Blog >> akkumulátor
Pár dolog, ami az elmúlt időszakban történt.
Átléptük a 185.000. km-t. Egy pár dolog megérett a cserére.
Kezdjük a felső lengőkkel. Ezeket kidobáltuk belőle. Nem kell...na, jó cseréltük. :-) Az első stab. pálcákat vásárlásom ellenére nem cseréltük ki, mert jó állapotban vannak. Nem tudom minek vettem. Úgy gondoltam, hogy, ha már ott bombázzuk szét az autót, akkor ez is csere. De nem! Ment be a dobozban, ahol az ilyen pluszba vásárolt alkatrészek vannak. Nem sok minden. :-D Komplett első fék van mellette. Viszont, ami a kocsin van az szerintem már élete végéig elmegy. Lengőkar csere mellett a gumiharangokat is cseréltük.
A zenét visszakötöttem a kocsiba. Újrahúztam a kábeleket. Ne kérdezze senki, hogy mi volt a baja a réginek. Én sem tudtam kideríteni. Ez rejtély marad. Működik? Igen! Akkor nincs probléma. :-)
A hátsó elektromos ablakokat elkezdtem bepattintani. Megálltam vele, mert időm valahogy eltűnt. Ezt majd hamarosan folytatom. A bal hátsó ajtóról a kárpit le van bombázva. Most így marad még pár hétig.
Kapott egy 75 Ah-s akkumulátort, mert a másik miatt a pékségből kilépve nem indította a gépet. Érdekesen meghalt egyik percről a másikra.
Reggeli hideg indítás és rángatózás meg visszadurrogás remélem megszűnt. Tegnap este cseréltem az alkatrészt. Eddigi teszt alapján jónak tűnik. Remélem már csak jobb lehet. Délután munkából hazafele kiderül, hogy pöfékel-e még a gép. Levegő-hőmérséklet szenzor vagy mi a kellemes neve.
Amit még tenni kell a géppel. Vezérlés csere, módosítóval, hátsó futómű és stabrúd szilent elől. Nem olcsó, nem olcsó.
A minap sikeresen nekitolattam egy parkolásgátló vasnak, úgyhogy körülnéztem a tolatókamera-piacon. :) Végül egy WiFi-s rendszámkeretbe épített kamera lett a befutó, amihez van egy okostelefon app is, így nem kell hozzá külön kijelző. Az Alfariumban pettinke kartárssal egy kellemes vasárnap délelőtt során be is szereltük. Közben sikeresen le is merült az aksi, ami még a gyári volt, azaz közel négy éves. Pedig összesen kb. fél órát volt ráadva a gyújtás. A feszültségmérések sem voltak megnyugtatók, úgyhogy a régi aksi érdemei elismerése mellett nyugdíjazásra került és átadta a helyét egy új Vartának. Tényleg a végét járta már az eredeti: most sokkal flottabbul indul az autó (kevesebbet tekeri).
A gyári akkumulátor megadta magát. Új Varta Black Dynamic (12V 70Ah 640A) került bele.
Új akkumulátor. Fene tudja hány éves volt, akadt még benne szufla, de indítani már nem tudott. Béke poraira... :o)
Ma végre kicseréltem haldokló akkumulátoromat. Ami benne volt 2007-es gyártású renault akku volt, 60Ah 540Ah-val, az utolsó 1 évben töltöttem utána vizet és elkezdtem magam tölteni, hidegbe meg nagyon gyengének bizonyult, beindult de nehezen már és ez a computernek se tesz jót! Így vettem ma egy Exide Premium 77Ah-s akkut 760A indítóárammal. Akkora mint a 72Ah-s társa csak hangyányival magasabb először ezt néztem ki 27500Ft-ért de mutatták egyből h van 77Ah-s ugyan akkora csak magasabb és 29.000Ft-ért mondtam jo akkor legyen az, kaptam a végén 1000Ft akciót is így 28.000ért hozhattam el. Nagyon sokan dícsérik az exide-ot ezért esett rá a választás.



Vettem egy új akksit, mert a mostani nem bírta a hideget, meg, hogy nincs napi használatban az autó. A választás erre esett, miután többen ajánlották fórumon: ZAP Silver 80ah 700A. Két év garancia van rá és az ára is kedvező volt.
Elég passzentosan, de befért: 276*175*190mm

A gyári aksi megérett a cserére. 1 hét beriasztva állás után már nem indult a gép. Erhardtól szereztem be a cseredarabot. ZAP Silver 80AH - 700A. Méreteiben megegyezik a gyárival, ami egy Marelli 70AH - 450A-es.
Szerintem kissé alul van méretezve a gyári aksi.



