Blog >> vízhűtő

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-08-28

Megtörtént az első nagyobb szerviz:

- Vízhűtő: repedés és minimális hűtőfolyadék fogyás volt tapasztalható, így egy új vízhűtő került beszerelésre.
- Klímahűtő: a gyári volt még az autóban, már nem volt jó állapotban, így ez is lecserélésre került egy újra.
- Klímafeltöltés, tisztítás, szűrő cseréje: 270gr volt a hűtőközeg mennyisége, így ez feltöltésre került. Emellett a klímarendszer tisztítása és a szűrőcseréje is megtörtént.
- Távirányító: elemcsere.

A szereléseket az Alfa Szatmári végezte.

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-07-28

Megtörtént az autó teljes átnézetése és diagnosztikája az Alfa Szatmári szervizben. Egy nagyobb hibát találtak, a hűtő el van repedve, így ez cserélve lesz.

- Fékolaj cserélve
- Váltóolaj cserélve
- Baloldali tompított fényszóró izzó cserélve (így már mindkét oldalon azonos van).
- Futómű rendben
- Fékbetétek 70%-osak

A jobb első fék csikorog egy adott fékezési tartományban. A szerelő javaslatára emiatt nem cseréltettem, valószínűleg a fékbetét kopásával meg fog szűnni. Problémát nem okoz, maximum zavaró a hangja.

Hátralévő feladatok még az autón:

- A hátsó ablaktörlő önálló életet él, típushiba a 2013 előtti Giuliettáknál, hogy nem a kezdő pozícióba tér vissza törlés után.

- A küszöbön kezdődő rozsdásodás látható, így következő feladatokhoz az alvázvédelem is felkerült.

- A hűtő cseréjével meg fog történni a klíma tisztítása, szűrők cseréje is legközelebb.

- Hogy egyforma állapotú gumi legyen mind a két tengelyen, a másik két gumit is le fogom cseréltetni egy új Michelin CrossClimate 2-re.

- Akkumulátor cseréje. A jelenlegi 5 éves és bár tökéletes értékeket lehet mérni rajta, a télnek már egy új akksival szeretnék nekimenni.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2021-06-20

Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-10-31

Alfika úgy gondolta, hogy ezúttal a vízhűtő lukad ki.. Szóval még az idén ezt is cserélni kell, el vagyok ragadtattva. Most még mivel párszor fogom használni rövid távon, így rá tudok tölteni és bírja Október 31-ig, amikor cserélve lesz.

Költségeim :

- Új vízhűtő (Jdeus) 25000 Ft
-Fagyálló (AZ-MT kész kevert Alu protect 8 liter) 10000 Ft
-Gyári cső olajhűtőre 1db 5000 Ft
- Szerelés: Alfa Romeo Szerelem, Budapest 20000 Ft

