Blog >> tuning
Túl vagyunk az első fotósorozaton. A képek javában "készülnek" Jövő héten már itt is megmutatom őket. addig is itt egy-két Werk fotó.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040137t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040138t.jpg)
Nem igazán voltam megelégedve a nagyobb főfékhenger és Brembo féknyergek összhangjával, valahogy nem jött az a betonkemény határozott fékhatás amit vártam. Kinti fórumokon az általam etalonnak tartott JungleJuctice 3.7 l V6 Americája vettem az ötletet,hogy a gyári pedálgépet mérlegfékesre alakítsam dupla munkahengerrel. Az első problémát a munkahengerek méretezése okozta. Fastcar kisegített ,hogy hogyan kell kiszámolni, de miután nem volt kedvem a nyergeket szétszedni és azt méricskélni,hogy mennyi fékfolyadék szükséges a dugattyúk mozdításához ezért Kari példáját követve 0.7" és 0,650" munkahengereket választottam, amiket a BP Racing szerzett be a tartályokkal együtt nagyon gyorsan és pontosan. Nagyon kellemes csalódás volt a cég, nem gondoltam volna hogy a telefonon egyeztetett 10nap helyett 7 nap alatt kezembe lesz a csomag. Maga a mérlegfék szerelvény a ködös Albionból érkezett a Motorsport tools-tól . Ők is pontosak gyorsak voltak. A szerkezet összeállítása hamarosan megkezdődik, amiről később írok még.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000039/0000039312t.jpg)
Hát eljött az idő újra lecserélni a kipuffomat. Pontosabban a hátsó dobot. Eddig volt rajta egy amivel vettem az autót, utána kapott egy "újat" ami k.b. egy éves volt, és mai napig az van rajta. kicsit meguntam azt a kétcsüvű akármit, meg nem is tetszik az elhelyezkedése, rászántam magam hogy vegyek egy újat. Mindigis tetszettek nekem azok az imprezás, skyline-os, suprás kipuffok, hát akkor miért ne lehetne nekem is?? Így vettem. Állitólag Tenzo R, de tanusítani nemtudom, mert nincs ráírva semmi. De mind1. Majd ha a verdán lessz, jön hang is. Remélem jó lessz a hangja :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035498t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035499t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035500t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035501t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035502t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035503t.jpg)
...szóval szép a cucc, még a 17 éves szűz lányok is utánafordulnak, de ők sem tudják, hogy a plusz kilókat bizony nem bírják kiemelni a gyári teleszkópok.
Jó, egyébként is erőtlenek már kissé, télen birkózni kell a csomitér ajtóval, de hát 13 év, az 13 év.
Viszont keresgéltem, és kiderült, hogy az Audi A6 97-00 teleszkópja minden méretében, és a csatlakozófejekben is megegyezik az Alfáéval, viszont 200 N-al többet tol.
Egy próbát megér, gondoltam, és nekiálltam a cserének...ami nem egyszerű dolog, mert ha igazán hozzá akar férni az ember, a legjobb, ha befekszik a csomagtartóba. Érdemes egyedül végezni a dolgot, mert erősen tekintélyromboló látvány, ahogy az ember fetreng a hombárban, de egyúttal a veszélyt is az egyedüllét jelenti, mert ha nem támasztjuk ki alaposan a tetőt, az első nehezen kioperált teleszkóppal a kezünkben könnyen zárt osztályon találhatjuk magunkat. Aztán ha nincs senki sem hallótávolságban...
Mindenesetre a plusz 40 kg pont elegendőnek bizonyul a Lester esetében, Gombnyomásra pár centit elemelkedik a tető, de nem csapódik fel. 20-25 cm nyitás körül viszont felhúzza, és stabilan tart.
Hát ez nagyszerű :)
Az előző, fekete fenekére évekig keresgéltem EGY bizonyos szárnyat, amit annó egy fényképen láttam.
Persze nem találtam sehol.
Az Autoplasztika gyártott volna hasonlót, félbevágott, megtoldott M3-as kamei-ből, de sosem vágtam bele.
Most, hogy öreg és konzervatív lettem, nem hajtottam a dolgot, míg...
...míg meg nem láttam egy hirdetést, itt, az oldalon.
Nézegettem, rágódtam, aztán döntöttem.
