Tagok >> Kristyon >> Spider / GTV 916 >> Blog
- Típus:Spider / GTV 916
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:Piros-fekete
Ma még gurultam egyet a benzinkútig, meg vissza, oda fele a tetőt is lenyitottam.
A középkonzolon az órák bepárásodtak, ezeknek már annyira nem tetszik a hideg, egyébként kabátban sapkában elviselhető volt, még esetleg sállal, meg kesztyűvel komfortosabb lett volna a kocsikázás...
Töltöttem bele még némi téli szélvédőmosó folyadékot, meg spricceltem is ki egy kicsit, hogy biztosan ne legyen elfagyás.
Lekötöttem az akku sarukat, és letakartam. Kézifék kiengedve, téglával a kerék megtámaszva, így várja a tavaszt. :)
11.18. update:
Felnyomattam a kerekeket 3bar-ra, és résnyire megnyitottam az ablakokat...
11.27. update:
Sikerült teríteni alá fóliát. Nem mozgattam meg az autót, és hagytam kiszellőzésre is lehetőséget...
Pánik elrakás volt. Reggel elkezdett havazni, ezért hamar kivittem a helyére az autót. Így most se lemosva, se letakarva nincs. Fóliát is akarok még teríteni alá, de így hogy poros, vizes, ez is elmaradt...
Jut eszembe, még tele is kéne tankolni leállás előtt.
Legalább tudtam értelmesnek mondható képeket csinálni ezekkel a kerekekkel :)
Ha már a 147-ről lekerültek a nyári kerekek, felraktam a Spider-re. Kikerült némi nyomtávszélesítő is :)
Hát, na, szerintem jól áll neki :)
A helye, mondhani elkészült, és ha minden jól megy, akkor holnap már elrakom pihenni is...
3023Km került bele a nyáron...
Pár hete elköszönt a csomagtér visszajelzés, elkezdtem kutatni, mi lehet az oka, átvezető kábel nincs megtörve, mikrokapcsoló a zárban kattog. A stekkert széthúzva, itt rövidrezárva működik. A kapcsolóra rámérve, viszont ez nem működik. A zárat kivettem, a mikrokapcsoló roncsolás mentesen nem szétszedhető, és ráadásna úgy van felszegecselve. Körbe kocogtattam, és jobb híján wd40-el megfújkodtam, így magához tért. Frankón működik, remélem jó sokáig még :)
Úgy kezdődött, hogy jó lenne egy rádió, amin van telefon kihangosítás, meg az sem hátrány, ha USB is van rajta. Ki is néztem egy Sony DSX-GS80 fejegységet, meg is kérdeztem az egyik barátomat, aki korábban jó sokáig nagy Sony-s volt, de hamar lebeszélt róla, és Kenwoodot ajánlott. Azt mondja, már ő is áttért erre :) Így nem is vettem fejegységet, hanem a 147-ből kivettem, és ezt építettem be. Már jól is szólt, meg szépen, de a hátsó hangszóróval csak nem tudtam kibékülni, és ezen a fejegységen nincsen olyan opció, hogy a hátsó kimenetek subnak legyenek használva. Van kimondott sub kimenete, de nem erősített, és így csak-csak keveseltem a mély hangokat. Ja a kinézett Sony-n lett volna ilyen (10. kép).
Én kinéztem egy jó kis mélynyomót a gyári hangszóró helyére, a barátom pedig ajálnott egy jó kis erősítőt hozzá, így állt össze a kis csomag:
A rádióhoz egy beépítő keret, hogy ott is normálisan nézzen ki. Tápkábelek, biztosíték, (banándugók, amiket végül nem is tudtam felhasználni), saruk a tápkábelek végére, egy 1m RCA kábel, ami épphogy elég lett. Egy erősítő, és a meghajtandó hangszóró. Hangszóró vezetéket nem kellett vennem mert az volt itthon, aztán jöhetett a beépítés. Még be sem állítottam rendesen, meg kb. csak behányva van, de már most sokkal jobb a hangzás, főleg, hogy megjöttek a mély hangok is. Az USB csatlakozó a hamutál alatt kapott helyet. Ehhez a rádióhoz azt is meg kell oldani, hogy csak akkor menjen ki az antenna, ha valóban rádiót halgatok. A korábbi Sony-nál elég volt a TA funkciót kikapcsolni a mentett rádióállomásoknál, és akkor csak a rádió halgatásnál tolta ki az antennát. Vezetéket már előkészítettem hozzá, már csak egy kapcsoló kell a végére.
A hangszóróra rá lehet némileg erőszakolni a rácsot, de rezgett rajta, ezért inkább levettem...
Porszívózás is ráfért volna az autóra, de sajnos nem volt nálam a porszívó...
Mivel csak egy darab kulcsot kaptam az autóhoz, úgy gondoltam, jó ha beszerzek valami távnyitót hozzá. Így lett kettő darab távirányítóm, és nem mellesleg még mobilról is lehet nyitni, zárni. Motorindítást, meg egyéb marhaságokat nem akartam ozzá, ezért egy nagyon olcsó cuccot vettem. Amit bekötöttem: Nyit, Záz, Nyitja a csomagtartó ajtaját és villogtatja az indexeket, nyitásnál zárásnál, és zárás után villogtatja a riasztónak a visszajelző ledjét, mert erre kötöttem rá. Tudná az ablakfelhúzást is, meg szirénára is lehetne kötni, de ezeket inkább mellőztem. Az antenna vezetékét, majd lehet meghoszabbítom, mert csak 5-6méteres közelből veszi a jelet, nem mintha nem lenne elég, de ha már azt írta, hogy harminc-nyolcvan méter a hatótáv...
