Tagok >> Pityukoma >> 159 1.9 JTDm 16V SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDm 16V SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Ma este fájó szívvel ugyan, de megváltunk egymástól. Valamivel több mint 5 évig volt hűséges társam jóban és rosszban. Jó kezekbe került KicsiJoe személyében :-) Kívánom neki hogy használja egészséggel és legyen vele sok-sok boldog Alfa-s km-re! Búcsúzáskor megsimogattam és csináltam pár képet róla a sötét parkolóban ahol ékkőként ragyogva tűnt ki a tömegből :-)
159-es helyzet jelentés! A vas tökéletes állapotban vág neki az újabb 159000 km-nek :-)
Az EGR hibája miatt egy hosszú folyamat eredményeként kilyukadt a műanyag szívósor. Kapott egy bontott, de hibátlan állapotú szívósort amit alapos tisztítás után gyári állapotúra hoztam. Ezenkívül egy új EGR szelep a hozzá való gyári szűkítővel került beszerelésre. A művelet után erősebb lett az autó mint előtte. Nem is csoda hisz (a képeken látszik) a szívósor belsejében új kora óta rakodott korom már lényegesen csökkentette a kereszt metszetet. Most teljesen gyári minden, gyönyörű hangja van és ismét falhatjuk a km.-eket.
Ma elkövettem egy véletlen hibát. Mikor benyúltam a csomagtartó elejébe gurult valamiért, akkor rátámaszkodtam a zárszerkezet fogadó nyílását takaró fedélkére. Egy pattanás után beesett a hátfal burkolat mögé. Miután szétszedtem akkor láttam hogy mennyire egyszerű kis primitív szerkezet. Az egyik oldalon (jobb) beakasztós fülecske tartja, a másikon viszont a szerelhetőség miatt bepattintós a rögzítése. Nos nekem pont oda sikerült rátámaszkodnom. Kb 15perc és visszakerült a helyére. Mindenkinek javaslom ha nincs rá módja hogy azonnal visszarakja akkor ne porszívózzon addig a csomagtartóba, mert a kis olló rugónak búcsút mondhat! Most már tudom miért hiányzik annyi 59-ből ez a fedélke. Keressétek a burkolat mögött!
Újra csend és békesség uralkodik az utastérben. Ma elhoztam Erhardtól az új lengőkart és septiben kicseréltem. Így hogy a kezemben volt egyszerre a régi és az új, több hibát is találtam a régin. A gömbfej része nagyon könnyen mozgott, de akárhogy rángattam, cibáltam a helyén mégsem tudtam koppanásra bírni. A szilent hibáit a képekre írtam. Az "E" Torx fejű csavaroknál vigyázni kell hogy a szerszámot melyik oldalával rakjuk a csavar fejére! Lásd képek. Ezt Shadintól tanultam: THX :-) A napokban ha nem szedtem és raktam fel a kerekeket legalább 20x, akkor egyszer sem :-) Már nagyon untam. De ahhoz hogy a stabilizátor ne feszítsen semerre mindkét oldalát egyszerre meg kell emelni.
Ma kicseréltem a stabilizátor pálcákat is, mert a jobb első kopogott. Mivel mind gyári volt még ezért az összes cserélve lett. Mind a négy különböző úgyhogy vigyázni kell az oldal helyességre! A dobozukra ráírtam melyik hova való, nehogy összekeverjem őket. TRW gyártmányúak kerültek bele. A csere menetét nem részletezem, mert adja magát. Egy dologra kell figyelni, hogy tehermentesítve legyen a stabilizátor, vagyis mindkét oldal egyszerre legyen felemelve. A négy közül egyet sikerül viszonylag roncsolás mentesen kiszednem, A többi darabokra vágva jött ki :-( úgy össze voltak gyógyulva.
Ma kicseréltem a kormány olajat is. Először kifolyattam egy vékony csővel a tartályban lévő régi olajat, majd leszereltem a tartályt. A visszatérő (vékonyabb) csövet megtoldottam és egy üres műanyag kannába vezettem. A szívó (vastagabb) csőbe pedig bele dugtam egy nagy tölcsért. Ezután feltöltöttem a tölcsért az új olajjal, majd beindítottuk a motort (segítség kell) és jobbra majd balra forgatva a kormányt a kormány szivattyú kipumpálta a rendszerből az elhasználódott olajat. Mikor már tiszta olaj jött a visszatérő csövön is akkor a motort leállítottuk. Még párszor átforgattuk a kormányt ide-oda (álló motornál) míg a tölcsérből eltűnt az olaj. Majd kihúztam a csövet és a tölcsért. A tartályt kimostam féktisztítóval belülről. A fotón látszik a korom fekete dzsuva ami belőle jött ki. Majd a tartály vissza két új bilinccsel (Awab 19-28 + 11-17) mert a régiek egyszer használatos roppantott bilncsek. Ezután szintre töltöttem a tartályt és lepróbáltam a kormány szervót. Ha legközelebb csinálom akkor jóval nagyobb tölcsért fogok használni, mert nem győztem tölteni az olajat bele olyan gyorsan leszívta a szivattyú.
A kézifék bowden cseréjéhez ki kellett szednem a hátsó üléslapot.
Menete: Rendeltem Erhardtól 2db ülőlap rögzító bolhát (50500769), mert azok kiszereléskor szét törnek, vagyis a konstukciójukból adódóan egyszer használatosak. A két első ülést teljesen előre kell tolni, a háttámlájukat előre dönteni amennyire lehet. Erre azért van szükség hogy betérdelve elférjünk a két üléssor között. Az üléslap elejét felfelé jó erősen meg kell feszíteni, addig amíg nem halljuk az egyszer használatos rögzítők reccsenését. Nos nekem ez puszta kézzel nem ment úgyhogy egy szerelő vas segítségével feszítettem fel. Ezután meg kell tolni hátrafelé az ülőlapot hogy a képeken 2-el jelölt kampók szétakadjanak, majd kiemelhető az üléslap. Nagy segítségemre volt Chianti CarTársunk Ülőlapos Blogja. Köszönet neki érte!
Ma kicseréltem a két kézifék bowdent. Már ráfért a csere, mert a bowden ház szét volt repedve, a gumi porvédője pedig darabokra volt szakadva. Még gyári volt benne, télen párszor befagyott a bele szivárgó víz miatt. Most olyan mint új korában, könnyen mozog és stabilan fog + azonnal oldja a féket, nem szorul. A cseréjéhez ki kellett volna szedni a két első ülést is + a "B" oszlop burkolatát hogy a hátsó padlókárpitot ki lehessen szedni, mert a bowdenek alatta rögzítve vannak a padlólemezhez. Én nem vettem ki, mert a "B" oszlop burkolatát olyan bolhák tartják mint a csomagtér ajtó belső fedelét és azok nagyon könnyen törnek. Inkább vakon, a kárpit alá benyúlva tekertem le ill. vissza a bowdent rögzítő fém tartók anyáit. A könyöklő és a hátsó üléslap + a két hátsó küszöb burkolat kiszerelése viszont elkerülhetetlen.