Mutasd

>> Esemény2015-12-29

Úgy néz ki ennyi volt. Ma felpakolták és elvitték az Americát, az új tulaj befejezi és ha sikerül neki SP-rendszámmal láthatjuk talán viszont. Igazából 1-2 évet mentem csak vele, de nagyon szerettem. Amikor az átalakítást elkezdtem nem sok mindent tudtam, mostanra egészen beletanultam sok dologba. És bár bánom,hogy nem én fejezem be,mert kevés hiányzott már, ugyanakkor van úgy hogy jön egy olyan lehetőség amit nem szabad kihagyni. És nekem jött, viszont ez azt jelentette,hogy a 75nek mennie kellett. Szomorú voltam amikor kihúztam a garázsból,de örülök,ha arra gondolok,hogy 4 év garázs fogság után lehet újra száguldani fog, igaz már nem velem. Viszlát Asszonyom, örültem,hogy megismertem.

 
>> Tuning és extra2015-01-18

A szabadnapjaim nem úgy alakulnak ahogy szerettem volna,de így is szakítottam pár órát,hogy a tengelyeket bepróbáljam a helyükre. Nos alapvetően nincs is gond velük, némi sorjázás és egy kis javítás szükséges. A menetes végen, újra át kell vágni a menetet,mert ez a késsel vágott nem túl jó (nehezen kap rá a csavar). A mozgatáshoz szükséges tárcsákhoz vettem 80mm hosszú 4es csavarokat amik a távtartók szerepét játsszák majd ezeknek a helyét ki kellett mélyítenem a tárcsákon. Az első próba után belőttem a csavarok végleges hosszát, valamint konstatáltam,hogy a 6.-os pillangó házából, ahol eredetileg egy TPS szenzor volt le kell csiszolni, mert a távtartók alja elakad benne. Az elgondolásom eddig működik jó lenne,ha így is maradna.A következő lépés a visszahúzó rugók elhelyezése valamint a vákuum kiállások elkészítése, továbbá találnom kell minél laposabb fejű 4es csavarokat a pillangó lapkák rögzítéséhez.
Ezenkívül megvettem végre az új kuplung munkahengereket és kuplungcsövet valamint egy gázbovdent, amit valószínűleg le kell rövidítenem.

 
>> Tuning és extra2015-01-17

Az első összeállításnál az eredeti tengelyeket csövekkel toldva akartam összekötni, ami akár működhetett volna,de mégse. Kicsit lötyögős érzés volt és a pillangókat sem lehetett 100% pontossággal összehangolni. Így döntöttem amellett hogy legyártatom a tengelyeket egyben. A Sin Us Kft-től rendeltem sárgaréz rudakat és a többi az esztergályos feladata volt. :) Ehhez közben a mozgató mechanikát is el kezdtem készíteni, aminek az alap ötletét a Jenvey dupla bovdenes mozgatója adta, ami nálam simán gömbfejekkel kapcsolódik majd. A képeken a kész tengelyek és mozgatáshoz szükséges tárcsák látszanak.

 
>> Tuning és extra2014-08-09

Szépen halad a hengerenkénti pillangó projekt. Az eredetit feldaraboltam szétszedtem, most az esztergályosnál készül a tengelyek toldása. Egy próbára felkerültek, ha hozzáképzelem a tűtéket és a tiszta motorteret színtiszta autóspornó... :)
Az ITB kialakításhoz hozzá kell igazítani az üzemanyag hidat. Lehetne csillió dollárokért venni szépen eloxált (általában kínai) alu üzemanyaghidakat, de itt most a költségek alacsonyan tartása miatt az otthoni cuccokból hozzuk ki amit lehet. Így kerül felhasználásra a másik 2 V6 üzemanyag hídja ( a 75 már-már műalkotás szintű hullámos hídját vétek lenne szétvágni). Szóval a két egy egyenes hidak végét levágtam, mert nem gyári nyomásszabályzóval fog dolgozni, és rendeltem 4 hegeszthető AN6 csatit, amit hegesztési ismeretek és AWI gép hiányában a proexnél hegesztettek rá kemény 3000Ft.-ért. :) Azért hogy ne legyen ilyen ótvar, még egy kis felületkezelést kap mielőtt beszerelem.

A műszerfal is elkészült, már csak a műszerek világításának bekötése van hátra. Sajnos a mechanikus olajnyomásmérő amerikai colos menettek van, szóval oda még egy átalakítónak készülnie kell.

