theBanyai - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2025-08-04

Egyik helyi srác rámírt ,hogy hozott egy GTV-t nem-e érdekel donornak, vagy bármire. Megnéztem, de mivel faceliftes így nagyon sok mindenre nekem nem jó, így mondtam ,hogy köszönöm ,de nem. Aztán csak fúrta az oldalamat, mert elég jó állapotú, érintetlen a gép, így végül másnap mégis megvettem.

A belseje nagyon tetszett így elhatároztam ,hogy átrakom az enyémbe. Sajnos a padlószőnyeg-et a totálisan más középkonzol miatt nem lehet átrakni ,szóval érdemes volt kiszenvednem és ki kárpit tisztítanom :D
Minden ülés alül-felül kívül-belül meg lett bőrtisztítózva, bőrápolózva, a szövetek vizes kárpittisztításon estek át.

Még jó pár dolgot áttettem, apró-cseprő dolgokat, amiknek végülis örültem.
Ki akartam cserélni a kattogó ajtóhatárolót, mert a donoréban tökéletesen. Nos, faceliftel ez is változott, nem átrakható, legalábbis vágás nélkül nem. ( Konkrétan az Fl ajtón kisebb a nyílás amin átfér a határoló, mert ott még szétszedhető csavaros, míg a faceliftesen már szegecselt) Újabb 40perc felesleges szerelés, mert persze kiszedtem mindkettőt :D)

Még érdekesség, hogy a faceliftes hátsó fejtámlák csavarjai önzárók, míg az enyém nem volt az. Apróság, de érdekes.
Ahogy az is érdekes ,hogy minden a helyén van az ajtómban mégis a faceliftes változathoz a csukási hang Wartburg-Mercedes hasonlatban mozog. Együtt élek vele.
Vélhetően azon is változtattak valamit.

Az 5 éve "ideiglenes" kábeleket egyéb dolgokat helyre raktam, leforrasztottam.

A donor autóban a kárpit betétjét át kellett cserélni, mert a kárpit "be van törve" míg az enyémen nem. GTV-n ez gyakori hiba. Viszont az ajtóbetét a régi iskola szerint készül és átszerelhető.

Közben rendeltem egy motorvezérlő szettet immo boxal, kulcsal mindennel Angliából, mert az autó még mindig nem jó. Ez külön blog lesz. Ennek következtében le sem műszakiztattam,és 2024 októberi pályanap óta mentem vele 40km-t. És ez szomorú.

Kikerült az OMP kagyló is ,kicsit road legal-ab lesz az autó a későbbiekben.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2025-03-25

Kakucsringen lehetett érezni valami lógást az első futóműben. Tekintve, hogy minden ki lett cserélve az axiálon kívül elég könnyen rá lehetett jönni hol keresendő a hiba :D

Én már egyszer nekiálltam, de bölcső levétel nélkül lehetetlennek véltem a cseréjét, és ez abba is maradt.

Most viszont újra nekiálltunk apósom segítségével. Számára nem szokott lenni lehetetlen. Azért biztos ami biztos berendeltem egy axiál leszedő szerszámot.
És milyen jól tettem, após is rájött, hogy ez nem GT, itt tényleg hozzáférhetetlen.
Illetve azt sem tudtuk milyen méretű axiál van benne, szóval kirendeltem mindhárom méretet. Meyle volt a legrövidebb, abban biztos voltam, hogy rövid lesz. A többi optimal, nem volt más márka…

Hála isten a Meyle mérete volt a belevaló így az került be. A gyári axiál már tényleg nagyon lityi-lötyi volt. Kapott új harmónika porvédőt is.

A béna AZMT szerszám kiválóra vizsgázott, azt gondoltam az első mozdulatnál eltörik.
Ezzel gyönyörűen, kényelmes tempóban 1.5-2 óra alatt mindkét oldallal megvoltunk.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2025-03-25

Kakucsring után októberben elraktam. A télen kb havonta bemelegítettem, és ennyi.

Most márciusban szóltak egy pénteki nap, hogy vasárnap Pannóniaring? Há, hogyne!
Kocsit elővettem, leakartam vinni a műhelybe, majd megint elkezte, hogy nem indul. Áramtalanítás után indul, de ha leállítom utána csak teker. 15perc áramtalanítás kellett neki. Így Pannóniaringre a Teslával mentem (érdekes élmény volt :D) A súlyához és a teljesítményéhez (450lóerő, AWD, Dual Motor 600nm) a 340-es 4 dugattyús fékek kevesek. Brutál tempót lehet(ne) menni a célegyenes végén, de a megállásra is gondolni kell. Amúgy tetszett, fura módon a hang hiánya egyáltalán nem zavart. Hűtőkör nélkül mentem vele végig, a negyedik kör vége fele írta ki, hogy a fékek túlmelegedtek. Utána sokkal többet használtam a regeneratív fékezést, és nagyon hamar visszahült, fékerőt nem vesztett, és a tárcsák se hullámosodtak be. A hátsók picit lilultak, de semmi dráma. Lényegében nem rossz, de ezzel a célegyenesben egy 220körüli tempot el lehet érni én 185-ig mertem tolni első bálozóként :D na de térjünk vissza az Alfára.

