Blog >> akkumulátor

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-09-26

A 3 és fél éves Exide aksi megadta magát. Az elmúlt 2 hétben minden alkalommal bikázni kellett az autót, és az sem segített, hogy egy teljes napot töltőn volt akku. Így hát kénytelen voltam venni másikat. Ferko ismerőse segített, kaptam kedvezményt is. Exide Premium került az autóba. Bízom benne, hogy ezzel most legalább 5 évig nem lesz gond!

>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2014-08-18

Kihasználtam, hogy végre szabadságon vagyok, ezért unokatesómmal el tudtunk végezni pár apróságot ami miatt nem kell szervizbe vinni a kocsit.

-váltóolaj csere (Tutela ZC75 Synth) 69600km
-fagyálló csere, mert a réginek nem tetszett a színe (piros unixos alumíniumbarát került bele 2 liter -72 fokos, ez lett felöntve ioncserélt vízzel)
-a hővédő lemezt lerögzítettük normálisan
-az akkumulátort is lerögzítettük rendesen
-feltettem az anyósülés mögé a tároló hálót
-észrevettük, hogy a test kábel beleér alul a motortakaró műanyag burkolatba és koptatja, ezt is rögzítettük, hogy ne érjen már bele
-ablaktörlőlapát csere, a régit az előző tulaj nem cserélte időben és belekarcolt a szélvédőbe. Remélem polír kiveszi

Pár hetes (beriasztózott) garázsban állás után nem indult a gép akkor azt hittem csak lemerült az akksi (9,5 V! maradt benne)....egy alapos töltés után minden jónak tűnt de azért elkezdtem nézegetni az akksiárakat!
Az elkövetkező napokban pár multiméteres mérés (ami kizárta a kúszóáramot) és egy speciális, akkuteszteres diagnosztika igazolta, hogy kukás lesz a gyári 3 és fél éves Exide! Nem tekert intenzíven az önindító a Start&stop nem funkcionált és produkált pár furcsaságot pl. légzsákhiba indítózáskor (az alacsony akkufesz miatt)!
Első körben maradni akartam az Exide-nál de közben képbe került a Varta is amihez végül is nagyon jó áron jutottam hozzá! A témához tartozik, hogy a Start&stoppal szerelt autókhoz spec akksi kell így nem sok választási lehetőség maradt remélem ez is bír annyit mint a gyári.....

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-04-08

Ablaktörlő lapátok kukásak voltak már mindhárman. Előlre két lapát, hátulra csak betétet kaptam, amit méretre kellett vágni és természetesen rövidre csináltam :D A végéről a rögzítő dolog ami meggátolná a sínből kicsúszást leesett, és természetesen kicsúszik a helyéről, de amúgy nagyon pengék, végre nincs darabos törlés, vízfolt otthagyás, dzsuva szétkenés. A folyadék kifogyott, pénzem semmi, fizetésig lévő 4 napig nem mertem este vezetni mert nem láttam ki az ablakon, az is feltöltve.
Vettem ezeken kívül egy biztosíték készletet. Túl sok olyan sztorit olvastam, hogy lakóhelytől >100 km-re elszállt egy bizti, kocsi indításképtelen, vasárnap délután van, sehol sem lehet másikat venni. Így nyugodtabban indulok útra :)
Közben az akksiba is töltöttem ioncserélt vizet, kiderült hogy nem kellett volna, mert ellepte az elektródákat, nembaj jóezígy.
Feszt. mértünk szivargyújtón keresztül:
alap: 12.0 V
indítás közben: 9.6 V
járó motorral: 13.9 V
járó motorral, mindenszart bekapcsolva: 13.1 V
Problémám nem volt vele, persze amikor a nagyobb hidegek voltak hajnalonként nem indult olyan gyorsan, de mindíg sikerült elsőre indítani. Lehet télre beújítok egy zselés akksit.

>> SzervizGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2014-01-03

Reggelente kicsit nehezen indult, ezért kapott egy új akksit. A korábbi 69Ah-s, 520A indítóáramú volt. Az új 74Ah, 740A, és tökéletesen indul minden körülmény között. Szóval megérte a csere... :-)

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-12-24

Kicseréltem az akkumulátort. A régi kapocs feszültsége három nap állás után 11,39V volt, ami kimeríti a "mélykisült" állapot fogalmát. Napi használatban is csengusz volt nulla alatt. Cserében az új sem éri el az elvárt 12,7V-ot annak ellenére, hogy kapott egy CTEK-es töltést az éjjel, bár ez lehet, hogy a műszer pontatlanságából fakad. Remélem bejön az Exide.