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-12-27

Nemrég észrevettem,hogy alacsonyabb lett a hűtővíz a kiegyenlítőtartályban.Eléggé bosszantott és reménykedtem,hogy csak valami vízcső vagy bilincs a ludas. Figyelgettem egy pár napig feltöltés után,hogy mennyire is nagy a baj és mennyi idő után milyen mértékben tűnik el.Arra lettem figyelmes,hogy hosszú út után semmi gond,viszont sok állasban/ éjszakázások után egy hét alatt megint lement a minimumra.Így hát nekiálltam feltárni mi lehet a hiba oka.Eleje felnyit benyúlok a hűtő jobb sarkához alulra, mintha ráéreztem volna,hogy ott a hiba. Hát tiszta fagyállós a hűtőalja a vízcső alatt viszont záraz volt,hát akkor kell egy hűtő.
Meg is rendeltem elsőre nem jót hoztak hozzá máshol voltak a hűtőcső csatlakozások.Délutánra jött egy másik na az már stimmelt mehet majd a csere.Közben bejött a karácsony így csak 27.én álltam neki.Megmondom őszintén sokkal rosszabbra számítottam mielőtt nekiálltam csinálni, még az első lököst sem kellett leszednem hozzá,igaz nincs sok hely semmihez de annyi pont van,hogy azon már meglehet oldani.Csak a dísz műanyagokat és a hűtőrácsot alul kellett levennem. A klímahűtőt lekötni a hűtőről,alulról a motorvédő burkolatot,lekötni a ventilátort a hűtőtől,fagyállót leengedni és jöhet a kereszttartó ami fogja az egészet.Az új be és mehet össze,persze közben eszembe jutott ha már így szétszedtem sokkal könnyebb lenne most kicserélnem a légszűrőházat amit még jó múltkor Sziszkóóó cartárstól hoztam el.Ott az volt a gond,hogy teljesen belerohadtak a csavarok és a légtömegmérőt lefogó menetes rész is eltörött a műanyag fülek szinték. Szervizkor úgy kókányoltam össze lemez fülekkel,hogy jó legyen,így hát azt is kicseréltem.A másik ház egy jó állapotú bontott,letakarítottam bezsíroztam a csavarokat mehet a helyére.Így az egész megvolt egy délelőtt alatt,légtelenítettem menetem vele egy próbakört had forduljon meg a víz rendesen még egy kicsit járattam a ventilátor is elindult.Így most minden rendben.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-08-31

A GTA küszöb spoiler sztori folytatásaként a hónap első napján (0801) megérkezett húgomékhoz a csomag, ahonnan nyaralásukkor elhozzák Horvátországig, majd onnan egy barátjuk által elkerül Magyarországra. Legalábbis így volt tervezve.. csak aztán nem fért be a barát-autójába és tetőcsomagtartó híján vissza kellett vinniük húgoméknak Kölnbe.. A következő lépésként a szeptemberi hazalátogatásukkor (esküvő) próbálják majd repülővel elhozni, ahol újabb költségek merülnek majd fel..
Az olasz utunk előtt át akartam nézetni a kipufogórendszert is. Egyeztettem időpontot Dinamitékkal, ahol anno a dupla kivezetés is készült. Elvittem a megbeszélt időpontra (0801), majd kiderült, hogy a rezonátor csövön kívül minden rendben van. Pedig számoltam vele, hogy ha a dobot nem is, de csövet biztosan kell majd cserélni. Szerencsére nem. A még tavaly ősszel lerohadt kipufogó tartó konzolt is visszahegesztették és kicseréltek két rögzítő gumit. A főnöknek nem tetszett a hegesztés, ezért leszedette, majd újra hegesztette a konzolt, majd csak miután tökéletesen sikerült, utána adta át az autót. A kellemetlenségért még kedvezményt is kaptam. Tetszett ez a hozzáállás. Ha már úgyis ott ügyködtek, lemérettem a katalizátort is: mérete kb. 65 cm a két csatlakozás között.

km óra állás: 203.957 km

Pár napra rá elvittem az autót Ignáchoz is, hogy a lakatos (Gyuri) megnézze az autó alját – most jött el az idő, hogy rászántam magam az alvázvédelemre. Viszont kiderült, hogy a védelem előtt még itt-ott hozzá kellene nyúlni az alvázhoz is.. ekkor már kezdett körvonalazódni a fejemben, hogy olaszba nem a 156-ossal megyünk.. A két első taposólemez állapota elég gatya, a küszöb állapota a spoiler lekerülése után derül majd ki. Kb. másfél hét alatt készülne el (délutánonként), ami kb. annyi idő, amíg elutaznánk.. Még alszom rá pár napot, aztán később visszatérünk a témára.
A rugócsere után, most (0808 8:00) vízhűtő cserére vittem Német Misiékhez az autót, mely néhány óra alatt el is készült. A piros színű (alumínium barát:) hűtővíz most is maradt a régi. Állítólag minden ok vele és -25 fokig bírja, úgyhogy ám legyen. Épp időben történt a csere, mert a napokban már tenyérnyi piros folt volt az autó alatt, amely miután feltöröltem, másnapra újra keletkezett.. A szervizben beállították a jobb első kilincset is, mert nem nyílt rendesen az ajtó a csere óta. Majd mielőtt beálltam a garázsba felmostam a szennyeződéseket brigéciollal, hogy ha bármilyen új folt keletkezik, lássam. Remélem nem lesz ilyen egy jó darabig..

