theBanyai - főkép
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-19

Attól ,mert az autó eladó még nem tojunk rá. A motortér burkolatot lekoptatta a hangszigetelő szivacs. 1-2 munka közé beiktattam ,és újra fényeztem. Minden patent pótolva van, remélhetőleg már nem ér hozzá a burkolathoz.

Az autó még eladó! Hasznaltauto.hu

Unatkozó bohócok után jó lenne beszélni komoly emberrel is. :D

 
>> EseményAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-01

A múltkori hirdetés törlődött, de újra felraktam. Vihető a nagyvad.
hasznaltauto.hu

 
>> EseményAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-29

Mai napon elkelt az eddigi legjobb autóm. 3napig volt fent a hirdetés. Ez most kivételesen nem ismerősi/baráti körben kelt el. Balesetmentes km-eket az új tulajnak.

Majdnem 3évet és 15.000km-t töltöttünk el együtt.
Meghibásodás nulla.

És most jöhet valami más. Nagyon más :)

 
>> EseményAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-25

Új céges autót vásárolok így a flottából a Giulia is távozni kényszerül.

hasznaltauto.hu

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-08-24

Nekiláttunk a GL szem cserének. Amit előző blogbejegyzésben írtam, a 19-es kerékkel borzasztó instabil lett az autó hátsó része, ezt megfejelte ,hogy elkezedett nyikogni ,mint valami lovaskocsi.

Berendeltem a GL szemeket (tedgum), hátsó hidat kihúztuk az autó alól. A GL szem kipréselése még hagyján ,de a bepréselése nem könnyű feladat, tekintve ,hogy nincs külső fém része ahol lehetne nyomni modnjuk crova fejjel... De megoldottuk. További bontást követően konstatáltuk ,hogy a stabilizátor pálcák nagyon szar állapotban vannak, abból is rendeltem újakat. Kerékcsapágy lehúzásakor a tengelyen fent maradt a csapágy egy része, a bal oldalt 2perc alatt összeraktam, a jobb oldalt 3óra alatt sem sikerült.

Présnek aláraktam, valószínű itt én hibáztam, elrepedt a csapágygolyó háza. Lett volna donor amivel összerakható ,de jobbnak láttam venni egy új csapágyat, annak ellenére ,hogy borzasztó drága.

A hosszú hétvége miatt, jó pár napot aknán töltött alkatrész hiányában, így kicseréltem a pár hónapja megvett kézifék köteleket, mert ami fent volt szintén elég trágya állapotban volt, gyorkötözőkkel felkötve, megtörve, szétnyílva, illetve észrevettem ,hogy indulás után kiengedett kéziféknél még fogja az egyik kereket pár másodpercig.
Nagyon tudok gratulálni valamelyik előző tulajnak aki a kézifékkötél cseréhez nem vette ki a hátsó ülést ,hogy felhajtsa a szőnyeget, egyszerűbb volt megvágni a padlószőnyeget a konzol mögött, ezzel visszafordíthatatlan károkat okozva...Barom.

Mivel az autó még mindig aknán volt, én meg nem tudok ülni a seggemen lemostam az autó alját, és lefújtam 2K Cobra ,kvázi plató festékkel. Brutálisan jó bevonat. Tekintve ,hogy az autó alja fantasztikus állapotban van a korához képest, ezt szerettem volna megőrizni. Nagyjából 3helyen kellett 2cm-en drótkorongoznom, epoxyznom, és mehett rá a cobra.

Megjött a csapágy (GSP), összeraktam, végre mehetet alá a fék, kerekek.

Próbakörön az autó hátulja már nem táncol erőteljes kormánymozdulatra, a nyikogás megszünt. A kézifék jól teszi a dolgát. A munkát sikeresnek tekintem.

u.i. a hátsó híd leszerelésénél minden hozzáférhető fém alkatrészt drótkorongoztam, lefestettem. (stabrúd, csonkállvány, tanktartó pánt, féktárcsa porvédők stbstb )
Minden csavart zsíroztam, féknyergeket kitakarítottam, csúszkákat újra zsíroztam.

A bal oldali kilépőfény nem működött. Utánanéztem. Nem lepett meg a dolog, az aliexpresses hulladék (amúgy Alfa logót vetítő hányinger :D) volt rossz. Jobb oldalon -sajnos- működött. Gyárira szerettem volna vissz alakítani ,de ledpanelt egyszerűbb volt szerezni így kicseréltem, a hátsókba pedig kicseréltem az izzókat ledre, hogy egységes legyen.

Köszönet a futómű szerelésért Apósomnak!

