Múlt héten előjel nélkül megadta magát a gyári szerelésű akku. Egy 35km-es út után másfél óra állás után indítanám és a műszerek villogtak, a létező összes hibajelzés megjelent, a relék kattogtak, de a motor nem indult. Indító kábellel átindítottuk egy másik autóról, így haza tudtam vele menni.
Gyári akku: Magneti Marelli 60Ah/540A. Mérete: Hossz-240mm, Magasság-190mm, Szélesség-175mm.
Új akku: Exide Prémium 61Ah/600A Mérete:240x175x175mm.
Az új akku 23310Ft volt, a régit 2160Ft-ért számolták be. Itt vettem: Akkucity
Ma este végre kicseréltem az olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollen szűrőt. Castrol Edge 0w40 olaj került bele Erhard ajánlására. Vettem egy méter 8-as átlátszó műanyag csövet amit a szűrőház alján lévő kis olajkivezető csonkra dugtam. Így a szűrő fedél meglazítása (kb10mm-re) után a szűrőben lévő olajat szépen kivezeti és nem a féltengely/lengőkar szilent/bölcső kombót áztatja meg a fáradt olaj. A légszűrő ház mellé beesve találtam egy tompított izzó rögzítő kampót. (ami jól jöhet még a későbbiekben) A haspáncél 18db rögzítő csavarjából 5db hiányzott, azokat is pótoltam. Még jó hogy az exhez vettem többet így volt mihez nyúlni. Az összes csavarját bekentem rézpasztával hogy a későbbiekben is úgy jöjjenek ki mint most.
A héten kicseréltem az ablaktörlő lapátokat is amiket még a nyáron vettem Alfacity-ben az Elaforg 2000Kftstandján. Még az exre szántam, de arra már nem kerültek fel, így most kapóra jött hogy voltak "raktáron". Gyári lapátok kerültek fel.
A múlt héten kaptam meg a matricarendszámot, amit a székesfehérvári (mivel ott lett forgalomba helyezve/igényelve) okmányirodában vehettem át. Cserébe le kellett adnom az egyik alu rendszám táblát. Mielőtt felragasztottam volna, el kellett tüntetnem azt a 9!db lyukat amik a rendszám tartók miatt lettek fúrva a lökhárítóra. Nem hagyhattam úgy, mert egyrészt hátulról a lyukakon keresztül teleragad kosszal, aminek következményeként előbb utóbb felhólyagosodna. Másrészt pedig csúnyán átütnének mivel a lyukak szélei kiállnak a síkból a csavarok miatt. Szóval először leszedtem a rendszám tartót, aztán lemostam (most csak ezt a részt) a helyét. Majd kis kézi csiszoló géppel kicsiszoltam homorúra a lyukak széleit. Ezután két komponensű Würth fekete színű műanyag ragasztójával kitöltöttem a krátereket. Kb fél óra múlva a tökéletesen megkötött ragasztót síkba csiszoltam. Most már mehetett fel a rendszám, de előtte még jól bepermeteztem vízzel a lököst hogy az esetlegesen beszorult buborékokat ki lehessen préselni alóla.
A múlt héten vettem 4db használt Barum Polaris3 225/50 R17 98H XL gumit. A gyártási dátumuk 2014 31.hete, profil mélységük 7.5mm-es. Végre használhatom rettegés nélkül a vasat. Nem kell aggódnom a nullára kopott még gyári(!) nyári mintás Michelinek miatt. A jobb hátsón egy vadi új Pirelli volt amihez jövőre veszek 3 ugyanolyat.
Ma eljött a napja hogy hazahozzam ezt a gyönyörűséget. Délelőtt mentünk érte Erhardhoz. Ő intézte a hazahozatalt és a honosítást amiért nem győzök neki köszönetet mondani, egy igazi barát :-) Hollandiából származik, ehhez mérten és a kevés méternek köszönhetően szinte gyári új állapotban került hozzám. Ígérem igyekszem jó gazdája lenni. Egy kis ismerkedés után óvatosan elindultunk új otthona felé. A hazaút igazi élmény volt. Már megvettem hozzá a motor olajat, a szűrőket, amiket nemsokára ki is fogok cserélni.
Ma este fájó szívvel ugyan, de megváltunk egymástól. Valamivel több mint 5 évig volt hűséges társam jóban és rosszban. Jó kezekbe került KicsiJoe személyében :-) Kívánom neki hogy használja egészséggel és legyen vele sok-sok boldog Alfa-s km-re! Búcsúzáskor megsimogattam és csináltam pár képet róla a sötét parkolóban ahol ékkőként ragyogva tűnt ki a tömegből :-)
159-es helyzet jelentés! A vas tökéletes állapotban vág neki az újabb 159000 km-nek :-)
Az EGR hibája miatt egy hosszú folyamat eredményeként kilyukadt a műanyag szívósor. Kapott egy bontott, de hibátlan állapotú szívósort amit alapos tisztítás után gyári állapotúra hoztam. Ezenkívül egy új EGR szelep a hozzá való gyári szűkítővel került beszerelésre. A művelet után erősebb lett az autó mint előtte. Nem is csoda hisz (a képeken látszik) a szívósor belsejében új kora óta rakodott korom már lényegesen csökkentette a kereszt metszetet. Most teljesen gyári minden, gyönyörű hangja van és ismét falhatjuk a km.-eket.
Ma elkövettem egy véletlen hibát. Mikor benyúltam a csomagtartó elejébe gurult valamiért, akkor rátámaszkodtam a zárszerkezet fogadó nyílását takaró fedélkére. Egy pattanás után beesett a hátfal burkolat mögé. Miután szétszedtem akkor láttam hogy mennyire egyszerű kis primitív szerkezet. Az egyik oldalon (jobb) beakasztós fülecske tartja, a másikon viszont a szerelhetőség miatt bepattintós a rögzítése. Nos nekem pont oda sikerült rátámaszkodnom. Kb 15perc és visszakerült a helyére. Mindenkinek javaslom ha nincs rá módja hogy azonnal visszarakja akkor ne porszívózzon addig a csomagtartóba, mert a kis olló rugónak búcsút mondhat! Most már tudom miért hiányzik annyi 59-ből ez a fedélke. Keressétek a burkolat mögött!