km óra állás: 204.137 km

A jó időre való tekintettel már nem csak a jobb oldalon, hanem a balon is elkezdett ropogni (0809) a futómű.. Megőrít!
Ignáccal és Gyurival megegyeztem az alváz rendbetételét illetően. Annyi kérésük volt, hogy mielőtt átadom az autót, vigyem el egy alvázmosásra (0814). A legközelebbi mosóban (OMV) kiválasztottam a ”legnagyobb” mosást, melyben természetesen alvázmosás is volt. Ezelőtt évek óta nem jártam gépi mosóban.. Mire végeztünk elkezdett csöpörögni az eső is, úgyhogy ennyit a mosásról.. Elvittem Ignáchoz az autót, ahol egyből neki is láttak a munkának. Lekerült a 2009-ben toto által készített küszöb spoiler. Alatta a küszöb teljesen épnek tűnt. Szerencsére.

km óra állás: 204.417 km

11 napra rá (0825) - és egy olaszországi nyaralás után - mehettem is az elkészült autóért. A két első taposólemez nagy része és a jobb oldali küszöb vége volt, ami javításra szorult. Majd a teljes alváz egy speciális, rücsis, gumis védelmet kapott. Viszont az autó vastagon poros volt kívül-belül, így az első utam hazafelé egy autókozmetikába vezetett, ahol kapott egy alapos belső ápolást, bőr és műanyagápolással, külső-belső ablakpucolással, ajándék illatosítóval. Tipp-topp lett. Ezt már szeretem.. :)

Ebben a hónapban is megérkezett Helembai Zolitól a szokásos alkatrész adag, melyek az autó felújításához kellenek, köztük most egy hibátlan 16"-os alu felni, a jobb első helyére amelyen nem régiben leeresztett a gumi szó nélkül..
Hónap végére (0831) kiégett a jobb első helyzetjelző izzóm.. csak hogy ez a hónap se teljen el izzócsere nélkül..

[Költségeim: rezonátorcső csere 18000, vízhűtő cserés szerviz 20000, alkatrészek 19690 postával, alvázmosás 1999, lakatolás 80000, alvázvédelem 50000, takarítás 5350]

