Ma este végre kicseréltem az olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollen szűrőt. Castrol Edge 0w40 olaj került bele Erhard ajánlására. Vettem egy méter 8-as átlátszó műanyag csövet amit a szűrőház alján lévő kis olajkivezető csonkra dugtam. Így a szűrő fedél meglazítása (kb10mm-re) után a szűrőben lévő olajat szépen kivezeti és nem a féltengely/lengőkar szilent/bölcső kombót áztatja meg a fáradt olaj. A légszűrő ház mellé beesve találtam egy tompított izzó rögzítő kampót. (ami jól jöhet még a későbbiekben) A haspáncél 18db rögzítő csavarjából 5db hiányzott, azokat is pótoltam. Még jó hogy az exhez vettem többet így volt mihez nyúlni. Az összes csavarját bekentem rézpasztával hogy a későbbiekben is úgy jöjjenek ki mint most.
Ma olajat és szűrőket cseréltem. Selenia WR PE motorolaj, Mann szűrők ill. Mahle levegő szűrő került bele.
Olajszűrő: MANN: HU711/4x 2368ft
Gázolaj szűrő: MANN: WK853/21 (gyári szám:77363657) 14003ft
Légszűrő: MAHLE-KNECHT: LX2790 5351ft
Pollenszűrő: MANN: CUK2232 (szenes) 7707ft
Motorolaj: SELENIA WR PE 5l 13507ft
A végén pedig lemostam szeretett vasam :-)
Ma pollenszűrőt cseréltem, mert úgy vettem észre hogy ha belső cirkulációra van állítva a szellőzés akkor erősebben fúj a ventilátor mintha a levegőt a pollenszűrőn keresztül kellene szívnia. Mit ne mondjak rá fért a csere.
Lépésről lépésre: 1; kesztyű tartó kinyit. 2; a bal oldalon található kis fedél kipattint. 3;a nagyobb fedél kiszed. 4; alatta lévő szellőztető rendszer házán a pollen fedélből a csavar egy 5.5 mm-es dugókulccsal kiteker. 5; fedél felnyit, pollenszűrő kihúz. 6; majd végy egy porszívót + egy résszívó fejet és takarítsd ki a szűrő kihúzásakor beesett töménytelen falevelet, bogár hullát...stb.
Ezután told be az új szűrőt és a fentiekkel fordított sorrendben szerelj vissza mindent. Én az aktív szenes szűrőt vettem 3990 pénzért, de volt nem egész 2K-ért is csak az nagyon gagyinak nézett ki.Pl:nem volt masszív kemény kerete ami megakadályozza a szűrő összehorpadását. Ezért döntöttem a drágábbik mellett.
Pár kép a cseréről: