Blog >> tuning

>> Szervizbatonyo // Alfa 147 JTDm 16v Distinctive // 2018-09-20

A mai napon Manky távfelügyeletével vissza lett töltve a gyári motorvezérlő szoftver a kocsira. Bebizonyosodott, hogy valóban egy kókre szoftver volt rajta, olyan beállításokkal, amik abszolút amatőr készítőre utalnak. Az eredmény: Közvetlenebb gázreakció, 2-3000 fordulat között kisebb tolás, ellenben a kisebb teljesítmény sokkal jobban adagolható, nem csak egy szűk fordulattartományban érződik nagyon erősnek az autó. Nagyon élveztem utána a hazautat, sokkal könnyedebben lehetett vele közlekedni a városi forgalomban.

>> Tuning és extraJani7212 // Alfa Giulia Super 2.2 180Le // 2018-03-21

Hiába igértem meg a feleségemnek, hogy nem fogok mindenfélét megvenni a kocsira, nem tudom betartani :) Megrendeltem az új felniket, nyomtávszélesítőt :) Jövő hét kedden lefóliáztatom a B oszloptól hátrafelé + lakkvédő fóliát kap a küszöb is.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-01-04

Még tavaly vettem egy gyári új légszűrőházat tartalékba a Trencsiknél Tatán. Adták hozzá a V6-osok csövét. Mivel ma lent volt a lökös, kicseréltem ezt is, lett egy kis szívóhangja is a motornak. Régebben már volt ilyenem, akkor visszacseréltem és eladtam a csövet.

>> Tuning és extraShadin (Phœnix) // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-21

Pados mérés majdnem hozta a korábbi PerfExpert-es eredményét.
Hivatalos eredmények:

245LE (180.1KW) @5855giri
389Nm @2999giri


A program tartalmaz egy 100-as alapjárat emelést, gázpedál át van programozva, sokkal jobban reagál, fordulatszám maximuma 6500giri bár ennek nem látszik az értelme, diagramon látszik egy kis anomália 6000-6500 között. A tb nyomás limiter 1,5 bár. Fogyasztás csökkent ~10+%-kal.

:-)

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-11-17

A családi flotta Mitsubishijének légtömegmérő elhalálozása hozzájuttatott az előző légtömegmérő tuning alkalmával kikerült műanyag rács szebb és jobb alternatívájához, a vékony alumínium lemezből készült méhsejt rácshoz. Szerencsére a japán légtömegmérő szűk nyílása mögött jóval nagyobb méretű rács rejtőzködött amiből éppen ki tudtam vágni a Bosch csövébe passzoló darabot. A rácsot az új helyére szorosan sikerült bepasszintani, de a biztonság kedvéért kis tömítő pasztával fixáltam véglegesen. Egy nap száradás után bekerült helyére a tuning légtömegmérőház. Megnyugtató érzés, hogy most már kis ellenállással de laminárisan áramlik a levegő a légtömegmérőben. :O)

>> Tuning és extraShadin (Phœnix) // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-11

PAZ visszakapta a megvételekor rajta lévő holland Squadra tuning cég programját.
Az érték nem hiteles -+10 LE-n belül van, méréskor a fordulatszám eltért 200 giri-vel.

>> Tuning és extramaseRomeo // Alfa 159 1,75 TBi // 2017-08-27

A jofogas.hu oldalon találtam egy garnitúra Giulietta QV 15 küllős (replica) 8*18"-os alu felnit, aminek az ET-je 35-ös volt...
megörültem neki, mert azt gondoltam, hogy "pogácsa" és hosszabb csavarok nélkül is kicsit kintebb kerülhet a felni, a srác miskolci, és mivel Nádudvaron járt, ezért csak addig kellett elmennem megnézni és "rápróbálni" az autóra...

sajnos azonban a nagy fékek miatt, és a felni egyéb paraméterei miatt nem lehet felrakni az én gépemre...
kb. egy 5 mm-es pogácsa kellene alá, akkor elférne a felni a nagy fék mellett, de így sajnos nem fekszik fel... sajnálom, nagyon tetszett volna...

>> Tuning és extrarbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2016-07-28

Tomchip70 fórumtárs segítségét igénybe véve ki lett írva az EGR és kapott egy optimalizálást az autó (1,2-ről 1,4-re emelt turbónyomás és hozzá állított üzemanyag). Sokkal rugalmasabb lett alacsony fordulaton, nem füstöl (ez fontos szempont volt) és nem fogy ki a szuflából fent sem. Kb 160 ló lett így a karámban és 350 nyúlmókus.

Ezek a pluszok elegek voltak ahhoz, hogy (ismét) elinduljak a lejtőn, úgyhogy folytatása következik, 2-3 éven belül 220 ló a cél, füstmentesen, Q2 diffivel és sportfutóművel, valamint komolyabb fékkel.

>> Tuning és extraHaddel // Alfa 159 sw // 2016-09-02

Meglátogattam Mankyt. Már régóta beszéltük ,hogy felrakja nekem a Shadin-féle progit ,mert nagyon állat😃 Most végre oda értem hozzá.Imádom ezt a srácot ,hihetetlen ,hogy fiatal kora ellenére mennyire érti a dolgát, a szoftverek Paganinije ,).
Mentünk tesztkört ,jol ment a Boci ,de nem volt az a voov effektus ,mint amikor a gyári programot alakitottuk át. Manky diagnosztikált ,meg is jegyezte ,szépen alakul minden, a turbó is szépen teszi a dolgát ,geo nincs letapadva,de hát ismer ,nem hagyom ellustulni az autót😃 Kicsit beszélgettünk még,megnéztem az Ő verdáját is,kedvet is kaptam egy állitható futóműhöz..😃 Haza úton kicsit élvezkedtem ,tényleg nagyon jól megy az autó ,de akkor nem nagyon figyeltem a visszapillantó tükröt. Bezzeg másnap ,mikor jöttem kifele Osztrákiába ,akkor feltünt ,hogy padlógáznál rejtözködő üzemmódba vált Boci,fekete füst van utána. Ugyhogy utána nem is nyomtam már neki,mert tök ciki volt,égett a pofám ,hogy tök szép autó ,és füstöl ,mint egy ócska traktor. Ha legközelebb haza megyek ,átvariáljuk ,füstölés alá kell írni.

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-03

Kicsit elégedetlen voltam az autó menettulajdonságaival. Nem is az erejét keveselltem, hanem a gázpedál-karakterisztika volt nagyon nyugger. Letapostam tövig, aztán egy másodpercig gondolkozott, mire elkezdett volna húzni. Megkerestem Manky-t, akiről itt már mindenki ódákat zengett. Elmagyaráztam a problémám, de sok szót nem kellett vesztegetnem, tudja a dolgát. Egy már kipróbált és bevált gázpedál-térképet töltött a gép agyába. Ezen kívül 1-esben és 2-esben is jócskán megemelte a nyomatéklimitet. Padlógáznál szintén emelete a befecskendezett üzemanyag mennyiséget és 1,7-ről 1,8-ra növeltük a turbónyomást, így 170-ről valahova 200 ló körülire nőtt az ereje .
Mintha új autóban ülnék. Letaposom a gázt és a kocsi ugrik, mint egy gazella. Előzésnél nem kell sokat gondolkodni. Eddig 2x is meg kellett gondolnom, hogy bele merjek-e menni egy manőverbe, ha jöttek szembe. Most viszont, ha 200 méternél messzebb van a szembejövő, akkor nem kell izgulni, ki lehet csapni az orrát és csak taposni kell. Az eddigi legjobb dolog, ami ezzel az autóval történt, amióta nálam van...