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-07-31

A hűtővíz szintre ránézve (0713) tapasztaltam, hogy nem látni a szintet.. Lecsavartam a kupakot, belenyúltam ujjal, olyan mintha olajos lenne.. de mitől?! megnéztem a motorolaj szintet, a nívópálcán a minimumnál volt a szint, pedig inkább a maximumnál szokott lenni.. Ezt betudtam annak, hogy előtte álltam be a garázsba a garázskapu elől. (kb. ennyire volt beindítva.) Remélem csak nem csurgott vissza az olaj rendesen..
Elmentem Phon-hoz a 13. kerületbe a TI ültetőrugó szettért (0716). Ha már ott jártam megkérdeztem mitől ”ropog” a futóművem, nagy melegben klíma használatánál. Mentünk egy próbakört, mert nem teljesen értették mire gondolok. Természetesen akkor nem produkálta a hangot annyira, de a hallottak alapján szerintük a toronycsapágy lesz a hunyó. Adtak is gyorsan kettőt – ingyen. Phon megnézte a hűtővizet is, állítása szerint olaj került a rendszerbe, ami vagy hengerfejtömítés, vagy az olajszűrő csatlakozásnál lehet valami.. Ennek így nem annyira örültem az olasz út előtt.. még az is lehet, hogy komplett motorfelújítást igényel.. :\
Másnap (0717) észrevettem, hogy balra indexeléskor villog a műszerfalon a visszajelző lámpa ahogy indexelek, mintha valami nem lenne rendben az izzóval, pedig ég az összes.. Következő nap balra indexelésnél már gyorsan indexelt. Most tényleg kiégni látszik a bal hátsó. Harmadnapra teljesen megjavult, majd megint kezdte elölről.. Ismételten eljátssza, hogy olasz.. :) pedig jól tudom enélkül is..
Végül vettem egy pár PY21W, sárga index izzót (0719). Remélem ez a fajta való bele.. :) Indulás előtt megnézem a folyadékszinteket, hogy fogyott-e valamelyikből. Tegnap este 10 körül lett leállítva az autó, ma 15:00 körül indultunk, bőven volt ideje lehűlni a motornak és lefolynia az olajnak. A nívópálca jelei között volt valahol, félúton.. Tehát a motorolaj szint kb. rendben. A hűtővízből mintha hiányzott volna valamennyi, de ezt már lehet hogy csak én képzelem be.. :\ A minimum jelzésnél volt a szintje, de sem a korábbi rátöltésnél, se most nem láttam pontosan, úgy el van színeződve a tartály :\ Útközben beszereztem egy drótkefét és egy piros festékszóró spray-t is a rugó felújításhoz, melyet a hétvégén (0720-21) meg is oldottam, a nem rég beszerzett, a szettből hiányzó kerék központosítóval együtt. Hosszas csiszolgatás után újra több réteg piros színben pompáznak a rugók is.
A biztonság kedvéért rendeltem (0723) egy Eibach ültetőrugó szettet is :) hogy a soron következő műtét során tudjunk mihez nyúlni. 24-én reggel 7.30-ra volt időpontom Német Misihez a rugócserével kapcsolatosan. Pár adat a megvásárolt rugókról:

EIBACH
első rugó hossza: 32 cm, hátsó rugó hossza: 28 cm
(a kisebb végétől mérve, az alsó rész rugókör ívközepéig)
papíron 3 cm ültetés

TI
első rugó hossza: 35 cm, hátsó rugó hossza: 28,5-29 cm
(a kisebb végétől mérve, az alsó rész rugókör ívközepéig)
csak elöl tűnik nagyobbnak
papíron 2 cm ültetés

Ezekkel szemben kíváncsi leszek mi kerül ki a kocsiból.. Mielőtt erre sor került, lemértem még egyszer, nyári kerekekkel a sárvédőívek tetejét, vízszintesen állva, függőlegesen a járólaptól:
JE 64,0 cm, BE 64,6 cm, JH 64,5 cm, BH 65,8 cm (csomagtartóból Minden kipakolva, üres tankkal:)
GTA-Cadamuro első lökhárító+toldat bal első keréknél lévő sarka: 12,0 cm, elöl az ív közepe: 17,0 cm

Ezután megtörtént a kiszerelés.. és láss csodát! A benne lévő szett egy piros Eibach ültetőrugó szett volt, pontosan az a típus, amit beszereztem a TI mellé.. viszont amit a hátsó két rugónál láttunk, az valami katasztrófa. A bal hátsó rugó ferdén volt betéve.. nem feküdt fel a rugótányéron az erre kialakított helyre.. a jobb hátsó pedig törött volt..!
Most már értem miért volt 1-1,3 cm a két hátsó sárvédőív magasság között.. Gyalázat, hogy eddig ezt egyik szerviz sem vette észre, pl. kerékcserénél..

