Blog >> stabrúd
Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.
A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt
Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.
Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)
Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.
Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.
Az autó eleje kopogott, szerencsére csak a stabrudakat kellett cserélni. A légzsák visszajelző random világított, a legváratlanabb helyzetekben és ideig. Már az összes csatlakozót átnéztem, WA 40-eztem, de aztán kiderült, hogy a csomagtartó jobb oldalában lévő volt a bűnös. Valamint az üzemanyag csövet elkezdte kidörzsölni a toronymerevítő, ide egy plusz gumidarab lett a megoldás. Minden Zé műhelyében került orvoslásra.
Még tavaly évvégén elgurultam Csörihez, hogy vessen egy pillantást a futóműre, mert nekem valami nem tetszik benne, néha kopog. Megállapította, hogy a stabrúd szilentek odavannak. Ha már ott voltam, átnézte kicsit jobban az autót. Kézifékköteleket lehetne cserélni és a kipufogó gumi felfüggesztőket. Végül került egyet az autóval, ekkor derült ki, hogy a bal hátsó kerékcsapágynak van egy kis hangja. Idén került sor az alkatrészek cseréjére.
Gyári stabrúd, SKF kerékcsapágy, utángyártott kézifékkötelek és az összes kipufogó tartó cserélve lett. Az összegben nincs benne a kerékcsapágy anyagköltség.
Elvégezve.
Support: 6K
Km:169561
Újra kopogott valami a futóműben. Futóműátvizsgáláson (500 Ft) megállapították, hogy elől újra a bal oldali stabilizátor bekötő adta meg magát. Szinte hihetetlen, de kb 3 hónapot és 3500 km-t bírt ki. Ebből Birth-öt soha többet nem veszek, az tuti...
Következő garnitúra FEBI Bilstein lett. 9200 Ft a kettő.
Elől stabrúd kicserélve.
26K
Új aksi.... Hála istennek a zene leszívta az aksit és már nem először.... meg is adta magát...
20K
Support:12K
elkeseredtem....:( csőstül jön a baj szó szerint...végre lecseréltük elöl a felső-alsó lengőkarokat ...az jobb alsó lengőkarnál az egyik rész a hegesztésnél már szét is esett...szval ideje volt...kicseréltük még a kerékcsapágyat is mert már mormolt az is keményen....és még mindig kotyogás hallatszik...pedig cirka egy éve volt kicserélve a stabrúdnál lévő kis bisz-basz is :( de öröm az ürömben hogy végre 1év után csendes volt újra az autó...ha kátyú nélküli sima úton menten....egészen egy napig.....ekkor vmi miatt mintha sportkipufogót aggattam volna rá....de a fura hogy alapjáraton semmi..csak ha nyomom neki a gázt....hogy még jobb legyen ez a hét, megint beállt a fék...pedig télen mivel a kézifék befagyott/beállt a kézifékbowden csere volt...és megint beállt...nem hiszem el....most ott tartok hogy sípolok a fék miatt és brummogok a kipufogó miatt....very funny :(
Large Gyuriék elvégezték az éves szervizt.
Cserélni kellett a bal-első-alsó lengőkart, a stabilizátorrudakat és az évi szokásos (olaj, olaj-, levegő- és pollenszűrő), és egy két apróbb javítást is elvégeztek. Köszönöm!
Most hangtalan a futómű és selymes a motor járása. :-)
Sajnos nem tudtam a szélvédőt a cascómra kicseréltetni, így ez még hátravan.
Km: ~96000
Még mindig szervíz. Már kurvára unom. 3. hete nincs autóm. Mindig olvasom a szar poénos rendszámtáblákat ratyiszuzukikon, hogy "Inkább ezzel járok, mint gyalog!" Hát a nagy ló....t. Ma már annyira kész voltam, hogy inkább sétálni akartam, mint a PUGot használni. Mindjárt sírok. Kocsi hátulja kész. Lengéscsillapító, keresztlengő (sajnos nekem kettő meghajlott, amit vettem abból is kettő hajlott volt. Összehozta a szerelő. Azt mondta a többinek semmi baja nem volt. Árba simán benne volt.) hosszkitámasztó (6.000 Ft / pár). Mi volt még? Nem emlékszem. Eleje még nincs teljesen kész. Eddig a szelepfedéltömítést cserélte. Azt nézegeti, hogy olaj hova hányódik szép. Termosztát is kipattant. Tovább megy a mutató, mint 70 fok, de nem áll 90re. Na hova s.-rjak. Még az olaj, olajszűrő, kormánystabrúd és alsó lengők cseréjét műveli az inas.
Beszereztem még ablaktörlőt és pollenszűrőt, amit a PUGba rendeltem. :-DD Mindegy, Alfába fontosabb. Hátulja nem lett olyan, amilyet szerettem volna, mert a jobb oldala belerugózik még mindig. Fa***mba, mérges vagyok. Peremezve lesz. Slusszpassz vagy mi. Mi volt még? Semmi. Reggel PUGgal megyek dolgozni. Már nem azzal akarok!
Lengéscsillapító: 9.000 Ft / pár postával
A többi az meg 29.300 Ft postával (Termosztát, ablaktörlő, pollenszűrő, 2 L oil, csonkállvány szilent. ki találja ki ezeket a birka neveket? és szelepfedéltömítés, ha volt még valami, akkor elfelejtettem...olajszűrő :-D ) Megyek eszek valamit.
A rendszámtáblám most sincs meg. Van egy rahedli víz még mindig az aknában, de minek? Máshol meg szomjan halnak.
Hazahozom és televerem a kúton 352 Foritnos benzinnel....
Ja még egy megjegyzés, mert már kezd idegesíteni, hogy ahol van az autó mindenki a birka rétegvastagság mérővel arcol és méregeti a kocsit. Majd nagy flegmán bevágja, hogy hol mutat többet a műszer. Kit érdekel. 12 éves az autó. Tudom minden szarját, hogy hol volt törve. Jobb hátulja, és a bal hátsó ajtó is fújva volt. Ez változtat valamit, hogy a tulaja vagyok/leszek? Nem értem a dolgot. Már azt várom, ha egyszer eladásra viszem, hogy milyen gyökér fogja méregetni és okoskodni. Kajak felidegel...és még biztos, hogy lesz fújva, mert valami paraszt unatkozik és összecsikargatja plussz még akik nem tudnak parkolni és úgy gondolják nem eléggé van legömbölyítve a sarka a lökhártónak. Szóval akinek nem tetszik az ve......