Blog >> gyertya

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2018-07-18

Pár hete éreztem hogy mintha benzinszag lenne az autóban. Sajnos napról napra rosszabbodott a helyzet, ezért a fórumokról begyűjtött infók alapján az AC pumpára terelődött a gyanúm. Mivel elég sürgőssé vált a javítás és nem akartam kockáztatni, inkább megvettem látatlanban, bízva hogy tényleg az lesz a hibás. Az volt! :)
Mikor kiszedtük a hátsó ülést és leszereltük a fedelét, színültig volt benzinnel az AC műanyag fedőlapja aminek ugye csontszáraznak kellene lennie. Soha nem örültem még ennyire hibának, hogy tényleg bejött és azonnal ki is tudtuk cserélni egy újra.
Ha már ott voltam és úgyis ideje volt, kicseréltük a gyertyákat is...
Szerviz: Német Mihály (mint mindig, most is 5*)
Alkatrészek: Elaforg (mint mindig, most is 5*)

Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.

km állás: 108.884km

>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2017-04-23

Úgy gondoltam itt az ideje, hogy megírjam az első néhány blogomat. Másfél éve van nálam a kocsi, de eddig nem igazán történt vele semmi (a kötelező szervizeken kívül), amit nagyon dokumentálni kellett volna...
Néhány napja hidegindításkor kiírja, hogy nincs izzítás (pre-heating glow plugs not available), ezért vettem 5 darab Beru gyertyát.

Sikerült egyedül megoldanom a gyertyacserét, kijött simán pár másodperc alatt mind az 5 darab (gyáriak voltak még és ott 8nm-rel húzzák meg őket, ha minden igaz). Az újak berakása is egyszerű volt, megkentem a meneteket kis gépzsírral, és próbáltam kb annyira meghúzni őket, mint ahogy a gyáriak voltak. Kicsit tekergettem őket, hogy meglegyen az érzés :) nyomatékkulcsot nem szereztem végül. Beru márkájú gyertyákat vettem, ugyanilyenek voltak benne eredetileg is.

A képen a régi gyertyák láthatóak, amik közül valószínűleg csak az egyik rossz (gondolom a legalsó). Tudom, illet volna az új gyertyákat is lefotóznom, de akkor még nem gondoltam a blogírásra.

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-03-08

Vezerlesmodosito egy ideje mar duruzsolt a maga kellemes dizeles hangjan hogy csereerett, ugyhogy megint betalicskaztam egy kis penzt az autoba.
Ha mar a vez mod miatt le volt bontva a motor, akkor legyen vezermuszij, de akkor meg legyenek mar a gorgok is meg vizpumpa is, ugyhogy teljes vezerles csere lett vegul. 50ezer km se ment bele az elozobe, amit meg vasarlas utan kapott az auto.
Aztan eszembe jutott hogy a gyertyakat mintha 100ezer korul kellene cserelni, elmeletileg ezek is birtak volna meg egy ideig, de ha mar a boncasztalon volt, akkor had szoljon.
Vezerles szett 33
Vezerles modosito 56
Fesztirogorgo 8
Gyertya 55
Olajcsere 20
Szelepfedel tomites 6
Munkadij 30

Ugyan 50ezer utan nem lenne teljesen indokolt a vezerles csere, de hatarozottabban szebben jar a motor a csere utan.

Ezt meg megfejeltem egy randavuval a gumisnal, mert a jobb elsobe sikerult egy csavart allitani.
2500

Km 99000

>> SzervizShadin (Phœnix) // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-04

Sajnos úgy néz ki, hogy a feltevésem beigazolódott.
A szelepfedéltömítésnél szivárog az olaj a gyertyaüregbe.
Ez azért szar ügy, mert ragasztott :-(

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-02-13

Múlt hét kedden munkahelyre menet egy piros lámpánál halálhörgés közepette elfogyott a fordulatszám a jobb oldali nagy kerek műszerből...
Még egyszer sikerült beindítani, de kb 10mp után hörögve leállt, mintha kifogyott volna a benzin. Félretolás, vontatás a munkahelyig...
A hét többi napján kölcsön autó és délutáni szerelgetés lámpafény mellett.
AC-re gyanakodtam, mert nyáron lett cserélve a szivárgó egy bontott működőképesre. Szerda este AC csere: nem lett jobb, de legalább a hátsó ülés szét van szedve és tiszta benzinszag az utastér a szivárgó pumpa miatt...
Csütörtök este gyertya csere, mert sok pólusú gyertyákkal volt már hasonló probléma lerakódások miatt és akkor visszakerültek azok a gyertyák amikkel az autót vettem. Gyertyák nem voltak rossz állapotban, nem is segített a csere...
Szombaton hazavontattuk. ECU hibakód olvasás: nincs semmi, de nem is vártam mást, mert check engine lámpa nem világított...
Az e85power-re is rádugtam a laptopot, de az csak azt hajtogatta, hogy ismeretlen usb eszköz, nem talál hozzá meghajtót. A szőnyeg alól a doblemez mellől előbányásztam a dobozt, ami meglepően vizes volt. Valószínűleg a behordott hólé valahogy a szőnyeg mögé került. Fogtam egy csípőfogót és az injektorok megcsapolt vezetékeit elcsípkedtem és az ecu-injektor párosokat megcsupaszolva összesodortam, így kiiktatva az E85Power-t. Csodák csodája pöccre indult a motor...
Hétfőn vettem vezetéket, már csak szabad idő és napsütés kellett, hogy a megfelelő vezetékek a helyükre kerüljenek. Szombaton az idő is kedvezett, kivagtam az e85power-t és összekötögettem a gyári vezetékeket. Az E85Power visszajelző ledjét meghagytam a műszerfalon és hogy ne maradjon funkció nélkül, rákötöttem a vezérlés módodsító mágnesszelepét, így a műszerfalon látom, hogy mikor van elfokolva a vezérlés. Ezen a héten már újra Alfázok...
Tanulság: az Alfa nem romlik el, csak az amit utólag beleszerelsz...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2017-02-12

