Blog >> szűrő

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-09-17

Kicseréltem az olajat, és az olajszűrő. egyuttal volt egy kis szivárgás az egyik olajhűtőhöz vezető cső tövénél, ezt is orvolsoltam. Reggel elszállt a jobbos féklámpa izzóm, és nem volt tartalékom, így vásárlás után cseréltem mind a kettőt, és a balosból kivett ment tartalékba.
Olajcsere közben feltűnt, hogy durván kormos a flexibilis csőnek a töve. Gyanús, hogy hamarosan rendesen eldobja magát...

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-04-14

Most próbaképpen Motul 5W-40 olajat kapott, szokásos Mann+Hummell olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt és a váltóolaj is frissítés, Fuchs Titan Synth, abból is az ajánlott ~2.9 liter töltet.


Viszont olajszivárgás(ok) vannak, a blokk hátsó fala és az alja is fekete. Ezt ki kell nyomozni!...

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-09-08

Már a volt tulaj is említette, hogy az olajszűrőnél szivárog az olaj, mert egy O-gyűrűt cserélni kell. Azt az O-gyűrűt még az első szerviz alkalmával cseréltettem, elvileg.
Mint utólag kiderült lehet a szűrőt se cserélték ki...
Mindegy, majd Én kicserélem, az a tuti.
Minél kevesebb bontással próbáltam megoldani. Sikerült, de nem volt egyszerű művelet.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-11-01

Amit vettem a szervízhez:
Motorolaj: Motul 8100 X-CESS 5W40
Váltóolaj: Motul MOTYLGEAR 75W80 2L
Szervóolaj: Motul DEXRON IID 1L
Fékfolyadék: TRW DOT5.1
Olajleeresztőcsavar: FEBI
Motorolaj szűrő: Bosch
Üzemanyagszűrő: SOFIMA S4H2ONR
Levegőszűrő: Filtron
Pollenszűrő: JC PREMIUM
Méretpontos gumiszőnyeg: REZAW-PLAST

Ebből ma kicseráltem a Motorolajat, a motorolajszűrőt, az üzemanyagszűrőt, a levegőszűrőt, a pollenszűrőt, és a vátóolajat.
A légszűrő kicsit csámpás, de talán így is jó...
A klímát két hete fertőtlenítettem.
Beraktam a gumiszőnyegeket, nagyon jól illeszkednek,és meglepően kellemes illatuk van.A rögzítő peckeket még nem használtam fel.
A váltóból leengedett olaj elég viseltesen nézett ki, de ami igazán csúnya az a harmadik képen látható csavar aminek az a dolga, hogy összeszedje a fémszemcséket az olajból. Mondhatni jól végezte a dolgát...
A fékfolyadék, és a szervólaj cseréjéhez már nem volt energiám, az majd későbbre marad....

Eljött az ideje, hogy befejezzem a maradék vákumcsövek cseréjét. Illetve sort kerítettem a kartergáz szűrő és olajleválasztót is kipucoltam 1 flakon féktisztítóval. Ellenőriztem a mapot és az egr-t, vezérmű tengely jeladót, de 20000km után rongyal kitöröltem és tiszta volt. Csatolok egy képet is érdekesség gyanánt. Nemrég csináltam egy full olajcserét, xado motormosóval kb 400km-t mentem majd engedtem le az olajjal, mann szűrőkkel, motul 5w40et használok és kénytelen voltam képet csinálni a gázolajszűrőről mert még nem láttam ennyire tisztán(20.000km-t futott, 70%város 30%pálya). Csak omw maxxmotiont tankolok, minden szenzor patyolat. Átlagba városi 6.4literes fogyasztast mérek telitanktól telitankig.

A téli szezon viszonylag eseménymentesen telt, de azért a maximalizmus miatt gyűltek a listán a dolgok, amikkel foglalkozni kellett a rendes olajcsere mellett.
Sorrendben:
a hátsó dob elvásott
a flexicső is elvásott
a termosztát is megmurdelt, mint kiderült
a tavaly cserélt kuplungmunkahengert gariban cserélni kellett
olaj, szűrők
j.e. ajtó patentjeinek cseréje
Ezt az apró kört stílusosan 156 pisztolyorrú Mátyásért sikerült megfutni, de hát ugye a szerelemben nem nézzük a költségeket :)

És mivel a kipufogó most már csak egy lyukon szelel (ahol kell neki, a legvégén) a korábbi chipelésen is finomított kicsit a szakember, kevesebb füst, több menés a mérleg vége.

Megtörtént az első szervíz. Első lépésbe egy motoröblítőt töltöttem az olajhoz. 10 perc járatás, olaj+ szűrő le. Hengst szűrő fel, mannol motorolaj+motoröblítő. Újabb 10 perc, olaj le, szűrő csere Mann filter fel, Motul 5w40 x-clean a vegleges olaja. Többi szűrő is Mann filter, kapott új szervo-fék olajat. Motul váltó olaj csak 2 hét múlva jön meg, így az várat magára. Map szenzor takarítva. Kapott új exide premium akkut plusz egy lámpa polírozast is. Kiváló lett :) Megvan az első fogyasztási adat is. Csereérett szűrőkkel, ellustulva 7.3 literre jött ki. Omw maxxmotion diesel-t kap csak. 70%város 30%pálya. Meglássuk mit produkál szervízelés után.

A klímát bekapcsoltam, és megcsapott az ismerős bűz. Ki is kapcsoltam gyorsan, majd felhívtam a Fékcentrumot, a múltkor kifigyeltem, hogy akciós náluk az ultrahangos, infrafényes, mikrohullámú atomtisztítás :-)

Na jó, szóval ózonnal fertőtlenítik az utasteret, majd ultrahanggal porlasztott fertőtlenítőszerrel a klíma hőcserélőt és a szellőző járatokat. Gondoltam most eltekintek a DIY befújós spray megoldástól (ami amúgy a 146-nál bevált), nézzük mit tud a kifinomult "Wynns" technika. Villogott kéken, az biztos, figyeltem az ablakon keresztül. Jó sokáig ketyegett alapjáraton az autó, mire egyszer kiírta, hogy ready.

Beszereltek egy új pollenszűrőt és ennyi. Sok melójuk nem volt vele, viszont úgy tűnik tényleg eltűnt a büdös mocsárszag.

Az utastér ózonos fertőtlenítését azért is kértem, mert az előző gazdinál volt kiskutyáknak is bejárása az autóba, én meg inkább gyerkőcöket fuvarozok. Legyen csak kipucolva minden.

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-05-12

Eljött újra a pillanat, kicseréltem hát az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt és pollenszűrőt, valamint mivel az előző csere óta letelt a 20.000 km, így kapott a drága új gázolajszűrőt is, csakmert megérdemli. Tanulva az előző esetből, nem másnaposan álltam neki, így flottul meglett minden 2 óra alatt egyedul, akna nélkül.

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-04-13

124534 km
Karbantartás Csörinél.
- vezérműszíj + vízpumpa és a többiek cseréje
- olaj + olajszűrő csere (Castrol Edge DPF 5W-40)
- pollenszűrő csere (KAVO)
- üzemanyagszűrő csere (UFI)
- levegőszűrő csere (Starline)
- fékfolyadék csere (Ferodo FBX100)
- váltóolaj csere (SWAG valami)

Sietős távozás miatt csak 200 km-rel később nulláztam a szerizintervallumot a MES-sel. Eddig 35000 km-re volt belőve, ezt visszavettem 15000-re. Jobb a békesség.