Blog >> gyertya

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2014-08-26

Rendeltem 8db Champion gyertyát+1 NGK lambdaszondát.
Gyertyát Vale7 pattintotta be a kocsiba, cserébe adtam neki 1 baráti kézfogást, Köszönöm +1x! :)
L.szondát pedig az autóvillamosságis "Matula" szerelte be.
Talán 1 picit jobban húz alulról is és mintha valamivel finomabban járna a motor.
Fogyasztásra kíváncsi leszek....

ismét durrogott :(

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-07-21

Igen, újra itthon, magyar földön! :)

A hazajövetel előtt volt egy gyorsra tervezett, de végül nagyon lassú felső és alsó lengőkar csere is (állítólag rá voltak rohadva a csavarok..). Mivel a holland szerelők nagyon ügyesek, az egyik felső lengőkar valamelyik csavarját nem húzták meg, így az az 1400 km alatt szétverte a lengőkart. Az út felétől érezni is lehetett, hogy nem az igazi, eléggé zörög, dobál.
Lehet, hogy hiba volt, de mivel itt van a közelünkben egy Zengő szervíz, oda mentem be, ahol pillanatok alatt kiderült a hiba, rendeltek egy új jobbos felső lengőkart, 3 óra múlva már mehettem is a kész autóért, futómű beállítás is történt (ami állítólag összevissza állt). Szerintem jó munkát végeztek, kicsit azért sokallom az óradíjat, de legalább most már jó a gép.

Ma reggel egy helyi szakihoz vittem a gépet, a gyertyák felmérésére. Több lyukban állt az olaj, a bennlévő NKG gyertákban már jó pár tízezer km benne van, így az autósboltban vásároltam a már többeknél felmerült Champion 3 illetve 1 pólusú gyertyákat, illetve egy szelep fedél tömítést. A beszerelésre ebben a pillanatban is folyik, várom a jó eredményt :)

>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2011-07-03

Tegnap kicseréltük a gyertyákat. ~85ekm körül járok és néha reggelente azt vettem észre, hogy mintha nem menne 1 henger... de csak 2-3 másodpercig, aztán minden rendben ment tovább. Gondoltam gyertya-dolog lesz, úgyhogy vettem egy szettet hozzá, Champion-t.
Mivel a féktárcsa is eléggé vállas volt már, és most sikerült szerintem elég jó áron hozzájutni, ezért cseréltem ezt is. Érezhetően jobb lett a fék! :-)
A bal első felső lengőkart is cseréltem. Bár ez is ráért volna még, csak egy kicsit "kottyant", de mivel most ez is tényleg olcsó volt, így bevállaltam.
Amit még cseréltem, az a hátsó ablaktörlő lapát. Félig már le volt szakadva a gumi, ezért cseréltem. Na ezért fájt a legjobban kiadni a pénzt, ugyanis az ár-érték arány elég rossz :-(...
Szóval a költségeim:
"Albaalkatrész"-től:
Gyertyaszett: 14.900
Bal első felső lengőkar: 11.900
Hátsó ablaktörlő lapát: 4.500 (na ez fájt!)
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 33.300Ft
"Fékcenter"-től:
Féktárcsa: 2 x 7.270
Fékbetét: 7.230
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 23.770Ft
ÖSSZESEN: 57.070Ft

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-06-08

Pár hete hidegen kedvetlenül indult a motor, és időnként egyenetlenül húzott; vagy inkább nem húzott. Gondoltam, gyertyákat kéne cserélni. Hiszen mikro is voltak legutoljára cserélve? Nem is emlékeztem. Az biztos, hogy 4 éven túl.
És valóban: a kiváló Szamosi szervíz komputeréből kiderült, hogy majdnem 60 ezer km-t szolgált egy a nyolcas.
Hamar kaptam újakat, a különbség azonnal érezhető.
Nem kell ennyit várni egy cserével, de jó tudni, hogy a rendes twin spark alfa belevaló gyertyákkal elmegy akár ennyit is.
Már megint csak egyre jobban szeretem ezt a gépet. :)

