Tagok >> Gabesz101 >> Giulietta 1.4 TB MultiAir >> Blog
- Típus:Giulietta 1.4 TB MultiAir
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Fehér
A csomagtartó bal oldalán lévő kábeleket és ablakmosó folyadék csövet korábban már javítani kellett, most viszont az egész köteg és a cső lecserélésre került egy újra, hogy jó ideig rendben legyen és ne toldozott-foldozott kábelek fussanak hátul.
A baloldali tompított fényszóró izzója kiégett, egyúttal ezt is cserélték.
A szereléseket végezte: L-Alarm Bt.
Az autó kicsit több, mint 1 éve van nálam, ezért úgy gondoltam, hogy elviszem egy futómű és fék átnézésre. A futóművet bemérték, rendben van. A fútómű és a fékek meg lettek tisztítva, valamint a fékolaj lecserélésre került.
Átvettem a hátsó csomagtartóhoz az új kábelköteget, augusztusban viszem cserére.
Elkezdett ködösödni a fényszóró búrája, ami sokat rontott az összképen, így elvittem egy polírozásra, majd került rá egy UV védős fólia is, hogy sokáig így maradjon.
Polír: Polír Peti
Fólia: Mystic fólia
Közel a nálam töltött első 7.000 km-hez megtörtént az olajcsere (Liqui Moly), valamint a szűrők cseréje (olajszűrő, MultiAir szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő) és az ózonos tisztítás.
A hátsó ablakmosó csöve el volt repedve, ez javítva lett, valamint hátra hamarosan kapni fog új elektromos kábeleket is a mostani toldozott kábelek helyett.
Kiégett az egyik rendszámtáblát megvilágító izzó, ez cserélve lett.
Ideiglenesen jelentkező sárga check engine hiba miatt diagnosztikát végeztek, ami az egyik MultiAir szelep hibáját jelezte. Mivel nincs semmilyen teljesítménybeli probléma vagy bármi más hiba, ezért egyelőre ezzel nincs teendő, de a közeljövőben valószínűleg cserélni kell majd a MultiAir modult.
Az akkumulátor már kezdett gyengélkedni és a télnek nem akartam nekimenni egy régi akksival, szóval cserélve lett egy új Exide Start-Stop AGM 62AH 680A (EK620)-ra.
Pár hónappal ezelőtt a defekt miatt az egyik tengelyen lett cserélve a gumi, most a tél előtt a másikon is lecseréltettem, elől és hátul is egyformán megfelelő minőségű gumi legyen az autón. Michelin CrossClimate 2 (225/40/18) került fel, ahogy a másik tengelyre is.
A szerelést a Római-Gumi Kft. végezte.
A hátsó ablaktörlő típushibája is javításra került, így most már törlés után a kezdőállásba tér vissza a lapát. Ezzel együtt megelőzés végett az első ablaktörlő forrasztása is meg lett csinálva, ha már hozzá lett nyúlva, így azzal sem lesz gond már.
A javítást Csadó Imre végezte.
Megtörtént az első nagyobb szerviz:
- Vízhűtő: repedés és minimális hűtőfolyadék fogyás volt tapasztalható, így egy új vízhűtő került beszerelésre.
- Klímahűtő: a gyári volt még az autóban, már nem volt jó állapotban, így ez is lecserélésre került egy újra.
- Klímafeltöltés, tisztítás, szűrő cseréje: 270gr volt a hűtőközeg mennyisége, így ez feltöltésre került. Emellett a klímarendszer tisztítása és a szűrőcseréje is megtörtént.
- Távirányító: elemcsere.
A szereléseket az Alfa Szatmári végezte.
Megtörtént az autó teljes átnézetése és diagnosztikája az Alfa Szatmári szervizben. Egy nagyobb hibát találtak, a hűtő el van repedve, így ez cserélve lesz.
- Fékolaj cserélve
- Váltóolaj cserélve
- Baloldali tompított fényszóró izzó cserélve (így már mindkét oldalon azonos van).
- Futómű rendben
- Fékbetétek 70%-osak
A jobb első fék csikorog egy adott fékezési tartományban. A szerelő javaslatára emiatt nem cseréltettem, valószínűleg a fékbetét kopásával meg fog szűnni. Problémát nem okoz, maximum zavaró a hangja.
Hátralévő feladatok még az autón:
- A hátsó ablaktörlő önálló életet él, típushiba a 2013 előtti Giuliettáknál, hogy nem a kezdő pozícióba tér vissza törlés után.
- A küszöbön kezdődő rozsdásodás látható, így következő feladatokhoz az alvázvédelem is felkerült.
- A hűtő cseréjével meg fog történni a klíma tisztítása, szűrők cseréje is legközelebb.
- Hogy egyforma állapotú gumi legyen mind a két tengelyen, a másik két gumit is le fogom cseréltetni egy új Michelin CrossClimate 2-re.
- Akkumulátor cseréje. A jelenlegi 5 éves és bár tökéletes értékeket lehet mérni rajta, a télnek már egy új akksival szeretnék nekimenni.
Kiégett a jobboldali tompított fényszóró izzója, amit szerencsére sikerült kicserélni bontás nélkül. Az Osram Nightbreaker Silver 55W-ra esett a választás. A baloldalit is ki szeretném cseréltetni, hogy egyforma legyen mindkét oldalon, de ehhez már bontani kellene a dolgokat. Ez hamarosan szervizben fog megtörténni.