Blog >> manky

>> Tuning és extraLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2020-08-11

Jártunk ma Manky-nál, kapott a gép egy EGR falazást prevencióként, illetve egy szolid írást. A hangolás jól sikerült, koromból nincs sok, viszont harap a vas mint a tanyasi kutya.
A lovak számát 180+-ra saccoltuk, a motor állapota pedig kifejezetten jó (a műszer alapján). Van esély, hogy eddig 136 lóval gazdálkodtam, mivel belga volt alfi, és ott van valami korlát. Mindenesetre szignifikáns a különbség. :D:D:D, hogy miért nem ezzel kezdtem??? nem is értem...
Reggel még kapott egy klímatöltést, mert volt némi hiány.

In medias res:

Csöri azt mondta, hogy a tisztítás óta láthatóan nincs leragadva a geo, viszont mivel a táblán 1.6 bar nyomásnál már tiltás van, részterhelésen pedig nagyon ritkán bedobja a motorkontrollfaliórát, és ennek ellenére jobb megoldás lenne egy új turbo, mivel ennek nem lóg a tengelye, és más baja sincsen, ha már úgy van, hogy vinném Mankyhoz íratni, írjuk meg a táblát 2 barig, annyit ki kellene bírnia amúgy is.

*újraolvasva is szép ez a mondat, ha valakinek sikerül elsőre megértenie, jár a keksz!

Szóval elmentem, kidiagoltuk, az alapján sem kerek a geo, de nem nagy a vész. Írjuk meg...

Kéreseim: magasabb alapjárat (850-900-ra), EGR OFF, picit több erő, és ha lehet akkor nézzük meg, hogy tilt-e így is.

Kaptam még egy 5%-ig visszaszabályozós geot (gyárilag 16%-ig nyit vissza), meg egy másik gázpedál mapot, illetve a gyári 1.25 helyett 1.5 kért töltőnyomást.

Ákos nem igazán hitt benne, hogy jó lesz, de már amikor elindultunk látszott, hogy nem lesz gond. (PERSZE ÉN VÉGIG HITTEM BENNE, HOGY KURVAJÓ LESZ:))

Mivel tesztelve lett és simán 1.6- max 1.75-öt tölt (lehet, hogy a geo szabályozás állítása segített), mértünk egyet rajta fékpadon.

Az eredmény 175 ló, és 428 newtonméter. Hibakód nuku.

Nagyon pici füst van, kb. amennyi gyárilag volt.

Nagyon megérte, jól megy.

Hosszútávú tapasztalataim majd lesznek, de eddig mindenkinek pozitív az is :)

Hazafelé az m7-esen alaposan ki lett próbálva, simán megy 120-130-at ;)

Km.óra: 280.000

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-09-04

Alapvetően régóta zavar, hogy bizonyos körülmények között az alig látható és a nagyobb pamacs közötti füsteregetésre képes a gép. Manky sokat javított az alapfelálláson, de mégiscsak egy más által megírt programot reszelt. Így megkérdeztem tőle, hogy lehetséges-e, elegendően erős, de füstmentes autót kihozni a gyárilag 210 lovas, DPF-mentes 2.4-ből. Azt mondta lehetséges, de offoljuk az EGR-t. Ezt megtette Élő Lajos pénteken, majd vasárnap délutánra lebeszéltem Mankyval a tuningolást. Első körben küldött egy alap progit, DPF, EGR és lapátok kiiktatásával. Evvel minden rendben volt, látható füst nélkül, de jelentősen gyengébben. Azután jött pár kör, a megírt program és a végleges között. Most alapvetően füstmentes, majd még jobban letesztelem, de tükörből nem látható semmilyen körülmények között. (Próbáltam azokat, amikre emlékeztem.) Az erő is megmaradt érzetre, még majd lemérem. Aztán meglátjuk kell-e még reszelni. Magasabb fordulaton lehet még kicsit okosítani, de így is a számítások szerint közel 500Nm gyepálja a hajtásláncot. Eddig nagyon tetszik az eredmény. A feltöltést és a diagot én végeztem, aztán megpróbáltam elmondani a mesternek, Manky adta a szakértelmet.

>> Tuning és extraPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2016-07-07

Az egr mizéria végső megoldás számomra, a ledugózott egr szelep lett, amit Manky segítségével lett kiírva a rendszerből. Ha már nála volt a gyári progi, kicsit bele is nyúlt, mivel nagyon ajánlotta. Tényleg kegyetlen jó lett, nem bántam meg. összegezve: rángatás nincs (nincs mitől), teljesítmény kiváló! A segítségemre ISMÉT Sahdin159 volt a program leszedésben, és fel flashelésben., akinek megint nagyon köszönöm!