Tagok >> SanyiJTD >> Giulia 2.2 MultiJet >> Blog
- Típus:Giulia 2.2 MultiJet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2016
- Színe:Montecarlo Blue
Mai napon elkelt az eddigi legjobb autóm. 3napig volt fent a hirdetés. Ez most kivételesen nem ismerősi/baráti körben kelt el. Balesetmentes km-eket az új tulajnak.
Majdnem 3évet és 15.000km-t töltöttünk el együtt.
Meghibásodás nulla.
És most jöhet valami más. Nagyon más :)
Új céges autót vásárolok így a flottából a Giulia is távozni kényszerül.
hasznaltauto.hu
Mai nappal történt meg a Giulia műszaki vizsgája. Volt hosszabbítás, mert a lejáró covid műszakik káoszt okoztak a vizsgaállomásokon. Csak annyit mondott a vizsgabiztos : Patika a verda.
211.000km.
Innentől fogva eladósorba kerül az autó.
Ahogy nézem nincs blogolva ,hogy a 6db relét kicseréltem a gyár által módosított darabokra. Még júniusban.
Különös oka nem volt ,illetve egyszer azt tapasztaltam ,hogy valaki haját nem tudtam ledudálni. Duda relé is ott van. Azóta sem volt ilyen.
Elcseszett helyen van, viszont a cseréje nem bonyolult. Kerék le, dobbetét ki, néhány M6-os anya fogja ,és jön is ki.
Eredeti MOPAR relék mentek be, 1/3-d áron, ugyanis sok, olcsóbb relé dobozban gyári termék van.
Megejtettem először a diffiben az olajcserét, majd 2napra rá megérkezett a váltóolaj is.
Diffi FIAT 9.55550-DA9 specifikációt kér, ezt a Ravenol, és a gyári tudja. Ennek már Shadin is utána járt a blogjában olvasható.
A váltó FIAT 9.55550-MZ7 csak a gyári Tutela, más alternatívát nem találtam.
Felkerestem a Ravenolt: "Unfortunately, we are currently unable to offer you a suitable product."
2 Liter Ravenolt vettem ,mert nem tudtam melyik differenciálművel lett szerelve a kocsi, aláfeküdtem, lefotóztam ,de se a QR kódra, se a cikkszámokra nem találtam érdemi infót.
0.9liter kellet bele, így maradt egy bontatlan.
A váltóolaj 1,4liter, így következőre elég lesz 1litert venni hozzá.
Úgy terveztem ,hogy 30ezer múlva lecseréltem mindkettőt megint.
Feltéve ha még meglesz :)
211.100km , a hardy tárcsa is kitűnő, teljesen repedésmentes állapotban van.
A váltó szerintem finomabb lett, lehet placebo, nem tudom :D
A cserék meglepően egyszerűek, a mai napra beiktattam a feleségem 159ti-jén is a váltóolaj cserét ,ráment a fél délután. Az olajleeresztő csavar írtó béna helyen van, úgy kell kikönyörögni belőle a váltóolajat... Ez a Giulián 2perc alatt kifolyik...
Veloce diffuzornak indult, de mivel levehető horgos az autó (amit mondjuk soha az életben nem használtam, de egy komoly extra nem tervezem megszüntetni) kicsit vágni kell a lökös betétet a felszereléshez, es szerintem a veloce diffuzor szárnyába bele kellene vágni. Facebookon szembe jött egy gyári “sima” dupla kipuffos, így le is csaptam rá.
Ma gondoltam egy 20perc alatt feldobom, amiből lett 4 óra. :D
A prizmákat hátulról tartja egy miniatűr kereszthornyos csavar amit ki kell szedni , mert a prizmák alatt fogja torx a betétet. Ezt kiműteni akna nélkül nem sikerült ezért ráálltam és kivettem. Mindkettő kipuffogóvéget felpolíroztam, aztán a következő probléma az előző tulaj beletörte a végekbe az alsó rögzítô csavart, ami amúgy egy tervezési hiba, indokolatlanul hosszúra hagyott amúgy gyenge, talan m4-es vékony csavar ami kapja a nedvességet és törik , mint a ropi. Én sikeresen ki tudtam szedni a sajátomból, így egy másikat kellett keresni mellé. (ezt szeretném cserélni 2db új, egyformára)
Egy újabb probléma, hogy minden lemezanyát levettek róla így azt is túrni kellett, de megvannak.
Végezetül ki kellett vágni a vonóhorog helyét, amit dekopirral végeztem, mert a flex(sarokcsiszoló) olvasztja a műanyagot…
Szerintem mérföldekkel jobb dupla véggel, nem is szabadott volna szimplàval kiadni.
Végül egy alapos mosást kapott (a betét), az autó esővert :)aztán 2 körön APC jól bedolgozva ecsettel , végezetül Labocosmetica Hydra műanyag sealent, látványos :)
Agyérgörcsöt kapok , hogy állandóan elforgatja a képeket.
Lecseréltem az olajat. 8600km-t mentem el a Seleniaval, most Motul-ra esett a választás. Ez az olaj tudja még a gyári specifikációt, mást nem is találtam a Selenian kívül. Gázolajszűrőt is kicseréltem.
Az autógyártás kiválósága itt is megmutatkozik, hogy az olajszűrőt cserélvén mindenen is végigfolyik az olaj. A Giulietta még ennél is rosszabb. :D Miért kell ilyen idióta helyekre tervezni ,én nem értem. Féktisztító legyen. Sok.
Nano composit sealent bevonat applikálva, az autó gyönyörű :)
Profi minőségű , Olasz, Labocosmetica szereket használok.
Ha szeretnél hasonlót... Facebook, Banyai's garage