Tagok >> Kristyon >> 146 1.4 (boxer) >> Blog
- Típus:146 1.4 (boxer)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Grafitszürke
Ez az utolsó bejegyzés, ma fájó szívvel eladtam az autót, szolgált 6 évet és 3 napot...
Ma reggel észrevettem, hogy a jobbos ködlámpám nem világít, most délután ki is cseréltem benne az izzót, és már jó is :)
3800Km bejáratás után olaj, olajszűrőcsere, az összerakás óta nem evett belőle, ugyan úgy a nívó felső jelénél állt az olajszint, na ilyen tiszta olaj se volt még leengedve az autóból mióta nálam van. A csere pedig apukám közreműködésével zajlott le.
Ma rá szántam magam, és nekiestem a hátsó lökhárítónak. Gondoltam hátrébb igazítom mert kerék csere óta kanyarban bele-bele ért a kerék. Igaz kicsit a kerék is túl méretes 185/65 R15. A manuálba megnézve azt írta, hogy a csomagtartóból 4 csavar, ill. a kerekektől az apraja. Na már most a csomagtartóból nem találtam a csavarok fejét. Mint kiderült, jó hogy az öt és fél év alatt el nem hagytam. Valami őrült szerelő kívülről hajtotta befele a csavarokat, persze a 4-ből csak 3-at. Ezért is lógott nekem annyira a lökös. Most sem lett sokkal nagyobb a hely a kerék és a lökös között, de talán így már nem fog bele érni, meg elhagyni sem fogom az biztos.
Tényleg nagy szívás kicserélni, rendesen rá ment az egész napom, de legalább jó a tudat, hogy az is rendben van :)
Nem kommentálom, mert kész regény lenne...
Ma kicseréltem a kerékagy csapágyat a jobb hátsó keréknél, mert voltam olyan szerencsétlen és beletéptem épp a kerékőr csavart... Még jó hogy meg volt még a régi hátsó hidam arról vettem le, így akkor már mind a két csapágyat, még meg is lepődtem, hogy SKF csapágyak voltak rajta :), annyi, hogy ezek nem ABS jeladósak, de amúgy sincs ABS az autón...Még ami furcsaság, hogy a dobféknél a csapágy alatt menyivel vastagabb alátétet használnak....
Ma befejeződött a motorgenerál, volt gyűrű törés, és dugó törés a 3. hengernél. Majd később kiderült ugyanitt egy hidrotőke elnyalódás, ami a veztengelyt is megette. Cserélve lett az összes gyűrű, hajtókarcsapágyak, hidrotőkék, a jobbos veztengely, a 3-as dugó, tömítések olaj olajszűrő, be lettek csiszolva a szelepek szelepfészkek. Ha már szét volt szedve fagyálló folyadékot is lecseréltem alubarátra. A veztengely Ferke kollégának köszenhető, hengerfejjel együtt adta, párban a balossal, jól is jött mert összerakás után az 1 hengernél kompresszió 0 lett, vagy legalább is nagyon minimális, újra szétszedés után a szívószelep szára el volt görbülve nagyon minimálisan de épp elég volt, hogy ne feküdjön fel rendesen a tányér, ezek is ki lettek cserélve...