Blog >> tuning

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2021-04-23

Visszakerült a Wizard kipufogó.
Wizard Exhaust
Kozi’s Garage

>> Tuning és extraLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2020-08-11

Jártunk ma Manky-nál, kapott a gép egy EGR falazást prevencióként, illetve egy szolid írást. A hangolás jól sikerült, koromból nincs sok, viszont harap a vas mint a tanyasi kutya.
A lovak számát 180+-ra saccoltuk, a motor állapota pedig kifejezetten jó (a műszer alapján). Van esély, hogy eddig 136 lóval gazdálkodtam, mivel belga volt alfi, és ott van valami korlát. Mindenesetre szignifikáns a különbség. :D:D:D, hogy miért nem ezzel kezdtem??? nem is értem...
Reggel még kapott egy klímatöltést, mert volt némi hiány.

>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-04-06

Munkahelyem által adódott a lehetőség, hogy elkészítsem az autó alá a nyitott saválló kipufogó rendszer. Cső, ívek és szerszám adott, csak pár kiegészítő kellett. Tömítés, gumitartók és egy toldóbilincs.
Elsőnek leszedtem a gyári rendszert a flexi cső után. Elöl meghagytam a katalizátort, hogy ne üvöltsön és azért valami szűrje a kiáramló kipufogógázt.
Az első csatlakozókarimát plazmával vágtam ki. majd ezután jöhetett a csövezés. Sajnos egyedül voltam, így elég szenvedős volt összeállítani.
Mikor összeállt minden akkor körbevarrtam mindent. Közeledett az este, így próbáltam sietni, hogy össze tudjam rakni még sötétedés előtt.
Sajnos nem lett egy míves munka, de próbának jó lett. A hegesztések jók, leesni nem fog. A hangja is tetszik. Normál használatnál nem üvölt.
Tudom, nem a legszebb és legjobb így, de így sikerült. Amíg nem esik le addig marad alatta :D

>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-03-09

Természetesen elborul az ember agya és "porba" kell rakni a gépet, ha jön a szezon.
Ugye sikerült jó áron szereznem egy komplett TA ültetőszettet. TA sport gátlók Eibach rugókkal.
A rugók le lettek homokolva és porfestve. Részben azért, mert már nem ragyogtak eredeti fényükben, másrészt a fekete rugó=gyári rugó (NKH kedveli ezt):D
Egy jó hosszú nap alatt sikerült kicserélni a rugókat. Először csak úgy voltam, hogy tesztelem milyen lesz az ültetés. De így, 1 napos szerelgetés után úgy érzem, hogy benne marad egy jó darabig. Műszakiig biztos :D
30/30 mm-es az ültetés mértéke. Szerintem ez még nem vészes és talán nem teszi tönkre a gyári gátlókat.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-01-04

Még tavaly vettem egy gyári új légszűrőházat tartalékba a Trencsiknél Tatán. Adták hozzá a V6-osok csövét. Mivel ma lent volt a lökös, kicseréltem ezt is, lett egy kis szívóhangja is a motornak. Régebben már volt ilyenem, akkor visszacseréltem és eladtam a csövet.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-11-17

A családi flotta Mitsubishijének légtömegmérő elhalálozása hozzájuttatott az előző légtömegmérő tuning alkalmával kikerült műanyag rács szebb és jobb alternatívájához, a vékony alumínium lemezből készült méhsejt rácshoz. Szerencsére a japán légtömegmérő szűk nyílása mögött jóval nagyobb méretű rács rejtőzködött amiből éppen ki tudtam vágni a Bosch csövébe passzoló darabot. A rácsot az új helyére szorosan sikerült bepasszintani, de a biztonság kedvéért kis tömítő pasztával fixáltam véglegesen. Egy nap száradás után bekerült helyére a tuning légtömegmérőház. Megnyugtató érzés, hogy most már kis ellenállással de laminárisan áramlik a levegő a légtömegmérőben. :O)

>> Tuning és extramaseRomeo // Alfa 159 1,75 TBi // 2017-08-27

A jofogas.hu oldalon találtam egy garnitúra Giulietta QV 15 küllős (replica) 8*18"-os alu felnit, aminek az ET-je 35-ös volt...
megörültem neki, mert azt gondoltam, hogy "pogácsa" és hosszabb csavarok nélkül is kicsit kintebb kerülhet a felni, a srác miskolci, és mivel Nádudvaron járt, ezért csak addig kellett elmennem megnézni és "rápróbálni" az autóra...

sajnos azonban a nagy fékek miatt, és a felni egyéb paraméterei miatt nem lehet felrakni az én gépemre...
kb. egy 5 mm-es pogácsa kellene alá, akkor elférne a felni a nagy fék mellett, de így sajnos nem fekszik fel... sajnálom, nagyon tetszett volna...

