Mutasd

>> Szerviz2024-04-30

Ma kaptam légszűrőházat kompletten tartókonzollal együtt, és egy hővédő pajzsot.
Tisztítás után neki is álltam beépíteni. A gyári pipa meg volt az autóban, így annak a rögzítéséről le volt a gond. Ítt azért kibukott, hogy nem teljesen ebbe való lehet, vagy az a pipa nem ebbe az autóba való, mert kisebb az átmérője, mint ami a gumicsővel érkezett. Mivel bilincsel némileg passzosra rá tudtam szorítani, így ez maradt bent, mert a másiknak meg le van törve a tató konzolja. Majd később az meg lesz javítva, és az kerül be. A légszűrő ház tetejét egyenlőre hosszabb ötös csavarokkal, és nagy alátétekkel huzattam össze. A gumi cső beépítéséről már csak akkor jutott eszembe, hogy képet nem csináltam, mikor már visszacsavaroztam a kerékjárati ívbe a dobbetétet. Valahogy nem volt kedvem visszabontani...
Még mindíg maradt némi érces hangja, főleg kigyorsításoknál, de sokkal élvezhetőbbé vált az utarás :)

>> Szerviz2024-04-28

A motortérben a nyomó csőnél észrevettem egy pici benzin szivárgást. Húztam egy kicsit a bilincsén, erre elkezdett szivárogni a visszatérő ágnál. Ezen már nem lehetett húzni. Vágtam le egy picit mind két cső végéből. Az újra rögzítés után már nem szivárgott, meg nem is kellett annyira meghúzni a bilincseket sem.

 
>> Egyéb2024-04-27

Azt fedeztem fel, hogy az EGR szelepet úgy sikerült valakinek kiiktatni, hogy hiányzik a vákumcsöve, pedig tudtommal, a benzineseknél elég hasznos dolog lehetne, ha működne...
Talán meg is találtam, hogy mit, mivel kell összekötni. Majd egy vákumcsövet be kell szerezni ide. Ideiglenesen egy vipoláncsövet raktam be...

A csattogós hidrotőke hang telejesn megszűnt, hideg motornál sem hallható, úgy tűnik a műtét sikerült :)

 
>> Szerviz2024-04-25

Cseréltem négy hidrotőkét a szívó oldalon. Olajcsere után se nagyon akart múlni a hangja, fülre a hármas hengernél volt hallhatóbb. Szétszedés után a hármas, és az egyes henger tőkéi is könnyen összenyomhatók voltak. A 147-es megmaradt hengerfejjéből négy jobbnak ítélt hidrotőkét raktam a helyükre. A pár éves állás után már ezekből is kiszivárgott az olaj nagy része, de emlékeim szerint nem volt szelephangja annak a motornak. A spidernek a motorjában a tőkék szoknyája egy picit hosszabb, de gondolom a megvezetésen kívül mást nem befolyásol. A spiderből amiket kivettem tőkéket, mintha újak lennének. Mikor még csak kézzel forgattam át a motort, az egyes hengernél már fel is keményedtek a hidrotőkék, míg a hármas hengernél még egy kicsit összenyomhatóbbak maradtak. Látszólag feljut az olaj, ahova kell, de lehet, hogy nem elég. Összerakni már az új vezérléssel raktam, vízpumpát nem cseréltem, nem lóg, nem szórja a vizet.
A vezérmű burkolatnál, gondoltam kicserélem a 6. kép jobb oldakán látható elemet, de mint a képen látszik a másikon meg egy másik rögzítési pont van letörve. A kettőből lehetne applikálni egyet, de egyenlőre a jobb oldali került vissza.

>> Szerviz2024-04-23

Érkezett ma is egy kis csomag.
Szelepfedél tömítés, üzemanyagszűrő, 2db stabilizátor pálca előre, olaj (Tutela gi/r) a tetőnyitó szerkezethez, 4db kapcsoló rudazat persely, ezt fórumban olvastam, hogy szeret kikopni. Jó ha van tartalékban...

A tetőmozgató a leirás szerint gondozás mentes, nem kell cserélni benne az olajat, de azért jó ha van benne megfelelő mennyiség. Úgy néztem, ez nálam bőven szint alatt volt. A tető pozícióba állítása után megkezdtem a feltöltést, kereken egy decit raktam bele, így emelkedett a két jel közé szint. Azt írta max jelzés fölé véletlenül sem szabad tölteni. Ezt követően átmozgattam, működik, ahogy kell...