TI-re csere után a következő adatok mértem, nyári kerekekkel a sárvédőívek tetejét, vízszintesen állva, függőlegesen a járólaptól:
JE 67,3 cm, BE 67,2 cm, JH 67,2 cm, BH 67,7 cm (csomagtartóban a kiszerelt rugók, üres tankkal:)
GTA-Cadamuro első lökhárító+toldat bal első keréknél lévő sarka: 14,5cm, elöl az ív közepe: 19,0 cm

Átlagosan 2,5-3,0 cm-t emelt az autón a TI felszereltségű 156-os rugószettje, ami komfortosabb vezetést és kevesebb fejfájást okoz majd fekvőrendőröknél, parkolásnál, ill. meredek felhajtóknál, esetleg földúton, stb..

km óra állás: 203.787 km

A szervizben egyúttal kicserélték az első index izzómat egy bele valóra, mivel a pár napja vásárolt izzó sárga színű volt, az autóban lévő pedig átlátszó..
Az indításkori ’nemveszemfelafordulatot’-ra a következő tippet kaptam: tankoljak bele magas oktánszámú üzemanyagot (pl. Shell V-Power Nitro 100+). Két-három teletank elvileg majd kitakarítja a rendszert és utána jó lesz.. Ez még nem akkora (többlet)költség, hogy ne érje meg kipróbálni. Később beszámolok a tapasztalatomról.
Cserélve lettek még a pótféklámpában lévő hibás LED-ek (2db), a rendszámtábla világítás izzója, mert egy ideje már az sem világított, a jobb első és hátsó külső kilincsek a nem rég beszerzett épekre. Az első kilincs cseréjekor derült ki, hogy az előző valamiért oda volt ragasztva az ajtóhoz és csak a körülötte lévő lakk réteggel együtt jött le.. Ennek bizony nem örültem nagyon.. Szerencsétlen ajtók már így is nagyon sok helyen hibásak és most még ez is.. Cserélték a jobb oldali első, felső lengőkar gömbcsukló porvédő gumiját, a gátló porvédővel együtt. Az ’olajos’ hűtővízről kiderült, hogy ”csak” koszos volt a régi vízhűtő állapotától és a beleöntött 2-3 adag hűtőtömítő folyadéktól. A tartály ki lett mosva, de a hűtővíz nem lett teljesen lecserélve – ezzel mondjuk nem értettem egyet.. Az utolsó motorolaj cserénél megmaradt Seléniából viszont ~3 dl-t azért benyelt. A márciusi bejegyzésben említett ’fura hang a motorháztető alól’-ról kiderült, hogy a vezérlés körül kell keresni a hibát. Egy vezető görgő ki lett cserélve, de nem oldotta meg a problémát, talán halkult kicsit.. Komplett vezérlés cserét javasoltak, de mivel szerintük nem lehet baj a ’hangból’, így még nem lenne értelme a cserének, hiszen nem rég, alig több mint 5000 km-rel korábban lett cserélve. Sajnos mindenre nem jutott idő, viszont kiderült, hogy a motor billenésgátló szilentje ki van szakadva – amitől esetleg lehet az a ropogó hang nagy melegben.. Folyt.köv..

Az amore-n találtam egy hirdetést, hogy új Ferodo SL hátsó fékbetétek eladók. Rögtön rá is haraptam a kedvező ajánlatra, majd pár napon belül nyélbeütöttük (0726) az üzletet. Lassan úgyis cserések lesznek majd.. (kb. 50%-osak)
Megrendeltem az új vízhűtőt is végre Erhardtól. Évek óta húzódik ez is.. nézegettem bontottat, de egyik sem volt az igazi, meg annyival nem is volt olcsóbb. Kapjon hát újat! Másnapra (0729) ki is hozta a GLS.
Nem hagyott nyugodni a küszöb spoiler állapota. Elkezdtem hát nézelődni külföldi oldalakon és fórumokon, hogy nem árul-e véletlenül valaki egy nekem tetsző párt. Tettem mindezt azután, hogy újból meggyőződtem arról, hogy az új GTA / Cadamuro szettek horribilis árra jönnének ki, mire felkerülnek az autóra. (Legalábbis a gyári spoilerhez képest, amit ha szerencséje van, akkor negyed áron megúszhatna az ember – ha épp lenne eladó, pont ezüstben.. de ettől meg egy kicsit egyedibbre vágytam, türelmetlenül.. :) Így adódott, hogy a német eBayen árult egy csóka gyári GTA néven küszöb spoilereket, egészen emberi áron. Már csak a hazajutást kell valahogy megoldanom. De egyelőre legyen enyém! :) Húgomék segítségét kértem az átvételben, hiszen ők egy ideje már kint laknak. A leütést is rájuk bíztam, másnap (0730) szállították is a címükre, de ezzel a történetnek még nincs vége.. :)

