A családi flotta Mitsubishijének légtömegmérő elhalálozása hozzájuttatott az előző légtömegmérő tuning alkalmával kikerült műanyag rács szebb és jobb alternatívájához, a vékony alumínium lemezből készült méhsejt rácshoz. Szerencsére a japán légtömegmérő szűk nyílása mögött jóval nagyobb méretű rács rejtőzködött amiből éppen ki tudtam vágni a Bosch csövébe passzoló darabot. A rácsot az új helyére szorosan sikerült bepasszintani, de a biztonság kedvéért kis tömítő pasztával fixáltam véglegesen. Egy nap száradás után bekerült helyére a tuning légtömegmérőház. Megnyugtató érzés, hogy most már kis ellenállással de laminárisan áramlik a levegő a légtömegmérőben. :O)
Mivel a légszűrő elötti levegőcső bevált, a következő olcsó, de hatásos tuning, a légtömegmérő átalakítása következett. A műanyag rács és a drótháló feladata a turbulens áramlás "kiegyenesítése". Vannak akik szerint a nagyobb szennyeződésektől védik a légtömegmérőt, amihez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem volt semmi ilyen szennyeződés a rácson fennakadva és egyébként is régen rossz, ha ilyeneket kell megfognia...
Szóval ez a két dolog jókora fojtást visz a szívó részbe, de szerintem csak kevés pozitívumot tesznek. Vannak jobb megoldások, mint a vaskos műanyag rács+ drótháló (pl. a Mitsubishi lemezből készült méhsejt rácsa). Sajnos nem sikerült olyan méhsejt rácsot felkutatni, ezért a sima eltávolítás mellett döntöttem. A tesztút bizonyította, hogy a teljesítmény szempontjából felesleges az a rács meg a drótháló. :)