Pityukoma - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-03-09

Végre ma felkerült a jobb oldali kipufogóm is a Proex kipufogó szerviz jóvoltából. Sokat gondolkodtam hogy miként jövök ki a lehetőségemhez mérten a legjobban. Több féle variáció volt. Pl: veszek bontóban kipufogót. Az ajánlatok 50-60 ezer között mozogtak. A jobb oldali dob fölötti hőterelő lemezt bontóban nem találtam, azon egyszerű okból (mint megtudtam) hogy a bontásra ítélt alanyokat úgy darabolják fel hogy ez a hőterelő is több darabra hullik. A bontósok csak egybe adják el a jobb+bal oldali dobot+az "Y"csövet -érthető okból-. De minek vegyek bal oldali dobot még egyet? Külön az "Y" csövet sem találtam bontottan. Így hát a következő megoldást választottam. Vettem egy új jobb oldali dobot ami ugye a csővéggel együtt van 39ezerért Köszönet érte Erhard-nak.( A gyári beszállító terméke,de nincs rajta az Alfa logo viszont nem is 109ezer) Megvettem az új hőterelő lemezt 18ezerért és elvittem felszereltetni. A kipuf szervizben ott hagytam a dobot hogy szerezzenek egy ugyanolyan csővéget a bal oldalira is. 2nap után telefonáltak hogy pont olyat nem találnak, de legyártják (10e ft/2db) az eredetivel méret pontos csővéget polírozott rozsdamentes anyagból aminek a fénye kissé elmarad a krómozottól, de legalább nem fog rozsdásodni, és így megmaradt egy gyári csővégem ami egy Cartársnak még viríthat a vasán. Emellett a variáció mellett döntöttem. Dob 39+ hőterelő 18+ csővégek 10+ felfüggesztő gumik 1+ a becsövezés anyag és munkadíja 10e ft. Vagyis 78 ezerben állt meg. Ha a bontottat veszem az 2dob/cső 50-60+ hőterelő18+ felfügg gumik 1 és a munkadíj? Így legalább a fele új. Pár ezer ide v. oda ugyan ott van mint a bontott és a csővégek pedig rozsdamentesek. A hegesztéseket + a régi csövezést GTPeti tanácsát megfogadva cink spray-vel fújtam le.
A hőterelőre szvsz mindenképp szükség van, mert ott megy az üza betöltő cső, nem véletlen találták ki a gyáriak. Ezzel egy régi elképzelésem valósult meg. Nekem nagyon tetszik. Egy dolog hiányzik még: a jobb oldali csővég köré a fedél helyére való műanyag keret a lökhárítóba. Természetesen ez is pótolva lesz.
Az összegeket azért írtam le pontosan hogy segítség legyen a döntésben aki ilyenre adja a fejét.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-03-02

Ma nekiláttam és kicseréltem az első féktárcsákat és a fékbetéteket. Megnéztem az első kerékagyak holtjátékát: 0.015 mm. A mérés nem volt egyszerű, mert az indikátor óra állvány állandóan elmozdult, hiába az erős mágnestalp ha kevés a vas a futóműben. Így hát a csonkállványra még oda is drótoztam hogy fix legyen. Az pont a fele a megengedettnek, úgyhogy örültem neki. A féknyerget és a nyereg állványt le drótkorongoztam, majd cink spray-vel lefújtam. Pont olyan színe lett mint az ATE tárcsák bevonatának. A drótkorongos tisztítás után láthatóak lettek a feliratok. Ekkor vettem észre hogy a teljes fékszerkezetem ATE gyártmány. Textar fékbetétek kerültek bele, a nyereg csúszkát Textar csúszka zsírral kentem be. Lecseréltem a fékfolyadékot is, Ferodo racing high performance 5.1-es került bele. A következő a kipufogó lesz. Majd a hátsó fék csere is tervbe van véve.

>> AutóápolásAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-02-27

Múlt hét pénteken (02.22) kész lett a fényezésem. Újra régi fényében pompázik. A festés minőségével meg vagyok elégedve, de a kavicsfóliát és a 159 típus jelzést nem jól ragasztották fel. Az újak megrendelve, jövő héten vissza megyek és kicserélik. Tegnap vettem fémbetétes küszöb burkolatot is amit ma beszereltem. Egész más lett így az összkép. Már régen szerettem volna, most az elhatározást tett követte. Ezenkívül beszereztem a leendő jobbos kipufogóhoz a felfüggesztő gumikat is.

>> EseményAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-01-30

A mai blog bejegyzésemnek szomorú apropója van. Tegnap este fél 7 körül egy renault sávváltáskor lehorzsolta a festéket a bal hátsó ajtómról és a b.hátsó sárvédőmről, és pár karcot ejtett a hátsó lökhárító oldalán. Csináltam pár képet a sérülésről, hogy a későbbiekben igazolni tudjam NEM volt "rommá" törve az oldala és nem azért lett újra fényezve.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-01-05

