Blog >> bosch

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2023-06-22

A hosszabb út előtti átvizsgálás ellenére az akkumulátor Olaszországban megadta magát. Hétfőn kb 850 km megtétele után leparkoltam az autóval, amely ma reggel nem indult. Majdnem felrobbantam, de meg kellett oldani a problémát. A szálláson az egyik szomszéd tudott segíteni bikakábellel, úgyhogy az autót beindítottuk. Google segítségével gyorsan kerestem egy szervizt a közelben, ahol szerencsére tudtak segíteni, egy szó nélkül, azonnal a rendelkezésemre álltak. Olaszul nem beszélek, az angolt nem értették, kézzel, lábbal és a Google fordító segítségével kommunikálunk. Kiderült, hogy a Varta akku, melyet az ősszel vettem, kuka, megadta magát. Bosch aksi volt a szervizben kéznél, 150 Euroért adta, a szerelésért nem kért pénzt, nagyon rendes volt. Jó kaland volt, de kihagytam volna.

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-09-14

Az autó megvétele óta (kb. 1 hónap) egyszer sem állította le a motort a stop/start rendszer (ami egyébként alapvetően egyáltalán nem is zavar). Ebből kiindulva elkezdtem gyanakodni, hogy valószínűleg már a végét járhatja az akksi, amit a mérés alá is támasztott, miszerint a hidegindítási készségének több mint 30%-át nem tudja már. Ezen kívül szerintem nem is az autóhoz való volt bent annak ellenére, hogy gyári matricás akksi volt.
A hideg közeledte elött, mielött valahonnan nem tudnánk elindulni ma sikerült is jó áron beszerezni egy Bosch S4E 051 stop/start (60Ah/640A) jobb+ akkumulátort.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-06-28

100 felett ijesztő táncba kezdtek az ablaktörlők, alapvetően azért mert fordítva!!! voltak felrakva, de jó irányba állítva se töröltek szépen, így kicseréltem őket, A084S számú Bosch Aerotwin-re.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2018-01-23

Már elkezdett hártyásan törölni a BOSCH ablaktörlő lapát, ezért vettem bele REFILL-t, vagyis gumit. Nem volt egyszerű szétszedni a blade törlőlapátot, de a gumit végül is bele tudtam helyezni, de a tövénél, ahol a kar csatlakozik, valami hullám lehetett benne és pont szem magasságában csíkozott. Így mennie kellett, BOSCH-t (Foscht) többet nem akartam már magam előtt látni, így Good Year blade lapátokat vettem.
Ehhez járt 3 vagy 4 féle csatlakozó, így simán fel lehetett tenni a BOSCH helyére. És még jobban is néz ki, még kevésbé áll ki a szélvédő síkjából. ;)
Ez végre jól töröl!

ui: Kellett egy 55 és egy 41 cm-es. A kisebbiken nincs feltüntetve Alfa, de nem érdekes

>> SzervizSeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-05-18

Hiányzott épp, mint üveges tótnak a hanyattesés, hogy megmakkanjon az önindító, de hát a jó öreg Bosch nem kérdezett, nem is tekert, szép csendben elhalálozott. Zé cserélte igen rugalmas munkavégzés keretében (este fél10kor diagnosztika, másnap alkatrész beszerzés és csere), köszönet és hála érte.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2017-03-18

Berohadt a kézifék bowdenem. Mindkettő. 2 hónappal ezelőtt befújkodtam, megjárattam, egy darabig jó is volt, de megint beálltak. Mivel közeleg a műszaki, úgy döntöttem, hogy itt az ideje a cserének. Unixból sikerült beszerezni egész jó kedvezménnyel ATE típusúakat! Aztán ha már az autó alatt voltam, akkor beszereltem hátra a Marklar haverjától, Nyúltól szerzett légrugókat. Már régebben akartam venni, de a 16K-s árat egy picit sokalltam értük. Aztán az egyik hétvégén Érden jártam, és megláttam nála egy évek óta rozsdásodó futóműben. Megkérdeztem tőle, hogy megkaphatnám-e, és csak úgy odaadta! Nagyon örültem. :-) Van rajta egy kis szelep, amin keresztül fel lehet fújni, így bármikor tudom módosítani az autó hátuljának magasságát, de persze nem fogom. :-) Az ültető rugó (tudom, le kellene már festenem) és a sport gátló maradt, de kellett valami megoldás, mert a sok csomagok és az utasok miatt már beleért a gumi a sárvédőbe. Így ezzel a megoldással már nem! ;-)
Kicseréltem még az AC-t is, mert néha menet közben nagyokat rángatott, aztán egy jó ideig semmi, aztán meg egyenletes tempónál egyszer csak megtorpant. Hiába nyomtam a gázt nem történt semmi, egyre csak lassult az autó. Olyan volt, mintha nem kapott volna üzemanyagot. A csere óta nem produkálja a fent írt tüneteket! :-) Gyári Bosch került bele, mert nem Úr, aki nem herdál! ;-)

Költségeim:
- ATE kézifék bowden jobb: 3676,-
- ATE kézifék bowden bal: 5031,-
- Bosch benzinszivattyú: 27000,-

>> AutóápolásHaddel // Alfa 159 sw // 2016-12-09

Kapott az autó előre új lapátokat ,a régi már pattogott nagyon ,mondjuk nem is csoda ,megnéztem a blogban ,hogy majdnem két éve vettem őket. Remélem ezek jobbak lesznek ,nekem pattogott a gyári már új k orától kezdve.
Km állás: 226277
Előző lapátok 76487 km alatt szolgáltak.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-07

A fóliázás miatt szélvédőt cseréltettem, ahogy az előző blogbejegyzésben részletesen kifejtettem. Mivel az eddigi lapátok teljesítményével nem voltam teljesen megelégedve, csíkoztak - sőt, én úgy láttam, hogy enyhe karcolást is hagytak az üvegben - ezért mindenképp új lapátokat akartam az új üveg mellé, hogy azt nehogy tönkretegye.
Droberto barátom ajánlásával így a Bosch Aerotwin mellett döntöttem. Roberto még a nagy kedvezményt is elintézte az Unix-nál nekem, így a 450-es és az 575-ös lapát csak 3605, illetve 4118 Ft-ba került. A katalógus szám A084S. Nagy köszönet neki ezúton is.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-02-12

A vásárlás óta nem volt tökéletes az aksi, ezért most kicseréltem nem töltögetem tovább.

Bosch 100 Ah

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-10-06

ma megjött az új Bosch légtömegmérőm, ég-és föld, az előző is mérte, gázadásnál amikor kiolvastuk folyamatosan változtak feszültségértékek , mégse ment úgy a keverék túl dús volt. Kicseréltem ma állat lett. megér egy havi minimálbért egy ilyen szenzor.....

Az egész úgy kezdődött, hogy az alapjárat ingadozott, később torpanások is voltak nagy gyorsításkor. Volt persze TPS reset, nem igazán segített. Volt fojtószelep takarítás, de idővel a probléma visszajött.

Később már nagyon alacsony volt az alapjárat, volt hogy belefulladt, a keverék dús volt, 6-7000-es fordulaton úgy füstölt mint egy TDI :)

Kiolvasáskor az LMM mért értékeket, de nem volt a bosch táblázatának értékein belül.

Kicseréltem és a különbség nagyon durva! Most már érezni, hogy megvan mind a 190 ló.