Blog >> akkumulátor >> varta
Tegnap hazatért az autó, így több, mint 2 hónap után. Lekerült a felirat az oldaláról, meg az ablakokról is leszedtem pár matricát. Lehet, hogy lesz majd másik felirat, egyelőre nem döntöttem el. Csillivilli, nagyon tetszik az autó! Viszont hogy, hogy nem, de a hosszú állás alatt az akku megadta magát. Ami azért bosszantó, mert még nem volt 3 éves, és korábban 5 és fél évet is bírt az Exide Premium. Így ez most csalódás. Akciósan Varta Black Dynamic került bele, remélem, hogy ez tovább fogja bírni!
Pár hetes (beriasztózott) garázsban állás után nem indult a gép akkor azt hittem csak lemerült az akksi (9,5 V! maradt benne)....egy alapos töltés után minden jónak tűnt de azért elkezdtem nézegetni az akksiárakat!
Az elkövetkező napokban pár multiméteres mérés (ami kizárta a kúszóáramot) és egy speciális, akkuteszteres diagnosztika igazolta, hogy kukás lesz a gyári 3 és fél éves Exide! Nem tekert intenzíven az önindító a Start&stop nem funkcionált és produkált pár furcsaságot pl. légzsákhiba indítózáskor (az alacsony akkufesz miatt)!
Első körben maradni akartam az Exide-nál de közben képbe került a Varta is amihez végül is nagyon jó áron jutottam hozzá! A témához tartozik, hogy a Start&stoppal szerelt autókhoz spec akksi kell így nem sok választási lehetőség maradt remélem ez is bír annyit mint a gyári.....
nem egészen 3 év után a gyári Exide akku elhalálozott, tragikus hirtelenséggel. a 2 órával azelőtt még vígan futkározó autó már a gyújtás bekapcsolásakor is furcsa dolgokat kezdett el csinálni, indulni egyáltalán nem akart. bikázással annyit lehetett elérni, hogy nyugalmi állapotban működött minden, de indítózni már nem lehetett.
eredmény: kb. 1 óra alatt az assistance hozott egy ugyanakkora Varta akksit, és hajrá, mehetünk tovább.