Blog >> hőmérséklet
Szóval úgy másfél hete, egy jó erős kigyorsításban épp egy Subaru-t aláztam volna le, amikor hirtelen elszáll az erő, a body comp-on megjelenik a check engine, én meg egyre kisebb pontként eltűnök a Subaru-s visszapillantójában. A kocsi vészmódba állt és ott is maradt. Hazaérve kiolvastam a hibakódot: P242A - Turbo bemenő hőmérő szenzor, mint pár hónappal ezelőtt. Több helyen is olvastam és egy itteni cartárs is megerősítette, hogy a szenzorok csatlakozója el szokott oxidálódni, meg kell kicsit kapargatni és utána helyrejön. Így utólag visszagondolva lehet, hogy első alkalommal tényleg csak ennyi volt a baj, mert hol magához tért, hol elmúlt a hiba, tehát anno pont úgy viselkedett, mint ha kontaktos lenne. Most azonban éreztem, hogy másról van szó. Egy durva lepadlózásnál térdelt le és magához sem akart térni. Azért megtisztogattuk a csatit is, de semmi változás nem történt. Pár hónappal ezelőtt egy bontott alkatrész ment bele, mivel nem voltunk biztosak a szerelővel abban, hogy pontosan melyik is rosszalkodik, újakat berendelni pedig elég sokba került volna. Ez pedig eddig bírta...
Ez után az ePer-ből kinéztem az alkatrész cikkszámát, majd - mivel a neten nem találtam belőle értelmes áron, bementem a helyi autósboltba és berendelték nekem. Találtam a neten egy teljesen jó útmutatót a cseréhez, de igazából nem bonyolult a dolog. Le kell venni a motorról a hővédő pajzsot, onnan pedig már hozzáférhető a szenzor. Mivel bő 2 hónapja volt még csak bent, ezért nem volt ideje belegyógyulni és elég könnyen ki lehetett csavarni, bár azért nem egyszerűen hozzáférhető, mivel a turbóról lejövő cső épp felette van. Csere után a MES-ből azonnal törölni tudtam a hibakódot és az autó újra felszaggatta az aszfaltot, ha odaléptem neki.
Képek: az elsőn már le van véve a motorburkolat és a hővédő lemez. Ez utóbbin átfut a lambda szonda, ezért, ahogy látható, csak oldalra kitettük a szonda vezetékén vezetve. A második képen látható maga a szenzor a helyén, a turbó kimenő csöve alatt. Ez csak a 2.0 JTDm motorokon van. A harmadik képen felülről, az előbbi cső és a motor között befényképezve látszik a kulcs, ami már rá van téve a szenzorra. A negyedik képen az új, míg az ötödiken az épp kiszerelt régi alkatrész látható. A hatodikon pedig már a helyére került az új.
Szép kis kálváriát tud okozni egy ilyen kis kütyü!
Lényegében most azért lett cserélve, mert észrevettem,hogy indítás után bekapcsolta random a hűtőventillátort, közben a motorellenőrzés lámpa világított. Hideg-meleg motornál egyaránt.
Írtam a srácoknak, mondták ,ez a bibi, okés!
H.Zolitól kaptam is egyet alfacity-n ,tegnap beszereltem, a hiba megszünt, szóval köszönet!
Amit még észrevettem,hogy azóta 90-en áll a vizem.
Jogosan merül fel a kérdés, hogy méé' hülyegyerek' hol kéne?
Nos, nekem hónapok óta 110fokon állt.
És ,hogy visszakanyarodjak az első mondatomhoz ,emiatt 2hűtőt is cseréltem.
Beszereltünk először egy kiváló bontottat, 110 a víz. De az lehetetlen, jó ,biztos a bontott a rossz, vettem bele egy zsír újat, láss csodát, azzal is 110.
Jó, új taktika, lemértük a kiegyenlítőben a vizet, megfelelőnek bizonyult (88körül), illetve a termosztát is akkor nyitott ,mikor közeledett a 110hez a víz óra szerint.
Vicces, a FES is annyit mutatott ,amennyit az óra.........
Most kicseréltem a jeladót, láss csodát a megfelelő értéket mutatja!
Pár dolog, ami az elmúlt időszakban történt.
Átléptük a 185.000. km-t. Egy pár dolog megérett a cserére.
Kezdjük a felső lengőkkel. Ezeket kidobáltuk belőle. Nem kell...na, jó cseréltük. :-) Az első stab. pálcákat vásárlásom ellenére nem cseréltük ki, mert jó állapotban vannak. Nem tudom minek vettem. Úgy gondoltam, hogy, ha már ott bombázzuk szét az autót, akkor ez is csere. De nem! Ment be a dobozban, ahol az ilyen pluszba vásárolt alkatrészek vannak. Nem sok minden. :-D Komplett első fék van mellette. Viszont, ami a kocsin van az szerintem már élete végéig elmegy. Lengőkar csere mellett a gumiharangokat is cseréltük.
A zenét visszakötöttem a kocsiba. Újrahúztam a kábeleket. Ne kérdezze senki, hogy mi volt a baja a réginek. Én sem tudtam kideríteni. Ez rejtély marad. Működik? Igen! Akkor nincs probléma. :-)
A hátsó elektromos ablakokat elkezdtem bepattintani. Megálltam vele, mert időm valahogy eltűnt. Ezt majd hamarosan folytatom. A bal hátsó ajtóról a kárpit le van bombázva. Most így marad még pár hétig.
Kapott egy 75 Ah-s akkumulátort, mert a másik miatt a pékségből kilépve nem indította a gépet. Érdekesen meghalt egyik percről a másikra.
Reggeli hideg indítás és rángatózás meg visszadurrogás remélem megszűnt. Tegnap este cseréltem az alkatrészt. Eddigi teszt alapján jónak tűnik. Remélem már csak jobb lehet. Délután munkából hazafele kiderül, hogy pöfékel-e még a gép. Levegő-hőmérséklet szenzor vagy mi a kellemes neve.
Amit még tenni kell a géppel. Vezérlés csere, módosítóval, hátsó futómű és stabrúd szilent elől. Nem olcsó, nem olcsó.
Ezt azért cseréltettem ki,mert a motor hőmérsékletének változásával a teljesítményem is ingadozott. Hidegebb motornál nagyobb volt a nyomatékom,melegebb motornál meg szegényebb volt a keverékem és csörgött néha a motor. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra...
Mióta megvan az autó valahogy sosem voltam elégedett azzal ahogy fűti az utasteret.
Mióta hűvös van, ha betekertem mondjuk 22 fokra, akkor sokáig semmi nem történt, majd egyszer csak azt vetem észre, hogy a fejemnél már 40 fokos a levegő, míg a lábam fázik.
Olyan szabályzásgyanús volt...
Az előlapon van egy kis rács, mögötte egy hengeres kis egység (2. kép).
Ebben van egy hőérzékelő, mögötte pedig egy mini villanymotor ventilátorral, ami az utastér levegőjét húzza a szondához. No ez némileg el volt retkelődve.
A 3. kép már az után készült, hogy az udvaron belefújtam...
Denszesszel és fülpiszkálóval kipucultam.
Tesztelni még nem tudtam, de azt remélem, hogy finomodik a beltér fűtése :)
Nem működött a balos tükörfűtés. Szerencsére csak az egyik saru volt lecsúszva a tükörnél, mert ki volt tágulva.
A hőm. szenzor viszont úgy tűnik megadta magát...