Blog >> akkumulátor

>> Egyébkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-12-28

Ma végre kicseréltem haldokló akkumulátoromat. Ami benne volt 2007-es gyártású renault akku volt, 60Ah 540Ah-val, az utolsó 1 évben töltöttem utána vizet és elkezdtem magam tölteni, hidegbe meg nagyon gyengének bizonyult, beindult de nehezen már és ez a computernek se tesz jót! Így vettem ma egy Exide Premium 77Ah-s akkut 760A indítóárammal. Akkora mint a 72Ah-s társa csak hangyányival magasabb először ezt néztem ki 27500Ft-ért de mutatták egyből h van 77Ah-s ugyan akkora csak magasabb és 29.000Ft-ért mondtam jo akkor legyen az, kaptam a végén 1000Ft akciót is így 28.000ért hozhattam el. Nagyon sokan dícsérik az exide-ot ezért esett rá a választás.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-12-13

Vettem egy új akksit, mert a mostani nem bírta a hideget, meg, hogy nincs napi használatban az autó. A választás erre esett, miután többen ajánlották fórumon: ZAP Silver 80ah 700A. Két év garancia van rá és az ára is kedvező volt.

Elég passzentosan, de befért: 276*175*190mm

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-04

A gyári aksi megérett a cserére. 1 hét beriasztva állás után már nem indult a gép. Erhardtól szereztem be a cseredarabot. ZAP Silver 80AH - 700A. Méreteiben megegyezik a gyárival, ami egy Marelli 70AH - 450A-es.
Szerintem kissé alul van méretezve a gyári aksi.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-01

Ma végre, sikerült foglakozni személyesen az újonccal.. :)
Az akksi rögzítő pánt végén lévő rögzítő nem ért rögzítő szárig, így engedni kellett rajta. Eléggé zörgött előtte.. :) Aztán elmentem próbakörre, hogy biztos megszűnt-e a hang.. hát, vmi hang eltűnt, de van más is.. tompa koppanás hallatszik néha, de nem feltétlenül csak úthibánál.. lehet, hogy a balos torony volt, mert sztem nem volt rendesen meghúzva, de majd holnap kiderül.. :)
Aztán igyekeztem átmozgatni minél több dolgot a motortérben, ott nem találtam semmi "koppanó" dolgot.. :) Utastérben is keresgéltem, na ott azért már vannak nyűgök, főleg a hátsó könyöktámasz mögötti keret. Sajna hiányzik az ajtó és a keret is el van törve..ezt majd pótolnóm kell.
Első lökős nem mozog, bár, oldalt-belül hiányzik pár rögzítő csavar..
Hátsó lökős már mozgékonyabb volt, mert alul a keréknél hiányoztak a csavarok, amik a betéthez rögzítik. Szerencse, hogy felszerelkeztem jó adag bontott csavarral ill. műa pöckökkel és bolhákkal a 155höz. :) De nem sikerült mindet pótolni..
Ami szomorúság, hogy a hűtő menetirány szti bal oldala könnyezni látszik.. :( Csere lészen valsz.. valamint a harmonika szívócső egyik része is fáradt.. kiszakadva még nincs, de sztem nem kell sok neki..

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-16

A benne lévő akksi elég gatya volt, néha már nem is indított.
Kapott egy Exide Premium-ot (72Ah).

>> EseményGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2012-08-21

Történt pont egy hete, hogy Nyíregyházára mentem a családdal állatkertbe. Mikor elindultunk hazafelé, megjelent a műszerfalon a töltésjelző lámpa (akku ikon). Rövid időn belül szépen sorba kezdett elmenni minden elektromos kütyüm: először a ventillátor, majd navi, légzsák bejelzett, majd ABS, ASR, VDC (még volt valami 3 betűs), majd bejelzett az autómata váltó is, nem lehetett ablakot emelni, minden mutatós műszer megállt... majd az automata váltó sem volt hajlandó váltani. Megálltam az út szelén, leállítottam és innentől vége volt a működésnek. Se kép, se hang.
Déli 12 óra, 35 fok, 3 éves gyerek + várandós feleség... Mivel nem vagyok ismerős Nyíregyházán, felhívtam egy haveromat, hogy itt-és-itt vagyok (volt nálam navi :-)), mondjon egy akku boltot a közelben. Amíg ő keresgélt, megállt mellettem egy autó, kiszállt belőle egy srác, akit leszólítottam, nem-e tud a közelben aksi boltot. Nem tudott. Viszont közben a haver lediktált egy címet. Mire végzett, visszajött a srác, és felajánlotta, hogy elvisz a boltba (1,5km). Úgy is lett, viszont a bolt zárva volt. De 20 méterre tőle volt egy másik, ahol elregéltem a problémámat és azonnal segítettek. Kiválasztottunk egy aksit, jött a főnök (a VW Phaton-jával :-)), beültünk, visszavitt az autómhoz, beszerelték az aksit és minden OK volt! Rámértek a töltésre, és mondták, hogy nem tölt a generátorom, így amint hazaérek, nézessem meg.
A lényeg, hogy ennél jobban nem is sülhetett volna el ez a "kellemetlen" helyzet! Nagyon segítőkész volt mindenki!!!