A hővédő "bugyi" nyújtható volt egy mérettel nagyobbra :-)

Régi akku:
Banner P6212 62Ah 540A (EN)

Új akku:
Exide EA770 77Ah 760A (EN)

Töltés alapjáraton:
13,47V

Töltés emelt (2000) fordulaton (?):
13,53V

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-08

A régi aksi feladta a harcot. 4 teljes napnyi töltés is kevés volt már neki, a hideg 3-4 nap alatt ennyire leszívta. Bosch Silver S3 70AH 640A került a helyére, ezzel már minden OK.
A régi egy Berga Power Block volt, amit még az autóval vettem, így nem tudni mennyi idős volt. Reméljük egy pár évig nem lesz akkumulátor gondom.

Egyre nehezebben indult, volt hogy elsőre be sem indult. Szomszéddal rámértünk. Új akkumulátor kellett, másnap vettem egy Electric Power-t, 72aH, a régi 64-es volt.

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-08-13

Pár dolog, ami az elmúlt időszakban történt.
Átléptük a 185.000. km-t. Egy pár dolog megérett a cserére.
Kezdjük a felső lengőkkel. Ezeket kidobáltuk belőle. Nem kell...na, jó cseréltük. :-) Az első stab. pálcákat vásárlásom ellenére nem cseréltük ki, mert jó állapotban vannak. Nem tudom minek vettem. Úgy gondoltam, hogy, ha már ott bombázzuk szét az autót, akkor ez is csere. De nem! Ment be a dobozban, ahol az ilyen pluszba vásárolt alkatrészek vannak. Nem sok minden. :-D Komplett első fék van mellette. Viszont, ami a kocsin van az szerintem már élete végéig elmegy. Lengőkar csere mellett a gumiharangokat is cseréltük.
A zenét visszakötöttem a kocsiba. Újrahúztam a kábeleket. Ne kérdezze senki, hogy mi volt a baja a réginek. Én sem tudtam kideríteni. Ez rejtély marad. Működik? Igen! Akkor nincs probléma. :-)
A hátsó elektromos ablakokat elkezdtem bepattintani. Megálltam vele, mert időm valahogy eltűnt. Ezt majd hamarosan folytatom. A bal hátsó ajtóról a kárpit le van bombázva. Most így marad még pár hétig.
Kapott egy 75 Ah-s akkumulátort, mert a másik miatt a pékségből kilépve nem indította a gépet. Érdekesen meghalt egyik percről a másikra.
Reggeli hideg indítás és rángatózás meg visszadurrogás remélem megszűnt. Tegnap este cseréltem az alkatrészt. Eddigi teszt alapján jónak tűnik. Remélem már csak jobb lehet. Délután munkából hazafele kiderül, hogy pöfékel-e még a gép. Levegő-hőmérséklet szenzor vagy mi a kellemes neve.
Amit még tenni kell a géppel. Vezérlés csere, módosítóval, hátsó futómű és stabrúd szilent elől. Nem olcsó, nem olcsó.

>> Tuning és extraTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2013-06-20

A minap sikeresen nekitolattam egy parkolásgátló vasnak, úgyhogy körülnéztem a tolatókamera-piacon. :) Végül egy WiFi-s rendszámkeretbe épített kamera lett a befutó, amihez van egy okostelefon app is, így nem kell hozzá külön kijelző. Az Alfariumban pettinke kartárssal egy kellemes vasárnap délelőtt során be is szereltük. Közben sikeresen le is merült az aksi, ami még a gyári volt, azaz közel négy éves. Pedig összesen kb. fél órát volt ráadva a gyújtás. A feszültségmérések sem voltak megnyugtatók, úgyhogy a régi aksi érdemei elismerése mellett nyugdíjazásra került és átadta a helyét egy új Vartának. Tényleg a végét járta már az eredeti: most sokkal flottabbul indul az autó (kevesebbet tekeri).