>> Tuning és extrarbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2016-07-28

Tomchip70 fórumtárs segítségét igénybe véve ki lett írva az EGR és kapott egy optimalizálást az autó (1,2-ről 1,4-re emelt turbónyomás és hozzá állított üzemanyag). Sokkal rugalmasabb lett alacsony fordulaton, nem füstöl (ez fontos szempont volt) és nem fogy ki a szuflából fent sem. Kb 160 ló lett így a karámban és 350 nyúlmókus.

Ezek a pluszok elegek voltak ahhoz, hogy (ismét) elinduljak a lejtőn, úgyhogy folytatása következik, 2-3 éven belül 220 ló a cél, füstmentesen, Q2 diffivel és sportfutóművel, valamint komolyabb fékkel.

>> Tuning és extraHaddel // Alfa 159 sw // 2016-09-02

Meglátogattam Mankyt. Már régóta beszéltük ,hogy felrakja nekem a Shadin-féle progit ,mert nagyon állat😃 Most végre oda értem hozzá.Imádom ezt a srácot ,hihetetlen ,hogy fiatal kora ellenére mennyire érti a dolgát, a szoftverek Paganinije ,).
Mentünk tesztkört ,jol ment a Boci ,de nem volt az a voov effektus ,mint amikor a gyári programot alakitottuk át. Manky diagnosztikált ,meg is jegyezte ,szépen alakul minden, a turbó is szépen teszi a dolgát ,geo nincs letapadva,de hát ismer ,nem hagyom ellustulni az autót😃 Kicsit beszélgettünk még,megnéztem az Ő verdáját is,kedvet is kaptam egy állitható futóműhöz..😃 Haza úton kicsit élvezkedtem ,tényleg nagyon jól megy az autó ,de akkor nem nagyon figyeltem a visszapillantó tükröt. Bezzeg másnap ,mikor jöttem kifele Osztrákiába ,akkor feltünt ,hogy padlógáznál rejtözködő üzemmódba vált Boci,fekete füst van utána. Ugyhogy utána nem is nyomtam már neki,mert tök ciki volt,égett a pofám ,hogy tök szép autó ,és füstöl ,mint egy ócska traktor. Ha legközelebb haza megyek ,átvariáljuk ,füstölés alá kell írni.

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-03

Kicsit elégedetlen voltam az autó menettulajdonságaival. Nem is az erejét keveselltem, hanem a gázpedál-karakterisztika volt nagyon nyugger. Letapostam tövig, aztán egy másodpercig gondolkozott, mire elkezdett volna húzni. Megkerestem Manky-t, akiről itt már mindenki ódákat zengett. Elmagyaráztam a problémám, de sok szót nem kellett vesztegetnem, tudja a dolgát. Egy már kipróbált és bevált gázpedál-térképet töltött a gép agyába. Ezen kívül 1-esben és 2-esben is jócskán megemelte a nyomatéklimitet. Padlógáznál szintén emelete a befecskendezett üzemanyag mennyiséget és 1,7-ről 1,8-ra növeltük a turbónyomást, így 170-ről valahova 200 ló körülire nőtt az ereje .
Mintha új autóban ülnék. Letaposom a gázt és a kocsi ugrik, mint egy gazella. Előzésnél nem kell sokat gondolkodni. Eddig 2x is meg kellett gondolnom, hogy bele merjek-e menni egy manőverbe, ha jöttek szembe. Most viszont, ha 200 méternél messzebb van a szembejövő, akkor nem kell izgulni, ki lehet csapni az orrát és csak taposni kell. Az eddigi legjobb dolog, ami ezzel az autóval történt, amióta nálam van...