Úgy tűnik eddig tartott a felhőtlenség... :( Ma de. elmentünk a kb. 5 km-re lévő bótba... szépen indult, mint eddig mindig és tette a dolgát. Visszafelé is szépen indult, de egyszer csak boxer hangra váltott... próbáltam megpörgetni, hátha csak beköpte a gyertyát, de semmi... és kicsit rázkódik (mintha egy henger nem menne) a moci alapjáraton és már nehezebben indul... ez mitől lehet?
folyt.köv.

02.24. Eddig ellenőrizve: gyertyák, gyújtótrafó, befecskendező... mind jó... szikra van, benzin van... és 2. henger nincs... Mi lehet...?!
folyt.köv.

Nem kifejezetten kapkodós szervezésem következtében most sikerült eljutnia az Alfának szerelőhöz. Szerencsére a Dunántúlon lakom, így Csörihez vittem Várpalotára.
117767 km óra állásnál a következők lettek cserélve:
- vezérműszíj szett + vízpumpa, vezérműfedél
- vízhűtő
- gyertyák
- első felső lengőkarok
- vezérlésmódosító
- kézifékkötél, hosszbordásszíj, szelepfedéltömítés, ablaktörlők
Ezzel a beavatkozással már gond nélkül átmenne a műszakin is, ami szeptemberben lesz.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-12-03

Jött egy üzenet a műszerfalon, miszerint valamelyik izzító gyertya megadta magát. Kimérés után az egynek volt megemelkedve az ellenállása 15Ohm-ra, ezt kivéve látom, hogy Beru, az-az ott még nem cseréltem mióta meg van az autó. Kapott a helyére NGK-t.
Most már minden rendben :)

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-15

Volt egy kis időm végre hétvégén így folytattam a diagnosztikát az alapjárati rángatással kapcsolatban.
Tehát röviden : hibakód nincs ,most már gyári célműszerrel is ellenőrizve (Autófórum Riegler) , kompresszió mérést javasoltak...ám legyen legalább megtudom milyen állapotban van a motor.
Gyertyákat még tavaly nyáron cseréltem, akkor átnéztem a trafókat is de most gondoltam ha már szét kell szedni újra megnézem változott-e vmi. A képen láthatóan a gyertyák nem kormosak sőt szinte olyanok mint az újak :) Bár itt elgondolkoztam ,hogy talán túl szegény a keverék attól néz ki így? Fehér a szigetelő... (a gyertyákban kb. 12 ezer km van)
Trafókat bemértem mind a hat db-nál 0,6 ohm ellenállást mértem tehát azok is jók, repedés,sérülés, áthúzás nyoma sem látszik.
Következő lépés tehát a javasolt kompresszió mérés, kíváncsian várva az eredményt:)
Nem tudom az óra mennyire pontos de az megnyugtató hogy mindegyik hengerben ugyanaz az érték , 15 bart mértem egyedül a 2. hengernél kb 14 bar. Kevés olajat töltve ebbe a hengerbe, majd újramérve itt is 15 bar, tehát a szelepek rendben vannak, minimális gyűrűkopás okozhatja az 1 bar eltérést. Úgy gondolom ez is teljesen megfelelő több mint 200 ezer km után, ez nem okozhat alapjárati problémát...rendben van a motor, megkönnyebbülés :)
Mértem még benzinnyomást is (kicsit trükkösen , ezt inkább nem írom le:) , kerek 3 bar tehát ez is ok.
Ha már ennyire szétszereltem a dolgokat így befejeztem a motor csinosítást is, a szívósor- levegőházat is felcsiszoltam és újra írtam a V6 24V feliratot, eredmény a képeken, nekem nagyon tetszik gyönyörű ez az Alfa V6 motor!:) legtöbb új konstrukció megirigyelhetné, sok mai autón max. csak egy olcsó műanyag, szívósort jelképező burkolat van.
A végeredmény tehát gyertyák,trafó, benzinnyomás,kompresszió rendben. Még egyedül az injektorok tisztítása, beméretése van hátra és talán bezárul a kör...addig is élvezzük továbbra is a 2.5 V6 hangját és erejét :)