Ma sikeres műszaki vizsgát tett.
Azt mondták nagyon egyben van a bringa :D
Hazafele szakadó eső + semi slick gumi... De nem volt gáz szerencsére.
2027.09.10-ig letudva.



Bekerültek a gátlók, rugók, lengőkarok.
Jó magas lett, nyilván borzasztóan nem tetszik, viszont álom volt úgy végigmenni a fekvőrendőrön ,hogy nem húzta végig a kipuffogó rendszert. :D Majd megszokja a szemem. A nyomtáv szélesítőket is levettem. Hááát, hátra azért lehet vissza rakom, de egyelőre így marad, kérek időpontot műszakira, mert már Májusban lejárt, aztán autózunk vele egy nagyobbat, mert idén még csak 40km-t ment.
Lemostam alaposan ,mert 6 hónapja mostam utoljára.



13 éve van/vannak ültetett autóim. Mára elég volt, így rendeltem gyári magasságú rugókat, új lengéscsillapítót, és nekiálltam visszaemelni az autót.
A hátsó lengőkarokban 1-1 szilent nem volt túl rózsás állapotban, de mind a négyet cserére ítéltem akkor már.
2db-ot lehetett rendelni másik kettő Mercedes/Jaguar szilent, 0,4mm-el nagyobb a szilentház, leköszörültem, bekerült a fagyasztóba és így a helyére is csusszant a préssel.
Így leírva jó gyors volt ,valóságban azért pár óra elment vele :D
A saját lengőkarom jó állapotban volt ,de azért homokszórás 2k epoxy , fekete bázis és lakkozást kapott. Szilentezés előtt (akkor volt rá időm)
Nyilvánvaló volt ,hogy 1-2 helyen picit sérül majd a lakk a préseléskor, de annyi baj legyen ott lejavítottam aztán kész.
Toronycsapágyakat is le homokszórtam, és cink bevonatot kapott, ha már egyszer szét volt szedve... Gátlókat felszereltem az új rugókkal még várják ,hogy a helyükre legyenek téve.
A hátsó rugó alsó gumiját lehet kapni ,azt vettem újat, a felső csak külföldről rendelhető horror összegért, így azt a donor autóból kapta meg ami tökéletes állapotú volt.








A hiba leírása ,hogy az autó nem indul.
Ha áramtalanítom 10percig akkor indul, viszont ha még egyszer ráadom a gyújtást már nem. Beírja a hibatárolóba az "electronic key" hibát, és nem engedélyezi az indítást.
Vicces, mert kakucsringi pályanapon is az immo emulátor volt a motorvezérlőben, és tökéletesen üzemelt az autó. Viszont mostanság szinte sosem indult el másodszorra...
Mindent átellenőriztem/kicseréltem már, csak az maradt ,hogy a motorvezérlőt, immo boxostól ,kulcsostól kicseréljem.
eBay-ről vadásztam egyet Angliából.
Motorvezérlő van "olcsón" több is, de komplett szettet ritkán árulnak.
A vám+áfa kellemes volt, de az alkatrész kell.
Megérkezett kb. 2hét alatt, ma nekiálltam kicserélni. A gyujtáskapcsoló egyszerű művelet, a motorvezérlőt már rutinból kikapom egy perc alatt.
Az immo box förtelem, mini crovával fértem oda, nagy szívás kiszedni.
Minden össze, próba, és egyelőre tökéletes az autó. Kopp-kopp, mert immo boxal is volt,hogy napokig üzemelt probléma nélkül. De vélhetően az volt a baja...
Ez az akció 92.000 forintba fájt, de ha megoldódik amivel 1 éve szivat, azt mondom "megérte" . Ami borzasztóan nem tetszik ,hogy a "szetthez" az ajtó zárak nem jártak, így lehet több kulcs egy kulcstartón ,mint valami Ladának... Sajnos ennyi kompromisszumot be kellett vállalnom ,de van ötletem a megoldásra (régi gyújtáskapcsoló vissza, mostani immo chip klónozás, aztán kulcsmásolás). Viszont jelenleg az huszadrangú probléma. :D


Egyik helyi srác rámírt ,hogy hozott egy GTV-t nem-e érdekel donornak, vagy bármire. Megnéztem, de mivel faceliftes így nagyon sok mindenre nekem nem jó, így mondtam ,hogy köszönöm ,de nem. Aztán csak fúrta az oldalamat, mert elég jó állapotú, érintetlen a gép, így végül másnap mégis megvettem.
A belseje nagyon tetszett így elhatároztam ,hogy átrakom az enyémbe. Sajnos a padlószőnyeg-et a totálisan más középkonzol miatt nem lehet átrakni ,szóval érdemes volt kiszenvednem és ki kárpit tisztítanom :D
Minden ülés alül-felül kívül-belül meg lett bőrtisztítózva, bőrápolózva, a szövetek vizes kárpittisztításon estek át.
Még jó pár dolgot áttettem, apró-cseprő dolgokat, amiknek végülis örültem.
Ki akartam cserélni a kattogó ajtóhatárolót, mert a donoréban tökéletesen. Nos, faceliftel ez is változott, nem átrakható, legalábbis vágás nélkül nem. ( Konkrétan az Fl ajtón kisebb a nyílás amin átfér a határoló, mert ott még szétszedhető csavaros, míg a faceliftesen már szegecselt) Újabb 40perc felesleges szerelés, mert persze kiszedtem mindkettőt :D)
Még érdekesség, hogy a faceliftes hátsó fejtámlák csavarjai önzárók, míg az enyém nem volt az. Apróság, de érdekes.
Ahogy az is érdekes ,hogy minden a helyén van az ajtómban mégis a faceliftes változathoz a csukási hang Wartburg-Mercedes hasonlatban mozog. Együtt élek vele.
Vélhetően azon is változtattak valamit.
Az 5 éve "ideiglenes" kábeleket egyéb dolgokat helyre raktam, leforrasztottam.
A donor autóban a kárpit betétjét át kellett cserélni, mert a kárpit "be van törve" míg az enyémen nem. GTV-n ez gyakori hiba. Viszont az ajtóbetét a régi iskola szerint készül és átszerelhető.
Közben rendeltem egy motorvezérlő szettet immo boxal, kulcsal mindennel Angliából, mert az autó még mindig nem jó. Ez külön blog lesz. Ennek következtében le sem műszakiztattam,és 2024 októberi pályanap óta mentem vele 40km-t. És ez szomorú.
Kikerült az OMP kagyló is ,kicsit road legal-ab lesz az autó a későbbiekben.






