Blog >> akkumulátor
Az utóbbi időkben rakoncátlankodott egy kicsit. Kilyukadt a benzintank, és lelazult komputer csatlakozója. Ezeket elég gazdaságosan meg lehetett javítani.
Sajnos az akksi cellazárlatával már nem voltam ilyen szerencsés. Na mindegy. Úgy is régen volt már új akksim. :)))
Tegnap délután nem indult Alfi... feltettem töltőre az akksit, mondom biztos valamit bekapcsolva hagytam. Most fél napnyi töltés után sem indult... Úgy néz ki ennyit bírt. 7 éves volt, béke poraira...
Az 5 éves Sicar akkumulátor pár hete már erőtlenkedett. Egyszer teljesen le is merült, miután 2 hetet állt az autó. ráadásul a negatív póluson lévő saru kettétört. Újítani kellett hát, már csak azért is, mert legutóbb még a garázsból kiálltam vele, de utána újra már nem indult be...
Egy barren akkumulátort vettem, és egy pár új sarut. Sikerült minden thamar kicserélnem, és a kocsi most egészen elfeledett módon indul, simán, minden erőlködés és szenvedés nélkül.
Az akksi 21800 Ft volt (65Ah, 600A), a saruk 1500 Ft.
Érdekesség még, hogy hétfőn bementem az akku boltba, és mondtam, mi kéne. Eladó fazon közli, hogy 29 ezer lesz. De hát a neten 21,8 az ára. Igen, de ahhoz ott előbb meg kell rendelnem. Kérdezem, hogy akkro most it tmegrendelhetem-e? Azt nem lehet. No, mivel nincsne okos telefonom, nem tudtam mégis azonnal rendelni, majd már a kedvezménnyel elvinni (az lett volna csak igazán vicces), hanem csak másnap, miután otthonról megrendeltem a neten. Ugyanaz a fazon, ugyanazt az akksit levette a polcról, rajta a 29 ezer forintos árcédulával, és akkro már 21800 volt. :) Érthetetlen, miér tkell ez a felesleges kanyar; na mindegy.
Vettem egy pár akksi sarut mert szórakozott a héten, pontosabban szerda reggel nem volt hajlandó elindulni, és indításnál elsötétedett minden, aztán szép lassan jöttek vissza a fények. Miután megmozgattam a sarukat már indult egyből, gond nélkül...
Mikor oda készültem, hogy kicseréljem a sarukat, kissé megtorpantam, mert úgy tűnik a kínaiaknál az akksi saruja nem kúpos. Mert mikor odapróbáltam igen csak billegett az akkun, ezért hát először lemondtam a cseréről és csak megtisztogattam, és megkentem egy kis réz alapú zsírral a régit. Ennek köszönhetően aztán végképp nem lehetett rögzíteni rendesen a sarukat. Így csak rávettem magam, hogy kicseréljem. Marófej segítségével vittem egy enyhe kúpos formát a saruba, de ez még nem volt elég, a 8mm-es furatokat még meg kellett süllyeszteni, hogy rendesen lehessen rögzíteni a kábeleket, és hogy teljes legyen az öröm, a rögzítő imbuszcsavarok hát persze, hogy a tűzfal irányába néznek, ne hogy egyszerűen meg lehessen húzni...
Na szóval szép, szép, de még egyszer nem állnék neki kicserélni...
129.200 km-nél az akkumulátor kicsit nehezen bírta a kemény telet, ezért jobbnak láttam kicserélni. Kapott a kicsike egy Banner UniBull 12V 47Ah 390A akksit, majdnem tök ugyanilyen volt a régi is, és az csak nálam kibírt majdnem 3 évet.
Kedd reggel (3 napja) az akksi nem hagyta, hogy elinduljunk. Szegény küszködött még, de szépen lassan kiadta a maradék energiáját is..
Szerencsénkre pár lépéssel arrébb egy autós üzlet állt, ahol megvásároltunk egy új BOSCH akksit. Volt, aki nem dícsére, de nekem a többi márka, ami a kínálatban volt nem mondott semmit.:)
Kedd óta új akkumulátorral futunk, és az elmúlt 3 napban a fagyos hideg ellenére is megbízhatóan indul immár:))
Mindenki boldog :)
Elérkezett a tízezredforduló is.
LIA ma reggel, útban a munkahelyre érte el a 130.000 km-t még Csepelen :))
továbbra is kifogástalan minden, az akkumulátor kicsit gyengül a nagy hidegben.
Munkából haza már nem indult a kocsi. Aksim lemerült. Vettem bele másikat. Ami benne volt már volt néhányszor bikázva. Idén már 1x. Többet nem akartam. Azt vártam mikor hal meg. :-) Pont reggel meséltem egy srácnak, hogy nem sok van hátra. Ennyit bírt. 5 év plusz előző életét nem tudom.
Ha jól emlékszem ZAP márka. Garanciára nem emlékszem, pedig mondta a boltos. :-) Rajta van az a lényeg.