Ma végre, sikerült foglakozni személyesen az újonccal.. :)
Az akksi rögzítő pánt végén lévő rögzítő nem ért rögzítő szárig, így engedni kellett rajta. Eléggé zörgött előtte.. :) Aztán elmentem próbakörre, hogy biztos megszűnt-e a hang.. hát, vmi hang eltűnt, de van más is.. tompa koppanás hallatszik néha, de nem feltétlenül csak úthibánál.. lehet, hogy a balos torony volt, mert sztem nem volt rendesen meghúzva, de majd holnap kiderül.. :)
Aztán igyekeztem átmozgatni minél több dolgot a motortérben, ott nem találtam semmi "koppanó" dolgot.. :) Utastérben is keresgéltem, na ott azért már vannak nyűgök, főleg a hátsó könyöktámasz mögötti keret. Sajna hiányzik az ajtó és a keret is el van törve..ezt majd pótolnóm kell.
Első lökős nem mozog, bár, oldalt-belül hiányzik pár rögzítő csavar..
Hátsó lökős már mozgékonyabb volt, mert alul a keréknél hiányoztak a csavarok, amik a betéthez rögzítik. Szerencse, hogy felszerelkeztem jó adag bontott csavarral ill. műa pöckökkel és bolhákkal a 155höz. :) De nem sikerült mindet pótolni..
Ami szomorúság, hogy a hűtő menetirány szti bal oldala könnyezni látszik.. :( Csere lészen valsz.. valamint a harmonika szívócső egyik része is fáradt.. kiszakadva még nincs, de sztem nem kell sok neki..




A benne lévő akksi elég gatya volt, néha már nem is indított.
Kapott egy Exide Premium-ot (72Ah).
Történt pont egy hete, hogy Nyíregyházára mentem a családdal állatkertbe. Mikor elindultunk hazafelé, megjelent a műszerfalon a töltésjelző lámpa (akku ikon). Rövid időn belül szépen sorba kezdett elmenni minden elektromos kütyüm: először a ventillátor, majd navi, légzsák bejelzett, majd ABS, ASR, VDC (még volt valami 3 betűs), majd bejelzett az autómata váltó is, nem lehetett ablakot emelni, minden mutatós műszer megállt... majd az automata váltó sem volt hajlandó váltani. Megálltam az út szelén, leállítottam és innentől vége volt a működésnek. Se kép, se hang.
Déli 12 óra, 35 fok, 3 éves gyerek + várandós feleség... Mivel nem vagyok ismerős Nyíregyházán, felhívtam egy haveromat, hogy itt-és-itt vagyok (volt nálam navi :-)), mondjon egy akku boltot a közelben. Amíg ő keresgélt, megállt mellettem egy autó, kiszállt belőle egy srác, akit leszólítottam, nem-e tud a közelben aksi boltot. Nem tudott. Viszont közben a haver lediktált egy címet. Mire végzett, visszajött a srác, és felajánlotta, hogy elvisz a boltba (1,5km). Úgy is lett, viszont a bolt zárva volt. De 20 méterre tőle volt egy másik, ahol elregéltem a problémámat és azonnal segítettek. Kiválasztottunk egy aksit, jött a főnök (a VW Phaton-jával :-)), beültünk, visszavitt az autómhoz, beszerelték az aksit és minden OK volt! Rámértek a töltésre, és mondták, hogy nem tölt a generátorom, így amint hazaérek, nézessem meg.
A lényeg, hogy ennél jobban nem is sülhetett volna el ez a "kellemetlen" helyzet! Nagyon segítőkész volt mindenki!!!
Miután hazajöttünk, kivettük a generátort, fater méregette és kiderítette, hogy a dióda-híd lesz a ludas. Elvittük egy autóvillamossági ismerőshöz, aki hasonlóra jutott, de mondta, hogy lehet még feszültség-szabályozó is. Hétfőn elvitte Nyíregyre (van ott valami műhelye), majd hívott, hogy sajnos cserés a dolog, mert valami összeégett benne (elfelejtettem mit mondott :-/), ami javítható ugyan, de tulajdonképpen gazdasági totálkáros a dolog (nem érdemes javítani, mert többe kerül, mint egy felújított). Tud hozni 32e-ért 100A-est, 37e-ért 140A-est... ez utóbbit választottam... azt mondta, jól tettem. Szóval délutánra nálam volt az új generátor, estére be is került, azóta minden tökéletes! Töltés 13,9V!
Aksi, fuvarral, szereléssel: 20.000Ft (Perion 60ah), persze a fuvarért és szerelésért nem kellett fizetnem :-)
Felújított generátor (bár kívülről nem mondtam volna meg, hogy nem vadonat új): 37.000Ft
...és minden olyan gyorsan le lett pörgetve, hogy szinte hihetettlen!