>> Tuning és extra2014-07-15

Szóval mostanában az újra lábra állításon dolgoztam javában, az üzemanyag rendszer alu csövekből dash fittingekkel nagyjából összeállt, a kábelezés a gotech-hez az önindítóhoz,az AChoz és a világítás egyes részeihez kész. Ami hiányzik még az irányjelző , a műszerek, a ventilátor bekötése valamint a tankra 2 plusz fitting hegesztése. És akkor a kompresszor... szétszedve várja,hogy az új cuccokkal összerakjam,de ahogy rakosgatom ide oda keresem a helyét, valahogy nem annyira találom. Viszont az alfagtv6.com-ot böngészve low cost ITB építést találtam. Régebben én is szerettem volna, de az AHMotorsport 1500GBP+áfa ára kicsit (nagyon) kedvemet szegte. Itt a fórumon viszont bmw k75 és triumph daytona és speed triple fojtószelepeket alakítottak át. Hát rákerestem az ebayen és 17e/sorért lehetett lőni, de a szerencse rám kacsintott és nagyjából és kikiáltási áron (1GBP) vittem darabját a pillangósoroknak amik ma megérkeztek és miután nem bírtam magammal az elsőt feldaraboltam és V6 turbo szívócsöveivel és 164 V6 24 gumi torkaival felpróbáltam. Nos, a helyzet az,hogy gyakorlatilag a tengelyt kell összekötni újra a fojtószeleppotinak új helyet csinálni és kb kész. Ami még készült a fittingekkel megtámogatott üzemanyagszűrő és tank elhelyezése.

 
>> Tuning és extra2014-03-21

Ma megérkezett az üzemanyag rendszer első adagja. Autobahn88 fittingek AN6 méretben és 10m 3/8" alumínium üzemanyagcső. Ez az első adag, a motortérbe szükséges adag hamarosan érkezik, szóval alakulni kezd ez is. Az AC még kérdéses,hogy megúszta-e a 2 év állást. Az egyik felem reméli,hogy megúszta és nem kell további kiadással nyújtani a feltámasztást, a másik reméli,hogy kuka, és jöhet egy nagyobb erősebb Walbro, amit Kovács Szabi barátom (Stefan Zorst Racing) ajánlott tényleg különlegesen akciós áron :)

A fékrendszer időközben le lett légtelenítve, és bár nem tűnik rossznak,de egy álló kocsin nehéz tesztelni.

>> Tuning és extra2013-12-12

Bár úgy néz ki a blog alapján mintha állna a project ez azonban nem teljesen igaz. Nyár óta helyére került a váltó, kardán.Immár szivárgásmentes a fékrendszer,de a teljes légtelenítés hátra van. Az ülésem szintén végleges helyen van.
Az újdonságok közt a műszerezettség teljes cseréje ami során a korábbi "diszkós" Pilot műszereket cseréltem le az Auto Metet Ultra Lite 2 5/8" műszereikre, ahol a két hőmérő jeladós, míg az olajnyomásmérő mechanikus.
Cserére kerülnek a vízcsövek is, amit egy nem teljesen típusspecifikus szett ugyanis SZ-hez készült,de mint tudjuk az SZ egy átöltöztetett 75 V6 :) Tehát jó lesz. Ja és elég kellemes áron került beszerzésre.

 
>> Tuning és extra2012-05-12

Hátsó fékről legutóbb akkor írtam amikor úgy gondoltam,hogy a régi első nyergek felférnek.Legyártottam a konzolt, de amíg a jobb oldalon jó lett addig a váltó bal oldalához egyszerűen nem lehet olyan konzolt gyártani amihez a gyári első brembo nyereg felmegy. Hát ez van ilyen ez a pop szakma, találtam willwood nyerget ami jó lenne,de a nyereg+ tárcsa kb 800USD lenne..ez elég sok, akkor inkább ha nagyon kevés lesz a hátsó fék, akkor kirakom a kerekekhez a brembokat. Szóval így történt hogy elmentem az O-Ring Kft-hez bevásároltam O gyűrűket és porvédőket és felújítottam a gyári hátsó nyergeket.

 
>> Tuning és extra2012-05-03

Elkészült a gyári pedálzat szervó mentesített mérlegfék rendszere, így állíthatom a fékerőt belülről a két tengely közt.
És bár lassan,de körvonalazódik a kompresszor helye is.

>> Tuning és extra2012-01-27

Mielőtt a kompresszor a helyére kerülne, használt darabról lévén szó, szeretném felújítani, noha semmi lógás nem látszott/érződött rajta. Mégis ha már egyszer majd nagy neheze felkerül, egy jó ideig nem szeretném leszedni :) A snout-ot pár csavar és az olaj előzetes leeresztése után simán le lehet emelni. Sajnos ugyanez a szíjtárcsáról nem mondható el, ha hinni lehet a fórumoknak, akkor ehhez célszerszám kell, a sima csapágy lehúzó nem segít. :( A szerszám maga egyszerű, úgyhogy ezt magam készítem majd el. A rotorokat kis feszegetéssel simán ki lehet emelni a házból és nagyjából kész is. A házat minden külsőségtől lepucoltam, hogy alapos takarítás után új színben tündökölhessen. A felújító szettet megrendeltem, komoly 13000Ft-os költség :) A első két képen a kompresszor fő darabjai, a harmadik képen a potenciális tuning lehetősége látszik.