Közben belekukkantottam a gyári riasztóba is, gondoltam ennek a sziénáját felhasználom, de végül is nem kell. A belső akksiját kiszereltem keveseltem a 8.5V-ot rajta, aztán, hogy csak azért van lemerülve, mert ki is van kapcsolva a riasztó, vagy mert a huszonhét év alatt csak elfáradhatott, azt nem tudom.
A központi zár vezérléshez a balos ajtóba menő kábelkorbácson találtam jel vezetékeket. Állandó áramot az ablakemelő vezérlő egységéről vettem, csomagtér nyitáshoz a kesztyűtartóban lévő gombról vettem a jelet. Index villogtatáshoz, meg a index relé lábait használtam fel... Egyszrű bekötés, csak rá ment a délutánom, de megérte :)
Ui.: Figyelmesebben elolvasva a kezelési útmutatóját, kettő darab 2016 jelölésű elem való a távirányítóba, én meg egy darab 2032 elemt raktam bele, ezt ma kicseréltem a leírtaknak megfelelően. A led erősebben világít a távirányítón, és a hatótáv is növekedett kb. 8-10m-re. Meghosszabbítottam az antenna vezetékét is, és felengedtem az A oszlop tetejéig ezzel nyertem még 7-8 métert. Mobiltelefonról változatlanul 5-6 méteren bellül veszi csak a jelet, ez mondjuk nem is baj, ez úgy is csak vészhelyzetben kellene, ha véletlenül be lenne zárva a kulcs a kocsiba.
Rendeltem 10db piros, és 10db sárga ledet, pótféklámpába a rizsszem izzók helyére. A pirosat tudtam, hogy jó, de kiváncsi voltam milyen a sárgával, végül is közelebb áll a hagyományos izzóhoz a színe, és a sárga nyert. 5. 6. képen balról 3db hagyományos, majd 2db sárga és 2db piros. A pirossal határozottabban pirosabb a színe a lámpának, de a sárgával eredetibb. A pótféklámpa érdekesen jött ki, a bal oldalon a tőcsavar jött ki a lámpatestből a jobb oldalon rendesen az anya tekeredett le. Eléggé oxidosak voltak az érintkezési felületek, ezt kontakt szprével kezeltem. A középső izzó már rendesen meg volt feketedve, valószínűleg már nem sokáig húzta volna. A ledek nem fértek be alapból a búra furataiba, ezt egy picit fel kellett bővíteni...
A középső hangszórót sikerült felújítatni, ma kaptam vissza. Mondjuk, hogy most bejáratós, de már így is nagyon jól szól.
Lényegesen nehezebben jött kifele, mint a 147, bármelyik szondája is. Könnyedén megmozdult, aztán csak lefordult róla a villáskulcs, és végül csőfogóval hajtottam ki. Az új némileg eltér kialakításban, remélem nem befolyásolja a helyes működést. Jó hosszú kanóca van, de azért sikerült eligazgatni, hogy a váltórudazat se sikálja. Check engine nem világított, de be volt tárolva a lambda hiba, a törlés után már nem jött vissza. Aztán a diag írt minden félét, Alsó határ, Dús, Szegény. Remélhetőleg más tennivaló nincsen vele, majd a későbbiekben még ránézek...
Úgy fest, legalább is remélem, hogy a 147 fázisérzékelőjének nem véletlenül volt másmilyen a stekkere is. A 147-én 5V-ot mértem, a spiderben, 12V-ot a jel vezetéken. Bár ekkorra már eldobta magát a spiderben a szenzor. Az újra meg nem mértem rá.
Kapott új gyertyákat is.
Elmentem vele próbakörre, cserébe jól megszivatott...
Enyhe emelkedőn álltam meg vele, és mikor indultam volna hazafelé, szépen be is indult, ahogy az a nagykönyvben írott, és mire bekötöttem volna magam, leállt. Próbáltam újraindítani, AC zúg (az hirtelen fel sem tűnt, hogy nem szörcsög) indítózok, röffen egyet, aztán leáll. A szintjelző szerint, üzemanyag még van benne (ki akartam használni belőle rendesen, mert kb. két éves benya van benne). Hirtelen a holtpont jeladóra gondoltam, mert nem láttam megmozdulni a fordulatszám márő mutatóját, ezért nem mertem legurulni vele az úttestre sem, hogy egyenesbe legyen. Apukámmal utánam hozattam a táblagépet, hibakódot olvasni (innen is nagy köszönet érte.) Hibának csak a fázisérzékelő volt bent, meg egy lambdaszonda hiba, a fázisérzékelő is csak azért, mert még nem töröltem a csere után. Ezek nem indolkolták, hogy nem indul, és diagnosztika alatt látszott, hogy van motorfordulat. Így le lett gurítva egyenesre az autó, és be is indult. A benzinkút tizenkét kilóméterre, simán kibírta addig, menet közben egy rövid időre felvillant a sárga lámpa is, de a kúthoz érve kialudt. 56L-t sikerült beletankolni. Szerintem egyáltalánn nem indokolt, hogy ebben az esetben az enyhe lejtőn ne legyen hajlandó elindulni, vagy ez ilyen, és nem szabad negyed alá engedni a mutatót.
Itthon még ránéztem a MES-el, lambda hiba jött vissza, ez stabilan 460,8mV-ra beállt, egyébként minden rendben.