Múlt héten vettem észre hogy fékezéskor szokatlan súrlódó hangot hallani bal hátulról. Alábújtam, ekkor láttam hogy a bal hátsó belső fékbetétem levált a vasról. Telefon Erhard-nak, ő postafordultával küldte is az alkatrészeket amit ezúton is köszönök neki. Vettem egy hátsó kerékcsapágyat is, mert már annak is kezdtem hallani a hangját (ha már úgy is féktárcsát cserélek). Legalább nem kell rövid idő múlva még egyszer leszednem a féket. Kaptam kölcsön egy racsnis Facom fékdugattyú visszatekerő szerszámot, ami nélkül igencsak nehézkes lett volna a csere. Lecseréltem a fékfolyadékot is, Ferodo racing high performance 5.1-es került bele. A múltkor gyári csapágyat vettem, most úgymond "utángyártottat" ami ugyanaz a gyártmány mint a gyári, csak nagyságrenddel olcsóbb. Ja és ehhez adtak új csavarokat is amik be voltak kenve menet rögzítővel. Nos ezek a gyárihoz nem jártak. No komment :-) A kerékagy felfogató csavarjai belülről kifelé állnak és a végei kilógnak, ezért megrozsdásodtak. Kitekerés előtt jól ledrótkorongoztam a kilógó végeit, majd fél fordulat után a másik felét is + kapott egy kis csavarlazítót. Így könnyedén kijött mind. Találtam egy szálszakadásos gumit is :-( úgyhogy nagyhirtelen feltettem a téli kerekeket is. A következő javítás a féltengely csukló csere lesz. Sajnos már érzem:-( A felújítás 30ezer km-ig bírta. 4guma+csuklók hhmm - no majd spórolok :-)
Ma nekiláttam és kicseréltem az első féktárcsákat és a fékbetéteket. Megnéztem az első kerékagyak holtjátékát: 0.015 mm. A mérés nem volt egyszerű, mert az indikátor óra állvány állandóan elmozdult, hiába az erős mágnestalp ha kevés a vas a futóműben. Így hát a csonkállványra még oda is drótoztam hogy fix legyen. Az pont a fele a megengedettnek, úgyhogy örültem neki. A féknyerget és a nyereg állványt le drótkorongoztam, majd cink spray-vel lefújtam. Pont olyan színe lett mint az ATE tárcsák bevonatának. A drótkorongos tisztítás után láthatóak lettek a feliratok. Ekkor vettem észre hogy a teljes fékszerkezetem ATE gyártmány. Textar fékbetétek kerültek bele, a nyereg csúszkát Textar csúszka zsírral kentem be. Lecseréltem a fékfolyadékot is, Ferodo racing high performance 5.1-es került bele. A következő a kipufogó lesz. Majd a hátsó fék csere is tervbe van véve.