Blog >> km

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-05-12

Már tényleg nem akartam tovább halogatni az egyre inkább gyengélkedő kuplung cseréjét, így a héten egy laza másfél napos körrel a szopórolleren sikerült abszolválni a dolgot. Már tavaly megvettem a komplett szettet, de tartva a cserével járó tortúrától halogattam amíg csak lehetett. Durván egy hónapja érte el azt az állapotot, hogy az egyre durvább induláskori remegés már elszakította a felső motorkitámasztót, s folyton érezhető volt a rezonancia a kuplungpedálon is.
Írnám, hogy pikk-pakk lejött a váltó, s megvolt a csere, de ezt csak egy masszív félnapos bontást követően sikerült elérni. A szétakasztott futóműben is mindjárt adta magát, hogy kell két új lengőkar a bal oldalra. Nem lepett meg a dolog, hisz a felsőt mindig csak szilentcserékkel javítgattuk - várható volt, hogy lassan a gömbfej is lógni kezd. Sebaj, kapott újat alul felül egyaránt.
Remek alkalom volt ez a futómű hibáinak feltárásán felül a motor és váltótartók cseréjére is (háromból kettő alsót cseréltünk) - ha már úgy is el volt választva a gépezet a kasznitól. Ezt követően már csak a felső motorkitámasztó, valamint egy futóműállítás volt hátra, hogy sikeresnek tekinthessük a beavatkozást. Most, hogy műszakilag egészen közel került a tökéleteshez, még rendbe kell tenni az ideiglenesen kókányolt fenéklemezt, s bár eredetileg nem terveztem, de kicsit próbálunk javítani az autó által nyújtott esztétikai élményen is. Tervbe van a küszöbökön levő horpadások javítása, valamint ezek, a motorháztető, és a lakkhibás tető újrafényezése, hogy ha hunyorítva is, de végre ki is nézzen valahogy. Ennek a fene nagy csinosítgatásnak előszeleként kaptam három egészen hibamentes dísztárcsát (Köszi Laci!), így végre ki tudtam válogatni négyet, amik tényleg jók.

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,6 120le distinctive // 2018-04-17

Igaz, vagy 5 éve el vagyok maradva a Ts blogjával, de innen folytatom, illetve majd elkérem a szerelőmtől is az elmúlt 5 év anyagát. Most egy sima olajcsere volt szűrőkkel.

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-04-16

Nekiáltam lecserélni az olajat és az olajszűrőt. Az előzőben ugyan csak 7.000 km volt az is javarészt pálya és főút, de most volt rá időm, gondoltam miért ne. Le is engedtem, közben leszedtem a turbót az intercoolerrel összekötő csövet, h benézzek van e ott olaj. Nagyon minimális volt ez el is távolítottam. Utána olaj feltöltés, kész. Gondoltam kitakarítom a vasat belülis... Na itt kezdődtek a gondok... Jobb oldalon elöl kis penészt! találtam a gumi lábtartó szélén!? Hát mondom ez mi felszedem megnyomtam a kárpitot is víz jött fel... Na mondom váfánkúló' most belenyúltam vmibe... Leszedtem a küszöbborításokat, kiszedtem az üléseket mindet, kiszedtem a könyöklőt és leszedtem a kárpitot illetve alatta a hangtompító szivacsot.... A szivacs merő víz volt.... Elkezdtem keresni hogy honnan jön be a víz... Slagoltam mindent és egyenlőre úgy néz ki, h a jobb első kerékjárattól jön be valahogy??! A műveletet csak holnap után tudom folytatni akkor leszedem a kerékdobban a műanyagokat, és kiderül az igazság.....

>> AutóápolásSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2018-04-15

Végre volt időm átcserélni a nyári papucsokat, és felkerült 1-2 matrica is :D

>> EseményKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-03-15

A mai nap átlépte az autó a 300ezer kilómétert :)

 
>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-03-14

315 000 km

>> Egyébfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-02-11

A dpf már lassan rááll a 10km/1%ra. Azaz 10 kmenként tömődik 1%ot, ez szerintem nem rossz... Az utolsó regen óra megtett 550 km is 55%ra tömítette a jószágot.

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-02-01

Felvillant a change oil felirat a kis kannával amit azért nem értettem mert 6.000 kmel ezelőtt cseréltem, mint kiderült szervíz figyelmeztetés a soron következőre kiütöttük, és bekerült a xado 5-40es c3as motorolaj. Kicseréltem a szívócsövet amin volt egy kis repedés illetve a gázolaj szűrőt. Aztán beszélgettünk kicsit a fejével a porlasztókat akartam megnézni, azok egy kivételével mind -0,5 és 0 közt vannak egy volt +0,45ön. Ha már ott jártunk ránéztünk a dpfre. Az utolsó 5 regen átlag 745 kmenként ment végbe átlag 595 mpig tartottak. És a pillanatnyi tömítettség 15%volt 45 kmel az utolsó regen óta... A km a vezérlőben és a compban is ugyanannyi szóval a km kérdést sem feszegetem tovább.. 80 pontot néztünk át a gépen és minden jó. A kocsi egyetlen gyenge pontja a kasztni. A két sárvédőívet nyáron meg kell csinálni aztán kap egy alvázvédelmet és remélhetőleg sokáig nem kell rá költeni.

>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2017-12-12

Megint Fuchs Supersyn 5W-40 ment bele. 10 ezret mentem most, 0 olajfogyasztással. Természetesen a szűrők is cserélve lettek (üzemanyag szűrő kivételével). Az olaj gombát kellet megpucolni, mert néha azt jelezte nincs olaj, először meg is ijesztett.

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-11-16

310 000 km