbol Fuchs Sintofluid (2.6l) ment bele. 177xxx kilométernél.

Mivel az autó ültetve van, még a TI-nél is alacsonyabbra és a téli kerekek kisebbek voltak, mint a 19"-es nyári, ezért a 225/45/R17 gumikat nagyobb, 225/55/R17 méretű Pirelli Sottozerokra cseréltem. Nem rég fel is kerültek, de a centírozás nem sikerült jól a gumisnak, így visszavittem és újra centírozták.

Nem sorban írtam le a dolgokat, hanem ahogy eszembe jutottak. Sajnos a költségekre sem emlékszem pontosan, de lehet nem is akkora baj :D

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-26

Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-17

Bár sokáig kitartott a jó idő, így november végére azért egyértelművé vált, hogy eljött a téli gumira váltás ideje. A tavalyi defektem miatt, akkor vennem kellett 1 pár új gumit, amihez még egy pár ugyanolyanra volt most szükség (időközben eladtam a régebbi pár Dunlop-okat).
A gumisom ajánlatánál jóval olcsóbban találtam a neten, így ott rendeltem meg a 2 db Vredestein Wintrac Xtreme S abroncsokat 225/50R17 méretben.
DOT szám alapján kb. 1 éves gyártásúak, ami kicsit meglepett, mert általában nagyon friss gumikat lehet újonnan venni. Gondolom, azonban, hogy ez a méret nem olyan gyakori és nem pörög annyira a készlet. Nem probléma, nálam 3-4 évnél úgysem húznak ki többet, nem fog idő előtt elöregedni.

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-11-20

Felkerültek a téli kerekek

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-11-06

Felkerültek a téli kerekek, még 6 mm mintával rendelkeznek.
Km: 190.507
A nyáriak futottak ebben a szezonban és összesen 8.073 km.
Ki lettek centírozva a nyáriak is, tavasszal csak fel kell tenni őket. Plusz kapott a téli is és a nyári is egy mosást.

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-10-19

Felkészültünk a télre. Kapott 4db Jó állapotban lévő Michelin Alpin 4. Téligumikat.
Plusz egy teljes alvázvédelmet egy kis hegesztéssel. A hátsó kipufogódobot tartó konzol letört a helyéről ez pótolva lett és az anyósülés alatti padlólemez hossztartó részét is javítani kellett,de most már olyan mint gyárilag volt. Megjött az MOMO övpárna is színben a bőrkárpithoz hasonlító színben ez is a helyére került

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-01-26

Mivel egész jó idők vannak mostanában, ma neki álltam egy nagytakarításnak. Először kapott egy alapos mosást és porszívózás után,bőr és műanyag ápolást majd ezt követően, ablakpucolást amit utána vízlepergetővel is bevontam főleg,hogy új SCT ablaktörlő lapátokat is kapott. Ez után kicseréltem a hátsó hangszórókat is az ajtókba.
Pioneer TS 1712 -re esett a választásom,mivel 3 utas és jó áron volt.
Gumiápoló :Berner
Bőrápoló:Petronas
Vízlepergető: Rain X

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-24

Az előző posztban említett defekt után úgy döntöttem, hogy veszek egy pár új abroncsot az első tengelyre, mert egyébként sem voltam túl elégedett a mostani téliekkel. Legkésőbb ősszel leváltottam volna úgy is.
A választás a Vredestein Wintrac Xtreme S-ekre esett. 225/50R17. Kíváncsi leszek rájuk, hogy milyenek lesznek.