Blog >> akkumulátor

A dolog úgy kezdődött, hogy a start gomb megnyomására sötétségbe borult az autó, mintha kiment volna egy biztosíték. Kulcsot hiába vettem ki és tettem be újra, semmi változás, egészen addig, amíg ki nem nyitottam az ajtót és csuktam be, ezután újra búgott az AC és indult az autó. Ezt párszor eljátszotta, de aztán kiderült, hogy a pozitív saru le van csúszva a helyéről. A régi akksit hiába töltöttem, gondolom betett neki a lecsúszott saru, így vettem egy újat: Exide Premium 61ah 600A 240mm x 175mm x 175mm. Berakás után láttam, hogy ugyan a régivel egyezik a méret, de nem a gyári, mert a leszorító picit bő rá.

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2018-01-28

Kb. egy hónapja a feleségem offos kisautójában az akksi beadta a kulcsot. A TBi úgy érezte, hogy szoldiaritást kell vállalnia a garázs-társával, úgyhogy eljátszotta ugyanazt. Még a szombat reggeli időpont is stimmelt. Kapott egy újat. Szerencsére a madaras teszkóban épp akció volt, így nem is volt annyira költséges a manőver.

>> SzervizSWut // Alfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-12-13

Az utóbbi időben elég nehezen akart indulni az autó, és a benne lévő aksit is kicsit réginek és gyengének találtam. Még ősszel Dömpinél ránéztünk az ECU-ra és ott is panaszkodott az akkumulátorra így ma ki lett cserélve.

Az új aku: EXIDE premium 77ah 760A

Már nagy szar lehetett a régi, mert ilyen szépen még soha nem indult az autó, még nyár végén se mikor megvettem.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2017-09-15

Kellett egy új akkumulátor, mert már tavaly télen is gyengélkedett és jönnek a hideg éjszakák. Ráadásul az erdélyi túránk előtt nem akartam kockáztatni. Exide került bele megint.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-10-10

A régi Exide akksi 9,5 év után feladta a harcot. Egy Optima Red Top 50 Ah vette át a helyét 815 A indítóárammal.

Km: 177.480

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-08-16

Kormányszög helyzet... Vásárlás óta jelenlevő apró bosszantó problémának próbáltunk a napokban pontot tenni a végére. Élesebb, 90° környéki fordulók esetén előfordult, hogy heves csipogás kíséretében kigyulladt a műszerfalon a kipörgésgátló visszajelzője, miközben az infocenteren a "VDC system failure - go to dealer" volt olvasható.
Ez egy gyújtás le, majd vissza után eltűnt, de az utóbbi időben egyre gyakoribbá vált. Az ABS a C1505 hibakódot tárolta el, mely az interneten található információk alapján vagy a kormányszöghelyzet érzékelő, vagy az ABS bal hátsó kerékhez tartozó szelepjének hibáját jelenti. Mivel egyszerűen kanyarodás közben jött mindig elő - a fékhez még csak hozzá sem kellett érni - az első volt a gyanúsabb, de próba gyanánt (s már amúgy is ráfért) cseréltünk fékfolyadékot az autón.
A gondolatmenet az volt, ha netán mégis valami oxidáció, vagy maszat van a tömbben az ominózus szelepnél, azt ez talán ki fogja mosni. Sajnos nem jött be, így a költséghatékonyság és a logika magára a szöghelyzet érzékelőre terelte a figyelmem. Szerencsére lehet külön cserélni, így elég bagatell összegért rendeltem is egy bontottat. A cserét követően még a hibamemóriából is eltűnt az addig folyton jelenlevő hiba, de korai volt az öröm - két nap múlva ismét visszatért. Az viszont feltűnt - hisz a csere után szintén rákapcsoltam a töltőt - hogy az amúgy már gyengélkedő akkumulátor töltését követően van mindig pár hibamentes nap. Hála Istennek rengeteg Alfás fórum van, s találtam is olyan bejegyzéseket, melyek szintén alátámasztják, hogy a gyengélkedő akkumulátor bizony előidéz ilyesfajta "random hibaüzeneteket". Mivel a jelenleginek már inkább csak múltja van, mint jövője - a cserét így maximum a tél beálltáig tudnám elodázni - hétfőn veszek bele egy újat, aztán meglátjuk...
Aztán csak mert megérdemli, a napokban felpolíroztam a matt fényszórókat, s kapott fehér oldalindexeket a sárgák helyett.

