Blog >> izzító
Télen nulla fok környékén már nehezen tartotta meg az alapjáratot, csak 500as fordulaton járt a motor 2-3 mp-ig, és ezt úgy általában ötször el kellett játszani, mire hatodjára elindult rendesen.
Hibakód volt az 'izzitás alacsony jel', úgy hogy kapott új relét, de nem az volt a gond mivel ugyanúgy indult.
Kicseréltem a legtömeg mérőt, mivel az is hiba volt az agyában, bár erre azt az infót kaptam hogy az sok mindentől kiírhatja. Most bent egy teljesen ugyan olyan Bosch legtömeg mérő (bontott), és indul rendesen ahogy kell neki ugyan olyan időben hosszabb állás után.
Elkezdem leírni, mert mire a végére jutok elfelejtem a részleteket.
A hátsó fékbetét garnitúrát már kb. két hónapja megrendeltem, a többit a múlthéten.
Végül is nem hagyott nyugodni, hogy némileg csámpás szűrőt raktam be olajcserekor, ezért ezt most szombaton kicseráltem, de már nem filtront, hanem bosch került bele.
Ami még várat magára:
Előlre Textar Pro tárcsákat vettem bevonatoltak, nem mintha agyon koptak volna a másikak, csak már zavaró számomra a zúgásuk fékezésnél. Betétek is újra Textar, Jól fog az ABE, nem is visítós, de ahogy porzik beleég az alufelni lakkozásába, és csúnyán be is sargul a lakkozás, ez a világos téli kerekeknél látványos. A hátsó tárcsák nagyon jól bírják, ezeket még mindíg nem cserélem...
Illetve vettem még 4db izzítógyertyát, csak hogy egyformák legyenek.
Jelenleg 1db Beru, 1db Febi, 2db NGK van bent. (megkezdtem a cseréjüket, de majd részletesebben kifejtem egy következő blogban képekkel)
Jött egy üzenet a műszerfalon, miszerint valamelyik izzító gyertya megadta magát. Kimérés után az egynek volt megemelkedve az ellenállása 15Ohm-ra, ezt kivéve látom, hogy Beru, az-az ott még nem cseréltem mióta meg van az autó. Kapott a helyére NGK-t.
Most már minden rendben :)
Bejöttek a melegebb reggelek, és a TD ahelyett hogy könnyebben indult volna, egyre nyögősebben kelt életre reggelente.
Cseréltem gázolajszűrőt, légszűrőt, kimértem az izzítógyertyákat. Jónak tűntek, kivéve egyet, annak 14 ohm volt az ellenállása. A többinek kb 4.
Na gondoltam mielőtt para van, hogy kompresszió, porlasztó, nagygenerál, cseréljük csak ki.
Rendeltem NGK gyertyát, felhívtam a szerelőt, hogy nem lehetne e még ma :-)
Kicserélte hamar, és kipróbálta a régieket direktben akksiról (innen is köszönet neki az alaposságáért). Alig izzogattak. Szóval nem minden az ellenállás, mind a 4 kuka volt teljesen.
Csoda, hogy télen boldogultunk vele :-) Kompresszió baja tuti nincs ha így beindult.
És igen, most jó. Pöcc-röf.
Épphogy kicseréltem a rossz izzító gyertyát, erre két napra rá már megint villogott a visszajelzés. Ma volt rá egy kis időm és rámértem, hát elszállt egy másik gyertya is, úgy látszik egyszerre cserélhették őket. és sorba döglenek meg. Már csak egyet nem cseréltem ki. Ismét NGK-t vettem.
Rendeltem izzítógyertyát FEBI-t, boltba kibontottam és már ott széthullott, ilyet még nem is láttam, a közepe egyszerűen kicsúszott a házából.
Cserének csak NGK-juk volt, nem akartam várni még holnapig, így elhoztam azt.
2011.09.27 / 107587km. Ma cserélve lett mind a 4 izzítógyertya. A hibajelzés megszűnt. Tárolt hiba törölve. A 4 közül egy teljesen KO volt, egy még langyított, de már nem sok volt neki hátra. Ezért úgy döntöttem hogy mind a négy cserére érett. Gyári izzító gyertyák kerültek bele.
Ma kicseréltem a stabilizátor kart a jobb elején, alulról az anyát könnyen lehajtottam, felül sajnos nem volt ilyen egyszerű mert rögzíteni csak imbusz kulccsal lehetett ami meg is forgott a csavarban, így maradt a fúrógép. Az összeszerelés már könnyen ment, főleg hogy a rögzítést villáskulccsal lehetett megoldani és krovával húztam meg az anyákat
Cserére került a váltó felől második izzító gyertya is. Mérésnél ott volt eltérés az ellenállásban. Amin meglepődtem, hogy 9-es kulcs kellett hozzá, ezt is krovával oldottam meg, de ha a váltótól a 4 gyertyát kellett volna cserélnem akkor már bajba lettem volna, mert nem fér oda a krova fej... Beru volt benne, és Febi-re lett cserélve.
Lengéscsillapító csere majd később.
Hazafele jövet pedig jó tapasztalatok, miszerint megszűnt a kopogó hang :))