Blog >> akkumulátor
Döglődött az akksi, ezért elmentem venni egy újat.
Jó fej volt az akksi boltos, rámért a generátor töltésre, és azt mondta előbb nézessem meg a generátort, mert alacsony a töltés.
És valóban: generátor felújítás lett belőle, az akksi meg azóta is szépen teszi a dolgát!
Egyúttal sor került a meghajtó szíjak cseréjére, illetve a jobb hátsó törött spirálrugó cseréjére.
Km óraállás: 178 255
- Generátor felújítás
- Meghajtó szíjak (Continental)
- Spirálrugó, jobb hátsó
Nálam is előjött, és este már nem is indult. Persze Balatonon!
Bebikáztuk és szépem ment megint, egy akkucsere után a jelzés is eltűnt!
Exide Premium 72Ah
139280Km
Az akkumulátor már kezdett gyengélkedni és a télnek nem akartam nekimenni egy régi akksival, szóval cserélve lett egy új Exide Start-Stop AGM 62AH 680A (EK620)-ra.
Már tavaly télen is éreztem hogy az akku a végét járja. Ma már csak nyögdécselt... Ne vegyetek no-name akkut, az enyém is csak 15 évet bírt! Felháborító!
Megadta magát az akkumulátor, kapott gyorsan egy másik Exide-ot.
A hosszabb út előtti átvizsgálás ellenére az akkumulátor Olaszországban megadta magát. Hétfőn kb 850 km megtétele után leparkoltam az autóval, amely ma reggel nem indult. Majdnem felrobbantam, de meg kellett oldani a problémát. A szálláson az egyik szomszéd tudott segíteni bikakábellel, úgyhogy az autót beindítottuk. Google segítségével gyorsan kerestem egy szervizt a közelben, ahol szerencsére tudtak segíteni, egy szó nélkül, azonnal a rendelkezésemre álltak. Olaszul nem beszélek, az angolt nem értették, kézzel, lábbal és a Google fordító segítségével kommunikálunk. Kiderült, hogy a Varta akku, melyet az ősszel vettem, kuka, megadta magát. Bosch aksi volt a szervizben kéznél, 150 Euroért adta, a szerelésért nem kért pénzt, nagyon rendes volt. Jó kaland volt, de kihagytam volna.
Tavaly már gyengélkedett az Energizer (60Ah, 540A) akku amivel vettem az autót, így idén úgy döntöttem kap egy újat. Exide Premium EA640 lett, 640A indítóárammal.
A téli állás után szépen beindult vele az autó.
Tegnap hazatért az autó, így több, mint 2 hónap után. Lekerült a felirat az oldaláról, meg az ablakokról is leszedtem pár matricát. Lehet, hogy lesz majd másik felirat, egyelőre nem döntöttem el. Csillivilli, nagyon tetszik az autó! Viszont hogy, hogy nem, de a hosszú állás alatt az akku megadta magát. Ami azért bosszantó, mert még nem volt 3 éves, és korábban 5 és fél évet is bírt az Exide Premium. Így ez most csalódás. Akciósan Varta Black Dynamic került bele, remélem, hogy ez tovább fogja bírni!
Kinga a minap felhívott, hogy furán indult be az autó. Előbb minden elsötétedett, és aztán indult be. Sokat nem kellett agyalnom rajta, hogy mi lehet, nyilván akkumulátor gond.
Különben érdekelne, hogy vajon szándékos funkció volna, hogy gyenge aksinál lekapcsolja a fogyasztóakt és úgy próbál indítani? Ha igen, akkor az menő..
Az autó hazajött, indítottam, semmi jele a problémának, viszont szeretem az ilyesmit az első jelre orvosolni, egyszerűbb, mint aztán menteni.
Elszaladtam az autóvillanyászhoz, rámért. Felét sem tudja a gyári kapacitásának (áramának), ideje cserélni. Irány az akku bolt. Ott rámdumáltak 50-ért egy AGM-es Exide-ot. Exide volt a gyári, menjen az bele. Ennyi volt a filozófia mögötte, nem is érdekelnek az akku hitviták. És szép kék a cimkéje. :-)
A meglepetés itthon, a cserekor ért. Azt eddig is tudtam, hogy gyári logós akku volt az autóban, gondoltam pedáns gazdája lehetett, hogy ilyet tett bele. De valószínűleg nem ez történt.
A meglepetés az, hogy a jelek szerint 2022-ben a saját kezemmel vettem ki a 2011-es eredeti, gyári akkumulátorát. Hogy hogy bírta eddig, nem tudom. Az autó télen sosem ment az előző gazdánál, lehet töltőn pihent. Lehet, hogy a Svéd viszonyokhoz eleve más minőségű akkumulátorok készülnek? Ki tudja.
A meglepő az, hogy az akksi még most sem döglött, csak jelentősen vesztett a kapacitásából.
A csere után persze érezhető a különbség, frissebben indul a motor, ahogy arra számítani lehetett.
Az autó megvétele óta (kb. 1 hónap) egyszer sem állította le a motort a stop/start rendszer (ami egyébként alapvetően egyáltalán nem is zavar). Ebből kiindulva elkezdtem gyanakodni, hogy valószínűleg már a végét járhatja az akksi, amit a mérés alá is támasztott, miszerint a hidegindítási készségének több mint 30%-át nem tudja már. Ezen kívül szerintem nem is az autóhoz való volt bent annak ellenére, hogy gyári matricás akksi volt.
A hideg közeledte elött, mielött valahonnan nem tudnánk elindulni ma sikerült is jó áron beszerezni egy Bosch S4E 051 stop/start (60Ah/640A) jobb+ akkumulátort.