Update 2017.08.16.: Akkumulátor csere a hét elején megtörtént. Mit mondjak ráfért - ég és föld, ahogy azóta teker az önindító, s indul az autó - nem mellékesen a hibaüzenet sem tért vissza...

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-05

Már 3 hete, hogy az autót elhoztam Sopronból, az első héten semmi említésre méltó nem történt, utaztunk együtt 1000km-t.
A vásárlás után 2 héttel már érezhető volt, hogy az eddig kátyút alig látott futómű nem szereti a miskolci utakat. A vásárlás utáni nagy átvizsgálás során kiderült, hogy elől lógnak a talpasok, hátul pedig szilenteket kell cserélni. Ezek a jövő hét folyamán lesznek szervizelve (erről majd külön poszt lesz).
Ezen kívül a tegnapi nap folyamán az akksi testzárlatos lett. Bikázás, hazamenetel, azóta is mindig pöccre indult, de természetesen ma tettem bele új akksit.
Költségek:
Az átvizsgálásért nem kellett fizetnem
Exide Premium 61AH: 25.000 HUF

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-06-26

Minden előzmény nélkül szombatról vasárnapra jelentkező elektromos parajelenségek, nyögvenyelős indítózás, és az intelligens CTEK akkutöltő furcsa viselkedése jelezte az autóval együtt vásárolt, 4 éves Magnetti Marelli haláltusáját.

Bízva abban, hogy a probléma kizárólag az akksi végének tudható be, ZAP Silver Premium 80Ah 760A és Exide Premium EA770 70Ah 760A között vaciláltam vasárnap este, de ezeket csak rendelni tudtam volna normális áron (26e) kiszállítással.

Mivel az autó kedd reggelre már elengedhetetlenül kellett, és az Alfás Szerelőm szerint felesleges egy benzines autónál tizenezrekkel többet fizetni a márkanévért, ő a helyemben a lengyel 4MAX Ecoline 75Ah 700A akksit tenné bele (a ZAP is lengyel), amire van 2 év gari, a másik kettő 12 hónapjával szemben, ráadásul helyben van raktáron (tehát ebből még hétfőn autó lehet), és 10e Ft-val olcsóbb, így elengedtem a ZAP és Exide körüli gondolatokat.

Az akksi 18 ezer volt, munkadíjat a Szerelőm nem kért és nem is akart elfogadni, és hétfőn ebéd után már volt autóm! Mivel később fizettem, 20 ezret küldtem neki!

>> Eseményptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2017-03-28

209.355km-nél új akkumulátort kapott az autó. Exide premium J+ 77AH - 760A.

>> SzervizThompson1233 // Alfa 156 1.9 JTD 110LE // 2016-10-01

Egyik reggel ért a meglepetés, hogy az addig tökéletesen működő, "pöccre" induló autóm aznapra szabadságot akart kivenni. Minden jel arra utalt, hogy akkumulátor lesz a ludas. Felpattintva a motorházat látom, hogy az okosak (valószínűleg spórolás miatt) 62-es akkumulátor elhelyezése mellett döntöttek egy 1,9 es dízelmotornál. Tehát csere... A legjobb ajánlat a felső kategóriából a Bosch-tól érkezett, szerencsére féláron hozzá tudtam jutni, így lett a végösszeg 23000FT. 2 éves garancia mellett beépítés után azonnal érezhető különbséget produkált. Legalább ezen is túl vagyunk a tél előtt.