Tagok >> NGC >> 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive >> Blog
- Típus:156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:nem szürke
9 hosszú év után, ma elvitték szeretett alfámat. Remélhetőleg jó helyre kerül és még látjuk egymást.
Olaj(szűrő)csere
Pollenszűrő csere
Fojtószelep tisztítás (ingadozott az alapjárat, 2 napig jó volt, aztán visszatért a hiba. LMM jó, alapjárati motorjeladó jó, lambdaszonda jó. Ingadozik továbbra is, meg néha rángat. Így marad egy darabig.)
A hűtő légtelenítő szelepe eresztett, ott folyt el állandóan a hűtővíz, ki lett cserélve. Az olajleeresztő csavar meg lett fúrva, kicserélve egy nagyobb csavarra, ott is folyt az olaj, ahogy a szelepfedél tömítésnél is. Az is cserélve lett. Most szépen tartja a vizet és az olajat is.
Feltöltettem a klímát AC16 előtt, egy gramm gáz nem volt benne, mondjuk nem is nagyon használtam. Az utolsó töltéskor 3 napig tartotta a gázt, ellentétben a mostani töltéssel.
km: 252.000
Ma beállíttattam az első futóművet. Összetartott. Már jó.
Szivárgott a motorolaj, szelepfedél tömítés csere. Újabban megint rángatott, 3 gyertyapipa cserélve lett, most nem rángat.
Elértük a 240.000 km-t.
Megvásároltam a két alsó lengőkart, az olajat, szűrőket, aztán irány a szerelő. Ott kiderült, hogy az egész első futómű kuka, hála a pár évvel ezelőtti balesetnek. Azóta két felső lengőkar volt cserélve, egészen mostanáig.
Kellett hozzá két kutyacsont, két kormányösszekötő, két felső lengőkar, és ugye a fent említett két alsó lengőkar.
Olajcsere megvolt, plusz a szűrő, a vizsgán is átment. A futómű most csendes, úgy 100 km-ig...
A tegnapi nap folyamán ki lett cserélve a felső munkahenger is. Olyan, mint ha új lenne.
Jöhet a műszaki vizsga.
A héten megint a kuplunggal volt bajom. Nem jött fel a pedál, csak félig. Kinyomócsapágy csere volt (gyári), plusz kapott egy vastagabb kuplungtárcsát.
Elvesztettük a vontatás szüzességünket is, - ugyanis reggelre már nem vette a sebességet sem - meg a vonóhorogszem takarót is...
Update:
05.03.
A változatosság kedvéért a pedál ismét csak félig jön fel. Felső munkahenger csere következik.
Délután kicseréltem az ablaktörlő motort. Régóta akadt a szakaszos törlésnél. A régi rudazat került vissza.
A tegnapi izgalom nem volt elég... ma az alsó cső adta meg magát a tartály és a motor között. Megint elfolyt az összes víz, az alsó részen vékony sugárban spriccelt.
Kicseréltem, kicsit rövidebb, mint az eredeti volt.
Plusz vettem egy ablaktörlő motort, a hétvégén azt is kicserélem. Jó ideje akad a szakaszos törlés.