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2011-05-30

Kissé túllépve a százezret, ma meg lett ejtve a nagyszervíz. Ki lettek cserélve:

- Keresztlengőkar hátsó-hátsó 2db (az új tipushoz való)
- Keresztlengőkar hátsó-első 2db (az új tipushoz való)
- Hátsó tengelycsonk szilent ( Csonkaállvány szilent) 2 db
- szerviz szett  ( 5 l. Selenia Alfa 20K, gyári olajszűrő, gyári levegőszűrő, pollenszűrő )
- Első féktárcsa (Steinhof fúrt) + első fékbetét + fékcső (Akron)
- Hátsó féktárcsa (Steinhof fúrt) + hátsó fékbetét + fékcső (Akron)
- NGK gyertyaszett
- Ablaktörlő spriccni
- Ablaktörlő lapát (gyári)
- Légzsáktakaró fedél patentek

...Hát ennyi. :) Egetverő változást nem érzek a szervíz után, mivel az autó előtte is szinte tökéletes volt. Az új fékekkel egyenlőre óvatos vagyok, nagyon kiváncsi leszek rájuk párezer km után.
Alkatrészek by Elaforg, a munkálatok most is Német Misi dunakeszi műhelyében folytak, és számomra még mindig ők a legjobbak! :)

Kilettek cserélve ma a tegnap megérkezett gyertyák. Elraktam a régiket emlékbe, hátha egyszer elő kell őket venni valami miatt...
Szervízdíj nem volt, mivel apum szerelő haverja cserélte, csak az üzemanyag fogyott azon az 5km-es távon :)
Az egész műveletet megkoronázandó, lemostam Pirit és fordultunk egy nagyot a városban :)
km állás: 146900

Megérkezett ma a megrendelt gyertyaszettem. Igaz 2 napot késett, de megvan. Mégcsak időpontot kell egyeztetnem a mesterrel és meg is ejtem a cserét. Remélhetőleg egy időre a szervíz erre vonatkozó része elfelejthető lesz!!!
Hosszadalmas kérdezősködés, blogolvasás és netezés után fény derült a titokra, miszerint a 105 lovas, 1.6TS mociba a következő NGK gyertyakombináció való:
BKUR6ETB és CR7EKC
Hozzáteszem az ugyanekkora lökettérfogatú, de 120 lovas mociba ezek NEM JÓ GYERTYÁK, abba a következőket kell beszerezni:
BKR6EKPA és PMR7A

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-04-21

Ma kicseréltem a stabilizátor kart a jobb elején, alulról az anyát könnyen lehajtottam, felül sajnos nem volt ilyen egyszerű mert rögzíteni csak imbusz kulccsal lehetett ami meg is forgott a csavarban, így maradt a fúrógép. Az összeszerelés már könnyen ment, főleg hogy a rögzítést villáskulccsal lehetett megoldani és krovával húztam meg az anyákat
Cserére került a váltó felől második izzító gyertya is. Mérésnél ott volt eltérés az ellenállásban. Amin meglepődtem, hogy 9-es kulcs kellett hozzá, ezt is krovával oldottam meg, de ha a váltótól a 4 gyertyát kellett volna cserélnem akkor már bajba lettem volna, mert nem fér oda a krova fej... Beru volt benne, és Febi-re lett cserélve.
Lengéscsillapító csere majd később.
Hazafele jövet pedig jó tapasztalatok, miszerint megszűnt a kopogó hang :))

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-04-20

Egy db izzító gyertya, mert már idegesített a visszajelző villogása,
egy darab stab.pálca jobb elején hallatja magát, ha lesz rá időm akkor holnap kicserélem őket.
Meg egy lengéscsillapító a bal elejére, mert vizsgálat után kiderült, hogy az bizony elég gyengén produkálja magát...

Kivettem a gyertyákat, hogy megnézzem őket. Az összesen fehér lerakódás volt. Ezt lehetséges, hogy a kirepedt szívócső okozta, mert szegény volt emiatt a keverék. Most meg lett tisztítva mindegyik, meglátjuk kicsit később, hogy ismét befehérednek-e.