 
>> Autóápolás2024-04-21

Kevés kavics segítségével, kitakarítottam a kiegyenlítő tartályt. Nem lett tökéletes, de így legalább már tisztán látszik a szint. A tartályt összesen egy csavar tartotta az alján, meg a rácsatlakozó csövek. Allul még a roppantós gyári bilincs volt, ezt cseréltem hagyományos aba bilincsre, és pótoltam a felső két lemezcsavart.
Voltam még alatta igazítani a kipufogón, mert tegnap nem sikerült tökéletesre az összerakás, és felfedeztem két extra alkatrészt a hátsó stabilizátor rúdon. Gondolom az lehet a szerepük, hogy ne csúszkáljon el jobbra-ballra a rúd...

>> Szerviz2024-04-20

A középdob esett áldozatul a javításnak. Leszerelés után derült ki, hogy nem csak a cső szita, hanem a másik oldalán a becsatlakozás is majden teljesen körbe volt repedva a varrat mellett. Itt körbe varrtam, a cső pedig kapott foltot. Már hegesztettem körbe, mikor kiderült, hogy kicsi lett a folt, így kapott még egy kiegészítést. Nem mondanám, hogy büszke vagyok erre a foltozásra, de célnak megfelel...
Rámpán álláűsról is készítettem képet :)

>> Szerviz2024-04-19

Ma a jobb oldalon is sor került a g-szem cseréjére. Sokkal gyorsabban ment. Kapásból kinyomtam a közepét, és befűrészeltem két helyen, és könnyedén ki is jött. Bepréselés a satuban. A gyári g-szem közepét csak egy irányba lehet kinyomni, a tedgum-nak, viszont úgy néz ki, hogy mind két irányból peremezve van a háza, így bármelyik irányba távozna belőle a közepe, ha meg lenne nyomva...
Műtét sikerült, egyik oldalnon sem kottyan a kerék...
A gumik is ki lettek cserélve. Az egyik kerék szelepéből nem jött ki a szeleptű, így nekiálltak kicserélni a szelepet, de nem bírtak vele a gumisnál. Azzal riogattak, hogy hagyjam ott és holnapra megcsinálják. Én meg fogtam hazahoztam a felniket. Megfújtam kis csavarlazítóval, és próbáltam ütvecsavarozóval megindítani, de sajnos így nem ment. Így kifúrtam belőlük a szelepet, és irány vissza, hogy felrakják az új gumikat. Kapott új fém szelepeket is. Ezek már acél szelepek, nem bántam volna ha megmaradnak az eredeti alu szelepek...
Míg szerelés alatt volt, bal hátra a 147 Biohazard kerekét raktam fel, ez is jól állna neki :)

>> Szerviz2024-04-18

Az volt a terv mára, hogy kicserélem a g-szemeket, és elviszem a két hátsó kereket a gumishoz. Ebből az teljesült, hogy a bal hátsó g-szemet kicseréltem. Über szo.ás, ha az embernek nincsen normális présgépe. Nekiálltam, ahogy a normál szilenteknél szoktam, menetes szár, meg megfelelő méretű krovafejek. Amibe kifele próbáltam nyomni, 42-es, és amivel ki az 30-as. Ez volt picivel 40mm átmérő alatt. Picit megindult, de nem igazán akart jönni kifele. Közben már apukám is jött segíteni (innen is köszönet érte :) ) A vége az lett, hogy a közepét kinyomtam, 17-es fejjel, és két helyen be lett fűrészelve, így a meggyengítés után már aránylag könnyen kijött... Visszafelé se volt leányálom, próbáltuk hűteni fagyasztó szprével a g-szemet, és melegíteni a lengőkart, de így is brutál nyomás kellett a bepréseléséhez "satuban". A visszaszerelés már nem olyan bonyolult, csak akna nélkül, kicsit körülményes tehermentesítés alatt lehúzni a csavarjait...
Közben felfedesztem, hogy a két hátsó kipufogó dob között, a cső olyan mint a szita...

>> Szerviz2024-04-17

Ma megejtettem az olajcserét. Mintha egy kissé szórná az olajat. Idővel lemosom a motorteret, hogy ki lehessen deríteni, honan a szivárgás. Érdekes, hogy milyen rövidke leeresztó csavarja van. Alátétből korábban a 147-hez rendeltem többet is, de ott nem ilyen nagy átmérőjű a csavar. kettő rézalátéttel volt szerelve, ezekkel is raktam vissza.