Elkezdtem nyomozni, nekem megint az immohiba jutott eszembe, túrtam az angol fórumokat, visszavittem a motorvezérlőt ahol az immo emulatort berakták. Nem találtak benne hibát. Tanácstalanná váltam, ezért berendeltem egy főtengely jeladót, amit amúgy nemrég cseréltem (mondom tanácstalan voltam :D) illetve a főreléket. A relék cseréjével kezdtem, és azóta tökéletesen indul. 🤷🏻

szerk. Nem ez a hiba :(

Pályanapokra kötelező a vonószem. Az enyémből hiányzott. Se a 156 se a MiTo-é nem jó bele. Nagyon rövidek. Hiába találtam gyári cikkszámot, nyilván nem kapható, és méret sehol nem volt. Rendeltem egy gyári citroen jumper vonószemet, mert az több, mint 20 centis. Gyári MOPAR csomagolásba jött :D Ha hosszabb lenne 1centivel nem bánnám, de jelenleg ennek is örülök, mert ennek a vadászatára is elcsesztem egy estét.

Bosch relék kedvezménnyel 5500, vonószem 7500ft.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-10-14

ARC Trackday @alfaromeoclubmagyarorszag szervezésében a #kakucsring-en . Kiváló tapasztalatokra tettünk szert.
Látszik, hol van még szükség a fejlesztésekre. A legnagyobb feljesztést a sofőr igényli ;) Igyekszem! A 30 éves technika pedig állja a strapát, az idei feljesztések rendszerint jól működtek. Kb. 35 gyors, hűtő és médiás kamerázós körökkel együtt kb 45-öt kört tettem meg, transponderes időmérés -sajnos- nem volt, mobillal van pár race app amivel lehet mérni, ezeket rendszerint nem indítottam el. :/
Amikor indítottam jól látszott, hogy egy tapasztaltabb cimbim mikor ment az autómmal (életében először) egy laza 2 másodpercet tudott nekem adni 😆
Oda-vissza, plusz pályázás kb. 500km-es etap.

Sajnos benne van az emberekben , hogy haza is kéne jutni a verdával, szerintem ezt többek nevében is mondhatom , ezért nem lehet a végletekig feszíteni a húrt.
Az idényt lezártam, 2025-ben új beállításokkal vissza térek 🐍🍀 📸 : @flatfourphoto @nrmn2492 @csizikrolandphoto thanks guys.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-10-08

Pályanap előtt felszereltem a régebben vásárolt motorvédőt, hogy ha van bármi folyás, akkor az megfogja, mert a versenypályát tilos bármilyen folyadékkal belocsolni.
A lidl-ös szegecsanya behúzót most használtam először, mert nem voltak felfogatási pontok az egyébként rávaló "haspáncélnak". Kiváló cucc, nagyon ajánlom!

Kapott vadi új M8-as imbuszfejű csavarokat, szép nagy alátéteket, és örültem.

Vásároltam egy csövet az olajszűrő hőcserélőjének, mert nagyon megtörtnek tűnt ami rajta volt, mintha nem rávaló lenne. Az 5. boltban végre találtam, felszereltem szép új bilincsekkel, melyhez a hűtőfolyadékot le kellett engedni a rendszerből.
Ez sem tökéletes, itt is van némi keresztmetszet szűkülés, de sokkal jobb, mint volt.

Elkezdődött -volna- a hűtőrendszer légtelenítése, de az autó nem indult.

Néhány nappal előtte raktam a tankba egy Liqui Moly injector tisztítót, mondom ha Kakucsig csinál valamit, akkor jó, ha nem, akkor placebónak biztos jó :D
Elég furcsa egybeesés, gondoltam kioldott valami szennyeződést a tankból és eldugította az üzemanyag szűrőt -ami kb. vadi új- ,de azért vettem rá egy újat.

Az autó továbbra sem indult.

A másik tippem a főtengely jeladó volt, rendeltem egy újat, beszereltem, indult.
Mindez 1.5 nappal ARC Trackday előtt :D

Az autó rendben felért ,pályanapozott, majd visszaért. Kb. 500km-es etap. Apró-cseprő hibáktól eltekintve oké, látszik ,hogy mivel kell foglalkozni a 2025-ös pályanapokig.

 
>> EseményAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-25

Utoljára délután elvittem még lemosni, kipakoltam a dolgaimat belőle, aztán vitték.
Jó élmény volt birtokolni. A Tesla mellett már nincs létjogosultsága, annak mindegy ,hogy 900méterre vagy csak pár kilóméterre elindítom-e vagy nem... :)

Talán nem árulok el nagy titkot a vevőknek piszkosul tetszett az autó :)

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-19

Attól ,mert az autó eladó még nem tojunk rá. A motortér burkolatot lekoptatta a hangszigetelő szivacs. 1-2 munka közé beiktattam ,és újra fényeztem. Minden patent pótolva van, remélhetőleg már nem ér hozzá a burkolathoz.

Az autó még eladó! Hasznaltauto.hu

Unatkozó bohócok után jó lenne beszélni komoly emberrel is. :D

 
>> EseményAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-01

A múltkori hirdetés törlődött, de újra felraktam. Vihető a nagyvad.
hasznaltauto.hu

 
>> EseményAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-29

Mai napon elkelt az eddigi legjobb autóm. 3napig volt fent a hirdetés. Ez most kivételesen nem ismerősi/baráti körben kelt el. Balesetmentes km-eket az új tulajnak.

Majdnem 3évet és 15.000km-t töltöttünk el együtt.
Meghibásodás nulla.

És most jöhet valami más. Nagyon más :)

 
>> EseményAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-25

Új céges autót vásárolok így a flottából a Giulia is távozni kényszerül.

hasznaltauto.hu