Miután hazajöttünk, kivettük a generátort, fater méregette és kiderítette, hogy a dióda-híd lesz a ludas. Elvittük egy autóvillamossági ismerőshöz, aki hasonlóra jutott, de mondta, hogy lehet még feszültség-szabályozó is. Hétfőn elvitte Nyíregyre (van ott valami műhelye), majd hívott, hogy sajnos cserés a dolog, mert valami összeégett benne (elfelejtettem mit mondott :-/), ami javítható ugyan, de tulajdonképpen gazdasági totálkáros a dolog (nem érdemes javítani, mert többe kerül, mint egy felújított). Tud hozni 32e-ért 100A-est, 37e-ért 140A-est... ez utóbbit választottam... azt mondta, jól tettem. Szóval délutánra nálam volt az új generátor, estére be is került, azóta minden tökéletes! Töltés 13,9V!

Aksi, fuvarral, szereléssel: 20.000Ft (Perion 60ah), persze a fuvarért és szerelésért nem kellett fizetnem :-)
Felújított generátor (bár kívülről nem mondtam volna meg, hogy nem vadonat új): 37.000Ft

...és minden olyan gyorsan le lett pörgetve, hogy szinte hihetettlen!

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-12-21

Ma sikeres műszaki vizsgát tett a gép :)
És vettem egy új 74Ah akkumulátort, hátha könnyebben indul reggelente.

>> SzervizAlexander // Alfa 146 2.0 Ti // 2011-11-26

Egyik pillanatban még jó volt majd hirtelen megadta magát. Sajna még 3 évet sem birt ki

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-08-04

Ma végleg kikerült az autóból a vele együtt vásárolt Opel akkumulátor, és helyére bekerült egy igazi, minőségi aksi. Exide Premium, 64 Ah-s példány, ami a tökéletesen elég az autónak minden elektronikai plusz ellenére, hogy zavartalanul működjön. És, hogy remélhetőleg többet nem kell bikázni (ezúton is újabb köszönet zo.zo-nak a hétfői segítségért!).
Képek előtt kis infó, hogy mi is került a kocsiba. :)

Exide Premuim 64Ah akkumulátor

Az Exide Premium egyidejüleg biztosít nagy energiasürüséget, magas kapacitásértéket és nagy indítóáramot - mindezeket ugyanabban az akkumulátorban. A gyártási folyamatokban történt technológiai előretörésnek és a kiemelkedő anyagminőségnek köszönhetően megvalósíthatóvá vált az akkumulátoroknál:

1. Az élettartam jelentős növekedése összehasonlítva a hagyományos akkumulátorkéval:
- Csekélyebb ellenállás a töltésnél és kisütésnél a fémrácsba tömörített és javított aktív anyagnak köszönhetöen
- Nagyobb kapacitástartalék a vastagabb lemeztechnológiának köszönhetően
- Jobb korrózióval szembeni ellenállóképesség a rács expandált fémtechnológiájának (Exmet) és a javított fémötvözeteknek köszönhetően
2. Magas indítási teljesítmény és megbízhatóság létrehozása minden időjárási körülmények között, ezáltal nagyobb számú motorindítás elérése.

Alkalmazható:
- Nagyteljesítményű diesel és benzines motorok
- Luxus felszereltség (gyári + opcionális kiegészítők)
- Extrém forró vagy hideg hőmérsékletű üzemi környezet
- Mindennapi használat és intenzív városi forgalom
Előnyök:
- Eleget tesz az \\\\\"Original Part Matching Quality\\\\\" minősítésnek
- Extra indítási teljesítmény a hagyományos akkumulátorokkal összevetve
- Megnövelt élettartam magas üzemelési hőmérsékleten a hagyományos akkumulátorokhoz képest
- Magas hőmérsékleten hegesztett dupla fedél, nem nyitható ki, zárt rendszer a verhetetlen biztonságért
- Töltöttségjelző indikátor a gyors ellenőrzéshez
- EXIDE a márkához szabadalmaztatott labirint rendszer, mely megakadályozza a sav kilépését de engedi annak szabad áramlását az akkumulátorban
- Teljesen kezelésmentes

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-07-16

Ma délelőtt sikerült elérnem a forgalmazó céget. Elmondtam nekik, hogy hogyan jártam tegnap a Tescoban. Nem értették, szerintük a saját verziójuk a helyes, miszerint kötelesek kicserélni. Adtak egy telefonszámot, a területi képviselőét, aki kapcsolatban áll a Tescoval. Felhívtam, beszéltem vele. Értetlenül állt a történtek előtt. Azt mondta, hogy tavaly szeptemberben, azaz lassan egy éve megváltozott a törvény, már nincs szükség bevizsgálásra, ki kell cserélniük, és kész. Na, így legalább már tudok mire hivatkozni, irány a Tesco!
Bementem ismét akku nélkül, hogy mindenkit helyrepakolok. Viszont a mai vevőszolgálatos képben volt, mondta, hogy természetesen semmi probléma, cserélik. Egyből megnyugodtam. Kiderült, hogy készleten is van még egy, vihetem az akksit.
Németh Lajos és Willy a segítségemre voltak szerszám, illetve szállítás ügyben, úgyhogy délutánra már bent is volt az új akku. Bízom benne, hogy ezzel most már tényleg nem lesz gond, még ha ismerem is a csere menetét!