A délelőtti mini talin kedvet kaptam a további bütyköléshez és neki álltam a szivargyújtó világításának a javításához. Azt hittem olyan rendszerű mint a FIAT, de nem! Nincs rajta közvetlenül csatlakozó (1-es képen a zöld a Fiat a piros az Alfa). Fölfele nem jön ki! Végig van bilincselve a vezeték. Ki kell szerelni a könyöklő részt kompletten. A 2+3-as képeken is látható kis fedeleket ki kell pattintani és az alatta lévő 10-es fejű csavarokat ki kell tekerni, majd a váltókar körüli alu burkolatot is le kell szedni, mert alatta is van még 2db lemezcsavar. Ezután az aludekor alatti keretet is ki kell csavarozni nehogy eltörjön amikor emeljük ki az egész egységet. A csatlakozó jobb oldalon elöl van (fehér színű, 4-es kép). Először hátra kell megmozdítani a könyöklő egységet, mert az első részén van két illesztő csap, aztán már jön is ki felfelé. A végeredmény az utolsó előtti képen látszik :-)
Az utolsó képen pedig az új grafika a fejegységen a szoftver frissítés után.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-12-28

Ma a Cartársak javaslatára lezsíroztam a kormánymű gumiharang alatti részeit és a belső kormánycsuklókat. A művelethez kb 2 óra kellett. Szükség volt hozzá (nem egész) egy tubus Tutela All Star zsírra, (köszönet érte Erhard-nak) 2db Oetiker PG167 típusú 16700063 cikkszámú bilincsre és egy bilincs roppantó fogóra. Én a KS Tools 115.1050 számú fogóját használtam.
Művelet: mindkét első kereket le kell venni, kormányzárat oldani. A külső gumiharang bilincset oldani és kihúzni a gömbfejig. A belső gumiharang bilincset egy lapos csavarhúzóval szét kell pattintani -ez a továbbiakban nem használható, helyére majd újat teszünk-. Ezután a gumiharangot óvatos körkörös mozgatással le kell húzni a kormányműről. Ha a bal oldalt csináljuk akkor jobbra kell fordítani ütközésig a kormányt. A régi zsírt le kell takarítani, majd bekenni az újjal. Az összeszerelés fordított sorrendben. Az új bilincset össze kell pattintani, majd roppantani a fogóval. A kerék visszaszerelése előtt az agy középső részét (ahol a felnivel találkozik) bekentem Liqui Moly LM508 ASC (hochtemperatur paste) "rézpaszta"-val hogy ne rohadjon rá a kerék.

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-11-03

Ma kicseréltem a régi ledes helyzetjelző "izzókat" egy erősebb fényerejűre. A cserekor megint tanultam valamit: ezek az izzók polaritás függőek. Beszenvedtem a helyére az újat, majd próba és nem világít. Kiszed, majd egy próba foglalattal a régi akkumon sem világított. Még jó hogy 4db-ot rendeltem belőle -gondoltam. A következőt már beszerelés előtt teszteltem az oké volt. Beraktam a helyére és ez sem világított. Ekkor jöttem rá hogy csak meg kell fordítanom a foglalatban. Kipróbáltam az előzőleg rossznak hittet is, és az is jó csak -most már tudom- polaritás függő. A műszerfal hibát most sem jelez. Míg az előzőnél egy ellenállással oldották meg a CANBUS free problémát, itt már a 38db led áramfelvétele elegendő ahhoz hogy ne jelezzen hibát. Az első 3képen a régi a 4+5-ös képen az új szerzeményem. A 6-9 képeken az új "izzó" fényereje látszik.
Innen:rendeltem
Köszönöm a linket:Tibcsi166-nak :-)
Próbáltam úgy fotózni hogy látható legyen a különbség. Talán a 3. és a 6.-on látható a legjobban.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-10-06

Ma megejtettem a Cartársak javaslatára a MAP szenzor tisztítást. Ha már ki volt szedve, akkor belenéztem a szívósorba is egy endoszkóppal. Ott is volt bőven a visszavezetett kipufogógáz kormos lerakódásából. A képekenl jól látszik hogy egyenletes rétegben mindenhol van belőle. Az 5-6-os képek kinagyítva vannak ezért olyan elrettentő a látvány. A 7. kép tükrözi a valóságot -ami nem vészes, csak a normál menyiségű lerakodás van a szívósorban.

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-09-24

2012. 01.16.-án azaz 4 napja előkerültek a gyárban elrejtett lovak. Vagyis a gyári butítás ill. még egy kicsi vissza lett írva a motor vezérlő elektronikába. Az OBD csatlakozón keresztül mindenféle megbontás nélkül. Nagyon sokat vívódtam a témában, olvastam itt-ott aztán Tibcsi166 ajánlására döntöttem. Füst nincs hátul, a fogyim meg úgy néz ki hogy csökkent, de majd egy hónap múlva már pontosabb értékeket tudok mondani. +30LE és + 70Nm. A hosszútávú működésről majd beszámolok.

Update: 2012.09.24.-én 120000km-nél a fogyasztásom a 7.02 l/100km. A remap után már 9000km került a vasba, azóta is teszi a dolgát. Annyi változott (az erőnléten kívül) hogy a fedélzeti szerinti fogyihoz előtte 0.2 litert kellett hozzáadni a valós értékhez, utána viszont 0.6 litert kell hozzá adni.
Ricsi mester munkájával maximálisan meg vagyok elégedve. DPF +EGR..stb minden gyári maradt. Az átlagos DPF regen 800km-ként van. A fogyasztás csökkent-e? Nem tudom., mert azóta élvezem a nagyobb nyomatékot:-) Végül is nem a spórolás miatt csináltattam.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-09-14

Megérett a gyári akku a cserére. Tibcsi166 cartárs pár hónapot használt EXIDE 74Ah 680A-es ex akkuja került bele ( Ő vett egy nagyobbat a 2.4-be). Már a múlt telet is nehezen viselte, idén nyáron 2 hét állás után alig akarta életre kelteni a vasat.