Köszönöm Alfarin ;-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000030/0000030916t.jpg)
Régen voltam már autós jellegű nagyobb találkozón, nagyon szerettem volna már részt venni egyen. Ezen a hétvégén a Velencei tónál egy többnapos rendezvényt tartanak, gondoltam nem lesz rossz, nézzük meg. Zsé-vel megdumáltunk, hogy odaautózunk. Nos, bár ne tettük volna... Maga a helyszin nem volt rossz, de a szervezés kritikán aluli, színvonaltalan volt, így néhány óra elteltével távoztunk. Egy kezemen megtudom számolni, hogy hány olyan átépített autó volt ott, ami említésre méltó. Legközelebb jobban megnézzük, hogy hova megyünk.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026399t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026400t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026595t.jpg)
Sok álmatlan éjszaka és fejtörés után döntöttem el, hogy "szaporítom a ménest" mivel az eltelt egy év alatt hozzászoktam a 150 lóhoz és hajtott a kíváncsiság még mennyit lehet kihozni a Mjet-ből! Egy állítható, távirányítóval ki-bekapcsolható Powertuning box mellett döntöttem!
A beszerelés nem túl bonyolult a rail-szenzorra kell rákötni az igényes kidolgozású kis aludobozka csatlakozóját majd a kábelek elvezetése és rögzítése következett! Mivel a box állítócsavarja elég mélyen van ezért az egyszerűbb szerelhetőség kedvéért jobbnak láttam ha nem fixen rögzítem a dobozt hanem egy rozsdamentes acéllemezből készített konzol tartja majd, így bármikor könnyen kivehető, állítható!
A próba során kiderült, hogy az előre beállított teljesítménytöbblet elég kevés (épp arra elegendő, hogy a bekapcsolt klíma által "felfalt" teljesítményt pótolja ezért finoman feljebb tekertem a potit lesz ami lesz alapon! Na így már kezd elszabadulni a pokol sokal jobban húz elsősorban alacsony fordulaton bődületes többletteljesítmény jut a hajtott kerekekre!
U.i.: Sajna van egy rossz előjel nem bírja a kuplung a nyomatéktöbbletet inkább megcsúszik 5-6.-ban megvan az újabb projekt!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024907t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024908t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024909t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024910t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024911t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024912t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025127t.jpg)
Az előző 156-om mintájára megcsináltam a hátsó lámpák "sötétítését" de mivel a mostani lámpafestékek hajlamosak a mattulásra ezért úgy döntöttem belülről esek neki. A munka legnehezebb része a lámpák szétfűrészelése 3(!) óráig tartott fűrészlap, tapétavágó segítségével utána következett a festés végül spec ragasztó+tömítőmasszával a búrák visszaragasztása.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018704t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018705t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018706t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018707t.jpg)
Felni: a MAK felnik lehet, hogy erősek, de szerintem nem GTV-re valók, lehet, hogy egy 156- vagy 147-tulaj jobban értékelné, nekem nem jön be, ennyi. A gyári 16os felnik tetszenek, de a pénz jól jönne, meghirdettem 65ért, ha soknak ítélik 4 frissen festett Alfa-felniért, akkor örömmel viseli majd a kocsim. Miki Sienája nagyon tetszik, de én 18"-t nem vállalnék be, max 17, max jövőre, vagy utána...
Kipufogó: marad a sima egy db vég. A 2szer 2es tuningvég menjen a Corsára:)) Bár jól mutat és valószínűleg jól is szól, de nekem tetszik, hogy gyári a vége, nem feltűnő, nem hivalkodó.
Zene: zavar kicsit a mélyláda hiánya, a 45ösben hamar megszoktam a jót:) Mondta az előző tulaj, hogy jól szól, nem is rossz, de fura, hogy "nincs" mély...
Fólia: van rajta elöl-hátul, nem tudom mit szólnak hozzá a rend őrei és a műszaki vizsgaállomás tisztes alkalmazottjai...
Bőr: ápolni kell, s fogom is. Panaszoltam, hogy vannak repedések, erre egy Ferrari tulaj (360Modena) aszonta, hogy attól lesz csak patinás:)) És ez a bőr 20év múlva is bőr lesz és gyönyörű az így is, pont olyan hurkákkal, mint a Ferkában. Ámen:)
Faceliftesítés: szerencsére a scudetto, a bőrülések és a kormány már a ráncfelvarrt verzióból van, ezeket a dolgokat magam is cseréltem volna szép lassan, lehetőségeimhez mérten, így nagyon örülök, hogy adottak eleve. Köszönöm a korábbi tulajoknak:)
Más: - fabetét ki, esteleg küszöbök, alsó csík körbe színrefúj, bár így eredeti...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018608t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018609t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018610t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018611t.jpg)
16 coll,felni,CONTINENTAL,205/55R16 gumikkal szerelve.