Blog >> akkumulátor
Reggel érdekesen dobta el magát az akku. Ugyan is könnyedén beindult az autó, kis melegítés után Drágám indult volna vele, de nem volt hajlandó hátramenetbe kapcsolni, mikor ránéztem a start/stop-ra, illetve az autómata váltó hibájára panaszkodott.
Kulcsal leállítottam az autót, de a gyújtás ráadása után már nem volt hajlandó indítani. Mérésnél nem érte el a 12V az akku feszültsége. Hibákat kiolvastam az ECU-ból, és a váltóból, mind a kettő az akku gyengeségére utalt. Felraktam tölteni, szépen vette is fel a töltést az akku, öt óra töltés után már feltöltöttnek mutatta a töltő és 14,78V mértem.. Próbaképpen megnéztem indítható-e. A töltő levétele után 12,5V-ra esett a feszültség, mire az autóba ültem már csak 12V, gyújtás ráadás 11,8V, indítózásnál leesett 8V-ra, ahhoz képest könyedén indult, hogy így leesett a feszültség, és szépen elkezdte felvenni a töltést.
Közben mgrendeltem az akku utódját: Exide AGM 12V 70Ah jobb+ EK700 760A.
2015-ös akkumulátor volt a kocsiban, így hát gondoltam kicserélem.
Bemérettem az előző aksit, azt mondtak, hogy az indítóképessége 67%-os. Emiatt döntöttem a csere mellett.
Olaszból volt a korábbi aksi "ELIOS", mely 70Ah és 620A-os volt. (2.kép)
Most egy Banner: 72Ah, 680A-es aksi került bele. (3.kép)
Sajnos csak eljött az ideje az akku cserének.
Eixide-re esett a választás a magas kapacitása miatt.
Már a múlt héten megrendeltem, ma hozta a futár.
Maga a csere zökkenő mentes volt, csak valamiért kiverte a riasztó 10A biztijét. Azt hittem, hogy talán megnyomtam valami vezetéket az akku csere kövtkeztében, ezért elkezdtem átnézni a környező vezetékeket. Persze semmi rendelenességet nem találtam. A rádió is ezen keresztül van biztosítva, így még a rádiót is kibuktatttam a helyéről hátha ott történt valami. Ezen a biztin van még a klíma panel, és az üzemanyagszintmérője, és a műszerfal világítása is. A vége az lett, hogy próbaképpen beraktam egy 20A biztit, ha zárlat lenne valahol akkor ugye azt is ki kellene csapnia, de ezzel helyre állt minden. Ezek után bepróbáltam egy 15A, majd a 10A biztit és renben megy minden. Így a 10A bizti maradt is. Gondolom a 15 éves szellőztető lapát motorjai már lehet egy kicsit több áramot kérnek indulásnál, és, hogy egyszerre akart elindulni minden már kevés volt a 10A keresztmetsezt.
A régi akku 4év, és 8 hónapot (88000Km) bírt, teljesen meg vagyok vele elégedve...
Koradélutáni indításnál még semmi jele nem volt, elmentünk Székesfehérvárra. Megnéztük a Bory-várat, ez után már furán indult az autó, de könnyen. Furán berázta a kasztnit, nem is az akkunak tudtam volna be a dolgot, ha a kajálás után is indult volna, de itt már határozottan az akku gyengeségnek lehetett betudni a dolgot. Még jó hogy barátokkal voltunk, innen is nagy köszönet a bikázásért is :)
Új akkut, azt kapja meg, amit nem rég vettem a másikba. Az még egy darabig úgy sem lesz indítható, meg úgy is felesleges abba a 70Ah akku.
Télen szinte alig használtam az autót, így egy kényszerű akksicserével kezdődött a szezon márciusban. Éppen indultunk egy hosszú hétvégére, így azt vettem, ami volt (Banner Starting Bull 62Ah).
Sajnos ez az év sem az Alfázásról szólt, szokás szerint rengeteget dolgoztam, ezen kívül szinte minden szabadidőmet elvitte a lakásfelújítás és az ezzel járó intézni valók. Szerencsére néhány hosszabb kirándulás azért erre az évre is jutott, ilyenkor érzem, hogy még mindig mennyire szeretem ezt azt autót :) AlfaCity sajnos ismét időhiány miatt kimaradt.
Éves megtett km: 6852
Akkumulátor (AUTOPART Galaxy SMF 72Ah 700A) a Starterakkutól.
Akksi: 27e
Munkadíj: 2e
Km óraállás: 126 876
Megroggyant az aksi, emiatt ott kellett hagynom az autót, ahol állt. :-)
Az aksi megadta magát. 5 és fél évet bírt. Megint Exide Premium került az autóba.
A jobb oldali menetfény nem világított, mint utóbb kiderült, a xenon javítás alkalmával nem lett összedugva a csatlakozó. Valamint a riasztó kapcsolójában ki lett cserélve az elem.
A legközelebbi autóvillamosságihoz mentem. És bár gyorsan megoldották az aksi bevizsgálását, majd cseréjét, de elég durva összeget mondtak végül, amit már nevetségesnek tartok. Persze szóvá tettem, de nyilván többet nem megyek hozzájuk. Ha megint elektromos probléma lesz, keresek mást.
Na mindegy, remélem egy darabig nem lesz az elektromossággal gond.
Mindig is gyengélkedett télen az az akksi, amivel a kocsit vettem. Az sem gyári volt már pedig. Most viszont 10 napot állt a kocsi és mikor be akartam indítani, akkor csak nyögött egyet és megadta magát. Pedig nem is voltak még igazán hidegek. Lehetne töltőzgetni, meg ilyesmik, de amikor már ennyire döglődik, feleslegesnek tartom a kockázatot. Vettem egy újat, öröm és boldogság.