Folyamatosan a 30+ fokokba dolgoztunk, kemény munka volt.

A munkafolyamat zárásaként lemostam, Koch Chemie PH semleges samponnal.


Sorry az idiótán össze-vissza forduló képekért, sajnos nincs megoldás rá az oldalon jelenleg…

>> EseményAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-23

Mai nappal történt meg a Giulia műszaki vizsgája. Volt hosszabbítás, mert a lejáró covid műszakik káoszt okoztak a vizsgaállomásokon. Csak annyit mondott a vizsgabiztos : Patika a verda.

211.000km.

Innentől fogva eladósorba kerül az autó.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-03

Ahogy nézem nincs blogolva ,hogy a 6db relét kicseréltem a gyár által módosított darabokra. Még júniusban.
Különös oka nem volt ,illetve egyszer azt tapasztaltam ,hogy valaki haját nem tudtam ledudálni. Duda relé is ott van. Azóta sem volt ilyen.

Elcseszett helyen van, viszont a cseréje nem bonyolult. Kerék le, dobbetét ki, néhány M6-os anya fogja ,és jön is ki.

Eredeti MOPAR relék mentek be, 1/3-d áron, ugyanis sok, olcsóbb relé dobozban gyári termék van.

>> SzervizAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-03

Megejtettem először a diffiben az olajcserét, majd 2napra rá megérkezett a váltóolaj is.

Diffi FIAT 9.55550-DA9 specifikációt kér, ezt a Ravenol, és a gyári tudja. Ennek már Shadin is utána járt a blogjában olvasható.

A váltó FIAT 9.55550-MZ7 csak a gyári Tutela, más alternatívát nem találtam.
Felkerestem a Ravenolt: "Unfortunately, we are currently unable to offer you a suitable product."

2 Liter Ravenolt vettem ,mert nem tudtam melyik differenciálművel lett szerelve a kocsi, aláfeküdtem, lefotóztam ,de se a QR kódra, se a cikkszámokra nem találtam érdemi infót.

0.9liter kellet bele, így maradt egy bontatlan.

A váltóolaj 1,4liter, így következőre elég lesz 1litert venni hozzá.

Úgy terveztem ,hogy 30ezer múlva lecseréltem mindkettőt megint.
Feltéve ha még meglesz :)

211.100km , a hardy tárcsa is kitűnő, teljesen repedésmentes állapotban van.
A váltó szerintem finomabb lett, lehet placebo, nem tudom :D

A cserék meglepően egyszerűek, a mai napra beiktattam a feleségem 159ti-jén is a váltóolaj cserét ,ráment a fél délután. Az olajleeresztő csavar írtó béna helyen van, úgy kell kikönyörögni belőle a váltóolajat... Ez a Giulián 2perc alatt kifolyik...

>> SzervizAlfa 146 1.4 TwinSpark // 2024-05-30

Elkészült a lakatolás, egy cimborámmal csináltuk.
Volt a padlólemez 1-2 helyen foltozva. Még bírja magát, jó lesz egyelőre.
Kellett rá még 2 folt, illetve egy hátsó emelési pont lett javítva!
Legalább lett haladás vele :)

Első fém fékcsövek cserélve lettek.
Gumi fékcsövek
Fékfolyadék
Stabilizátor
Kormánymű gumiharang

Augusztusba jönne vissza forgalomba, én erre reális esélyt nem látok, hogy elkészül, szóval ezen valószínű fogok tolni.

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-05-16

Ez a típusú gyári felni tetszik a legjobban, legalábbis a 17-es méretben.
19-es Ti-nek ugye pápá-t intettünk.

Mivel nem találtam a 166 csoportba kiírtam, hogy vennék. Többen írtak, egy sráccal hamar megegyeztem. Elhozta Veszprémig. Mire odaért valahogy nem egészen olyan volt , mint amit megbeszéltünk. /Borzasztó állapotúak voltak a gumik/ Ezt a matek részének csökkentésével kompenzáltuk. Jó, hogy személyesen vettem át…

A felnik egyébként karc és padkamentesek, aránylag friss porfestés van rajta.
Ez szerintem elég ronda,(nagyszemcsés ezüst túlságosan csillog) Meg a porfestés minősége nem versenyezhet egy lakkozott felülettel. Legalábbis esztétikában :) így ha időmilliomos leszek, átfényezem normálisan.

Egyébként egy vadi ujan vásárolt, gyári 166 facelift felni volt rajta, téli gumikkal, azt meghagyom télinek, mert amúgy nem különösebben tetszik.