Alfa Romeo 159

A 156-os utódja, a 159-es a Genfi Autószalonon látta meg a napvilágot, az első tesztelésekre pedig 2005 júniusában került sor.

Nem csak a névként szolgáló szám, hanem a méretei is nagyobbak lettek, 4660mm hosszú, 1828 mm széles, 1417 mm magas, illetve 2700 mm-es tengelytávval rendelkezik. Formáját Giorgetto Giugiaro és az Alfa Centro Stile rajzolta meg.

Az új közép kategóriás Alfa technikáját tekintve szinte semmiben nem hasonlít elődjére. 6 teljesen új motor, melyekhez kizárólag 6 sebességes váltót kapcsolnak és a futóművön is alakítottak egy kicsit. Az alap motor jelenleg egy 160 lóerős 1.9-es JTS, melyet később egy a Fiat által kifejlesztett, 1.8-as, szintén közvetlen befecskendezéses benzinmotor vált. A következő lépcső a 2.2-es JTS 185 lóval, a csúcsot pedig jelenleg a 3.2-es V6-os jelenti 265 lóerővel. A dízel listán egyelőre két 1.9-es, egy 8 és egy 16 szelepes szerepel. Előbbi 120, utóbbi 150 lóerőt teljesít. A csúcs a 2.4-es JTDM 200 lóval és 400 Nm nyomatékkal.

Az extralistát olyan tételek gazdagítják, mint a navigációs rendszer, bluetooth-os GSM telefon, 18 colos könnyűfém felnik, háromzónás digitklíma, ülésfűtés, 8 hangszórós MP3-as hifi stb.  Hazánkban 2005 év végén kezdődött a 159-esek piaci bevezetése.

Az előd 156 SW-t a világ legszebb kombijának titulálják szerte a világban, így aztán egyértelmű volt, hogy a 159-esből is készül majd Sportwagon verzió. Nem is vártak vele túl sokáig, fél évvel a berlina verzió után meg is jelent, sőt, büszke utóda lehet a 156SW-nek. A karosszériát, akárcsak a limuzinét, Giorgetto Giugiaro csapata alkotta, bebizonyítva, hogy még mindig nem esik nehezükre sportkombik tervezése. Méretbeli eltérés csak a csomagtérnél mutatkozik, az 5 ajtóshoz képest itt 40 literrel több, összesen 445 liter csomagtérrel gazdálkodhatunk, amely ledöntött ülésekkel 1235 literre növelhető. Felszereltségben szinte nincs eltérés a normál 159-es és az SW között, kivéve talán a tetősínt, amikkel még tovább bolondítható az autó külseje. Motorkínálatban sem mutatkozik jelentős eltérés, a belépő motor viszont itt egy 1.8-as benzines MPI aggregát. A különbségek a dizájn mellett leginkább az árban jönnek ki: a Sportwagon felára 350.000 Ft.

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó topicok

Részletes adatlap