[Költségeim: TI ültetőrugó szett 25000, index izzók 345, drótkefe 343, festék spray 750, Eibach ültetőrugó szett 18000, rugócserés szerviz 48000, hátsó fékbetétek 4000, vízhűtő 21500 postával, GTA küszöb spoiler 43568]

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2014-10-14

A Szamosi szervizbe jelentkeztem be vezérléscserére. Gondoltam, újonnan vett autónak ennyi jár. A címben már lelőttem a poént, naná, nem az lett belőle.
Hétfőn reggel letettem az autót a szervizben, és elindultam építeni a kapitalizmust. Még délelőtt ért az első telefon: "Elkezdtük szétszedni az autót, de van vele egy kis gond..." Szívroham. "A hosszbordásszíj és a feszítői elég ergyák, rájuk férne egy csere." Kérdeztem árat, kaptam, lepergett előttem az életem. "Ja és a hűtő is szivárog. Igazából csoda, hogy még van benne víz." Ránéztem a Lágymányosi hídra, és elgondolkodtam rajta, hogy mennyire lehet hideg a Duna...

Pár órával később megint csörgött a telefon. (Kinéztem a vasúti hídra is. Éppen jött a Railjet.) "A vezérlés tök új, kár lenne kidobni." Hoppá, újabb matekozás: a rászánt gempából nemcsak új vízpumpára futja, hanem hűtőre és hosszbordásra is. Oké, legyen. Kötelező üröm az örömben, hogy aznap már nem lett kész az autó.

Ma délután mehettem érte (közben épült tovább a kapitalizmus). Hazafelé meg már nem tudtam ellenállni. Volt padló, fordulat, orgazmus, vihogás és boldog káromkodás. Na ez a V6. :)

Kilométeróra állása: 123 301

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-05-14

11 év és 170.000km után csereéretté vált a vízhűtő. Elvileg alu de mégis zöldül...
Kapott egy új Niessens hűtőt. Ezenkívül kicseréltük a vezérlés burkolatot, felkerült az új (Riderautó) motortérburkolat. Be lett állítva a futómű )összesen 6mm volt benne, ezért ette a gumikat) illetve megnéztük a computert, de szerencsére semmi komoly nem volt benne. Ja és zöldkártya újítás is történt.
Az erő problémának nyoma sincs, nemtudom mi lehetett, mindenesetre jó hogy nem kell cserélni a lambdát.

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2007-09-01

Elfolyt a hűtővizem. Szerencsére az otthonomtól 1,5 km-re történt az eset, így sikerült hazajutnom anélkül hogy megfőztem volna a motort. A megbontás után kiderült, hogy egy műanyag csavar okozta a problémát. Valószínű túlságosan meg lett húzva és eddig bírta a nyomást. Mivel csak a műanyag résznél sérült ezért műanyag hegesztőhöz vittem aki megcsinálta, lenyomáspróbázta. Ha már kiszedtem kompresszorral kifújattam rendesen+ a klímahűtőt is. Most sokkal jobb a hűtés, városban sem megy fel annyira a vízhőmérséklet. Jót tett neki a tisztítás.